zo vandaag langs geweest bij de mensen en de schildpadden mee genomen
ze zagen er goed verzorgd uit en zien er voor de rest ook gezond uit, reageren goed
dat ik aan kwam waren ze aa het eten
vanmorgen nog het terra helemaal klaar gemaakt, de bodem helemaal van cocopeat bovenop de cocos heb ik een gedeelte bark neer gelegd en een gedeelte turfstrooisel en nog een stuk dat gewoon cocos is gebleven
de 2 schildpadden zijn verkocht als een mannetje en een vrouwtje aangezien ze ook op verschillende temperaturen zijn uitgebroed dit is volgens de mensen waar ik ze kocht
zie hier de foto's:
in het midden staat de tijdelijke waterbak, vanavond ga ik gelijk kijken voor een grotere bak en dan wordt dit de voederbak, boven de waterbak komt nog een lamp of een keramische lamp om het water te verwarmen
ik ga zo ook nog ff napplantjes halen voor in het terra en ff kijken voor iets van een schuilhokje voor ze
hierboven het verschil tussen de verschillende bodems
hieronder zou het vrouwtje moeten zijn
Lengte van deze hierboven is 7.8cm ( niet nauwkuerig gemeten want kon de schuifmaat niet vinden dus nu met een rolmaat gedaan), gewicht is 107gram
Hieronder zou het mannetje moeten zijn:
de lengte van deze is +-8,0cm en weegt 132gram
zoals eerder gezegd ga ik dus zo nog ff nepplanten halen en kijken voor een waterbak en een schuilhokje voor ze
op zit moment zitten ze de hele bak rond te lopen, ik heb er ook alvast wat eten bij gezet
graag jullie reacties