kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #60 Gepost op: 26 Juli 2008, 22:07:42 » |
heb je dit al eens eerder gehad een jong zonder dat je wist dat er eieren gelegd werden? Je hebt even staan dansen zeker? Dit is naar mijn idee het resultaat van ultime zorg van de ouderdieren en voor mogelijk om jongen te krijgen zonder hulp van buitenaf. Wat ga je met het jong doen? Bij de rest of neemt deze een speciale plek in?
Nee nog niet voorgehad, normaal ben ik er altijd bij als ze afleggen, zoals gezegd zal ze vermoedelijk een dag eerder het voorbereidende werk gedaan hebben om dan snel af te leggen, of wie weet tijdens de voorjaarslanddag (heb al zitten rekenen ), de enige dag dit jaar dat ik laat thuis was Maar geen echte uitzondering, komt wel vaker voor, zo had Mark een Indotestudo elongata dit jaar zonder broedstoof. Het diertje zit voorlopig afzonderlijk gezien de eieren van zijn broers/zussen uit eerdere legsels ontsmet waren om een flagelatenopstoot te voorkomen.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #61 Gepost op: 27 Juli 2008, 08:51:39 » |
Uitzonderlijk is het niet in die zin dat je niet de enige bent zeker niet mijn aankomende malacochersus heeft ook nooit een broedstoof gezien. Bedoelde meer dat het een persoonlijke primeur is toch? Het is toch de ultieme bevestiging naar mijn idee dat het super goed is voor de dieren waar ze zitten omdat ze eieren leggen maar om dan ook nog eens tot jongen te komen zonder hulp is nog ultiemer zeg maar.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #62 Gepost op: 27 Juli 2008, 10:19:53 » |
dat is moi Kurt, dan zit de temp en zo toch allemaal goed, het heeft zo toch iets natuurlijkers he volgens mij heeft Mark er zelfs al 2-3 uit het ei die niet in de broedstoof hebben gelegen
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #63 Gepost op: 27 Augustus 2008, 20:32:08 » |
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #64 Gepost op: 27 Augustus 2008, 20:37:33 » |
Dit stuk zie ik nu pas. Ik was toen op vakantie........dit is echt te gek voor woorden. Erg bijzonder
|
1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #65 Gepost op: 27 Augustus 2008, 21:25:04 » |
Ik verbijster even met Arnaud mee! Had dit ook niet meegelezen, vind het erg leuk en bevestigd ook dat het zeker mogelijk is......weet je misschien waarom de andere 7 eieren niet bevrucht waren, misschien al afgestorven?
Ik lach me rot om de foto's van de sulcata man......het leuke is dat je het kan hebben, ze staan je versteld. Dat word klussen zaterdag.
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #66 Gepost op: 28 Augustus 2008, 17:18:38 » |
Prachtige foto's. Nou is dat natuurlijk erg licht spul misschien moet je over wat steviger materiaal gaan denken als je toch bezig moet.Al denk ik dat gewapend beton nog wel even kan wachten
|
|
|
|
inge
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #67 Gepost op: 28 Augustus 2008, 23:13:06 » |
Toch vind ik het ongelooflijk dat ze zomaar een muur kunnen afbreken. Sterke beestjes
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #68 Gepost op: 29 Augustus 2008, 08:51:42 » |
Ja die dieren kunnen wat aanrichten he Inge, Als je ooit eens merkt hoe zo'n dier tegen je stoel ( waar je op zit ) kan duwen dan snap je wel dat zo'n muurtje uit eindelijk ook wel zwicht.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #69 Gepost op: 29 Augustus 2008, 09:53:20 » |
Here's JOHNY!!!!!!!!!!!!!! Prachtig die agressieve kop ook er bij echt super. Sorry Kurt maar vind het echt geweldig van dit dier. Blijkt maar hoeveel doorzettings vermogen ze hebben. Bulldozertje. Hoe lang heeft hij erover gedaan om dit voor elkaar te krijgen?
|
|
|
|
inge
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #70 Gepost op: 29 Augustus 2008, 10:02:32 » |
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #71 Gepost op: 29 Augustus 2008, 10:41:05 » |
dat geloof ik direct, er begon er ooit 1 tegen de stoel aan te duwen waar ik op zat maar hij kreeg me net niet weg. Toen moest ik toch maar opstaan zodat hij er langs kon
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #72 Gepost op: 11 September 2008, 21:36:04 » |
Hoe lang heeft hij erover gedaan om dit voor elkaar te krijgen? Geen idee, ik was er niet bij... het is reeds de tweede keer, maar niet zo erg deze keer, toen was nagenoeg al de aarde door de kamer verspreid... na die eerste keer had ik de blokken verlijmd met polyester, ik ga nu de muur bekleden met hout hij is intussen alweer gesloopt
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #73 Gepost op: 11 September 2008, 21:39:55 » |
Ik verbijster even met Arnaud mee! Had dit ook niet meegelezen, vind het erg leuk en bevestigd ook dat het zeker mogelijk is......weet je misschien waarom de andere 7 eieren niet bevrucht waren, misschien al afgestorven?
Geen idee, in elk geval geen teken van bevruchting kunnen vaststellen, ook de eieren die verspreid door de kamer werden afgelegd waren niet bevrucht. Het mannetje heeft een duidelijke voorkeur voor het grootste vrouwtje (niet ongebruikelijk bij Centrochelys sulcata) en paart niet vaak met dit kleinere dier.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #74 Gepost op: 14 September 2008, 18:46:17 » |
|