Hebben jullie de Trionyx al uitgelezen?Deze keer een extra dik nummer met interessant leesvoer.
In nummer 5 van deze jaargang staat het echtpaar Louwman terecht uitgebreid in het zonnetje!
Beiden zijn benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.
Burgemeester Jan Hoekema van Wassenaar speldde de versierselen op.
De heer Jan Louwman en zijn echtgenote Hanneke Louwman-Pauw zijn bij het grote publiek vooral bekend als eigenaren van voormalig Dierenpark Wassenaar.
Vanwege hun grote liefde voor dieren, zetten zij zich vandaag de dag nog steeds in voor het behoud van vele bedreigde diersoorten.
Bij hen thuis wonen een aantal exotische huisgenoten, waaronder de prachtige Aldabra reuzenschildpadden. Drie daarvan zijn inmiddels ondergebracht in het dierenpark Amersfoort, waar ik ze deze zomer (2013) heb bewonderd.
Sonja Kruijskamp m.m.v. Jan Boonstra werd door het echtpaar Louwman hartelijk ontvangen, lees het hele verhaal in de Trionyx.
Heer en mevrouw Louwman, van harte gefeliciteerd met uw welverdiende onderscheiding! Altijd al meer willen weten over de Bruine Aardschildpad? Je wist niet eens dat het bestond?
Ha, ik ook niet..., totdat ik het uitgebreide artikel van Ferry las, en alle foto's zag.
In Ecuador heeft hij zijn familie aangestoken met een virus.
Lekkere jongen zul je zeggen, maar het is goedaardig: het schildpadliefhebbersvirus.
Deze familie ontkwam dan ook niet aan de opvang van de Bruine Aardschildpad.
Van Grieks tot Potjeslatijn:
daarvoor moet je bij Marnix zijn (euh, je kan merken dat het Sinterklaas wordt).
En daarmee heb ik al genoeg verklapt...
Dit is maar een deel van wat er in de Trionyx te lezen valt, het was weer zeer de moeite waard, ontdek het zelf!
Trionyx is een uitgave van de Nederlands-Belgische Schildpadden Vereniging (NBSV).
www.trionyx.nl