De nieuwste Trionyx is uit! Allereerst veel dank aan de vorige redactieleden die jarenlang van de Trionyx elke keer weer een mooi en leesbaar NBSV-verenigingsblad hebben gemaakt! Petje af! Het nieuwe redactieteam moest er natuurlijk even inkomen, want een blad maken doe je niet zomaar eventjes!
Maar met vereende krachten is het gelukt en dan wil ik hier extra in het zonnetje zetten, hoofdredacteur Floris vanwege zijn bijzondere inzet
en Bianca die de vormgeving ter hand nam met een uitstekend resultaat
Wat kunnen jullie verwachten van de inhoud? Een uitgebreid artikel over de vondst van fossiele resten van de Europese moerasschildpad, Emys Orbicularis.
Informatie over de nieuwe wetgeving invasieve soorten, waaronder vermoedelijk ook een aantal schildpadden zullen vallen.
De aflevering van 'Bedreigde schildpadden' gaat dit keer over de fraaie Tabasco schildpad, Dermatemys mawii. Een soort die de laatst overgebleven vertegenwoordiger is van een geslacht dat 65 miljoen jaar geleden leefde.
Er staat natuurlijk nog meer in de Trionyx te lezen. Ik zal niet alles verklappen, maar het is de moeite waard om te lezen!
Dit wil ik nog vermelden:
Er staat belangrijke informatie in over de komende Voorjaarslanddag van de NBSV op 18 april !Iedereen is daar welkom. Ook geinteresseerden die geen lid zijn!
Komen jullie ook?
(Wil je die Trionyx regelmatig in je brievenbus? Dat kan via de website van de Nederlands-Belgische Schildpadden Vereniging:
http://www.trionyx.nl/index.php?option=com_rsform&Itemid=186 )