markooij
|
|
« Gepost op: 25 December 2007, 17:36:30 » |
Ik was benieuwd in hoeverre grieken gebruik zullen maken van een etge op mijn buiten verblijf. Nu heb ik een buiten verblijfje op mijn balkon staan van twee bij een meter. Beesten lijken het prima naar hun zin te hebben maar nu wilde ik een etage eropmaken van 1 bij 1 meter met hoge omheining natuurlijk. Nou vroeg ik mij af als deze hooguit 30 tot 40 cm boven de bodem uitsteekt en maak een soort van trap achtig iets zullen ze dit gaan gebruiken of lopen ze daar omheen. Mijn dieren zijn klimmers betrap ze er regelmatig op dat ze buiten verblijf lopen door gewoon over de schutting heen te komen. Mijn balkon is schildpad veilig en ze kunnen absoluut niet naar beneden vallen. Ik zal over een tijdje als het gerenoveerd is foto erop zetten van het verblijfje. Moet er eerst nieuwe aarde in doen en nieuw dekzijl op de bodem gaan leggen. Dit bovenste gedeelte wilde ik gaan gebruiken als soort van kweekgrond voor grassen en kruiden en eventueel later als het cassanova opdringerige manntje het vrouwtje teveel aandacht gaat geven, als verblijf voor dat mannetje.
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 26 December 2007, 21:04:01 » |
Schildpadden zijn het meest gebaad bij zon maar als ze er geen gebruik van maken,zeker niet in het begin,dan werkt het als een soort dak stel ik me zo voor en dan krijgen ze niet genoeg zon lijkt me zo?!
Groetjes Barbara
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 26 December 2007, 21:08:38 » |
ze houden nog een stuk van 1 bij 1 over wat in de volle zon staat.
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 26 December 2007, 21:11:27 » |
ze houden nog een stuk van 1 bij 1 over wat in de volle zon staat.
Een dakterras voor de dieren......gewoon doen. Lijkt mij juist een economische manier van spelen met de ruimte die je hebt. Komt het onderste gedeelte dan niet in de schaduw? Jarno
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 26 December 2007, 21:12:13 » |
Als de loopplank niet steiler is dan 35° zullen ze er zeker oplopen, vooral als er boven eten te vinden is
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 26 December 2007, 21:35:55 » |
35 graden ok ga ik rekening mee houden dank je. Het onderste gedeelte zal inderdaad gedeelte van de dag in schaduw staan maar afhankelijk van de zon zal later op de dag een deel van deze schaduw zon worden en ander gedeelte weer schaduw worden.
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 27 December 2007, 18:07:40 » |
Het is natuurlijk wel een hele uitdaging voor de schildpadjes dan hebben ze weer eens wat anders om te ontdekken en dat houdt ze bezig.Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden Groetjes Barbara
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 27 December 2007, 18:13:16 » |
Het is natuurlijk wel een hele uitdaging voor de schildpadjes dan hebben ze weer eens wat anders om te ontdekken en dat houdt ze bezig.Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden Groetjes Barbara ja komt goed met de foto's ga ik maken als het een groene weide is van al het kruid en bloemen enz.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 16 Maart 2008, 20:43:04 » |
Inmiddels klaar de schildpadden flat zeg maar In totaal 3 m2 voor drie grieken. Twee zijn er inmiddels wakker. De twee mannetjes hebben zich uitgegraven en rondje door de bak gelopen. De sporen van vernieling waren zichtbaar.
|
|
|
|
Camilio
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 16 Maart 2008, 20:48:34 » |
Een heuze speeltuin Wel creatief om met zulke kleine ruimtes toch nog wat mooist te maken. Hoe groot zijn je grieken?
|
Horsfieldii 2.5.1 Pardalis 2.2.0
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 16 Maart 2008, 20:51:34 » |
Een heuze speeltuin Wel creatief om met zulke kleine ruimtes toch nog wat mooist te maken. Hoe groot zijn je grieken? Dank je volgende huis wordt er zeker een met tuin al is het alleen al voor de schildpadden en mijn hond. De schildpadden wegen 1100 570 en 480 gram
|
|
|
|
Camilio
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 16 Maart 2008, 20:58:26 » |
Oef ja Moet idd een huis met een tuin worden Hoelang ben je van plan om ze daar in te houden? ZIt je balkon op het zuide? ( volgensmij heb je dat al wel een keer gezegd maar weet niet meer of jij dat was )
|
Horsfieldii 2.5.1 Pardalis 2.2.0
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 16 Maart 2008, 21:03:09 » |
Zolang ik een huis met tuin heb dus misschien nog twee jaar ik weet het het is niet ideaal maar ja. Balkon staat inderdaad pal op het zuiden dus warmte genoeg. Vorig jaar ging het goed. Alleen een mannetje apart gezet vanwege zijn macho gedrag. verder kunnen de schildpadden over mijn hele balkon lopen( 7 meter lang en 110cm breed) heb een op en afstapje gemaakt om zo uit het verblijf te klimmen. Verder is mijn balkon 100% schildpad veilig. Leuke is wel dat ze altijd terug gaan naar het verblijf als het kouder wordt.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 16 Maart 2008, 23:37:12 » |
Leuke is wel dat ze altijd terug gaan naar het verblijf als het kouder wordt. Bedoel je hiermee het hoger gelegen gedeelte, gaan ze erop?
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 16 Maart 2008, 23:40:31 » |
Nee bedoel de rest van mijn balkon benutte ze ook vorige zomer.Klommen over de rand op een plek was de bodem verhoogd en om terug te komen had ik een soort van opstap tegen de omhijning gezet. De bovenste staat er sinds vanavond pas op ben benieuwd.
|
|
|
|
|