Lilia9334
Stigmochelys pardalis
Koninklijke Torugo!
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 6 Januari 2008, 10:03:43 » |
Hallootjezzz.... Heb nog een paar vragen... 1. Hebben schildpadden terraria's een voorschot nodig en wat is dat?? 2. Als ik een Megaray Lamp koop, hoeveel Watt moet ie dan zijn en wat voor kapje moet ie hebben (groot of klein, bespoten of kaal?) 3. Moet er een stroomdoorvoer zijn??? Waarvoor is die stroomdoorvoer??? 4. Hoe zet je het ligt uit??? Moet je het lampje gewoon eruit draaien (pijnlijk ) of is er ergens een uit/aan knop??? Veel vragen, graag snel antwoordt!
|
|
« Laatste verandering: 6 Januari 2008, 11:49:52 door Lilia9334 »
|
|
Turtlecious!
Mijn schatjes: Tortugo, Digger & Shiri!!! 2.1.0.
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 6 Januari 2008, 12:02:51 » |
Hallootjezzz.... Heb nog een paar vragen...
1. Hebben schildpadden terraria's een voorschot nodig en wat is dat?? Met voorschot word de opstaande rand bedoeld waar de schuifdeurtjes opglijden, deze moet voldoende hoog zijn zodat je een dikke bodembedekking kan aanbrengen. 2. Als ik een Megaray Lamp koop, hoeveel Watt moet ie dan zijn en wat voor kapje moet ie hebben (groot of klein, bespoten of kaal?) 3. Moet er een stroomdoorvoer zijn??? Waarvoor is die stroomdoorvoer??? 4. Hoe zet je het ligt uit??? Moet je het lampje gewoon eruit draaien (pijnlijk ) of is er ergens een uit/aan knop??? Veel vragen, graag snel antwoordt! Een megaray van 100 watt : http://www.reptielenlampen.nl/winkel/UV_Lampen.htmlDe kap kan je eventeel hier vinden: http://www.reptielenlampen.nl/winkel/Accessoires.htmlDeze heeft een aan en uitknop, alsook ketting om op te hangen Indien je deze gebruikt moet je terrarium voldoende hoog zijn, anders is de 2de kap beter, deze moet je wel zelf monteren en aansluiten, als je niks van electriciteit kent laat je dit beter door iemand anders doen.
|
|
|
|
Lilia9334
Stigmochelys pardalis
Koninklijke Torugo!
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 6 Januari 2008, 12:13:30 » |
Als ik de bodem bedekking 10 cm doe, moet het voorschot dat dan ook zijn??? Mag het kapje ook te groot zijn, of moet het precies passen???
Alvast heel erg bedankt!
|
Turtlecious!
|
|
|
Lilia9334
Stigmochelys pardalis
Koninklijke Torugo!
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 6 Januari 2008, 12:17:15 » |
Dit heb ik nu. Is dit goed voor 3 viertenen?
Type
Betonplex terraria
Afmetingen
Lengte: 120 cm
Breedte: 60 cm
Hoogte: 60 cm
Glasdikte
Dikte: 4
Ventilatie
Boven: 6
Extra: onzichtbaar horizontaal
Hoekprofiel afwerking
Hoekprofiel boven: Nee
Hoekprofiel onder: Nee
Hoekprofiel zij: Nee
Schuifprofiel: Ja
Krekelstrook: Nee
Voorschot
Voorschothoogte: 12
Achterwanden
Achterwand: geen
Verlichting
Fitting: porcelein
Aantal: 1
Bescherming: lichtkapje groot - kaal
Extra's
Plateau 1: Nee
Plateau 2: Nee
Waterschot: Nee
Gat Boren: Nee
Watergeslepen glas: Nee
Waterdicht aflikken: Nee
Stroomdoorvoer: Nee
|
Turtlecious!
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 6 Januari 2008, 16:11:05 » |
Er zit al een porceleinen fitting bij zie ik? Enige wat je nog nodig hebt is een lamp eigenlijk, een kap erover hoeft niet echt hoor. Ziet er verder goed uit
|
|
|
|
Lilia9334
Stigmochelys pardalis
Koninklijke Torugo!
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 6 Januari 2008, 19:54:52 » |
Ok, zit er dan al een uit/aan knop op dat porcelein?
|
Turtlecious!
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 6 Januari 2008, 20:00:15 » |
Ok, zit er dan al een uit/aan knop op dat porcelein?
Nee, maar je kan de lamp toch gewoon uitzetten door het snoer uit het stopcontact te trekken? Als je het vraag aan de terrariumbouwer kan er ook een schakelaar tussen geplaatst worden, best mogelijk dat het ook zo is, ik neem aan dat de porceleinen fitting al zal voorzien zijn van een snoer, zou je eens moeten navragen...
|
|
|
|
Lilia9334
Stigmochelys pardalis
Koninklijke Torugo!
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 6 Januari 2008, 20:24:29 » |
Zit er dan een gat in het terrarium???
|
Turtlecious!
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 6 Januari 2008, 20:28:38 » |
waarschijnlijk zit er een gaatje in de ventilatie rooster boven op het terra dit is over het algemeen bij elk terra, hoe dacht je dan dat de lampen in het terra konden ??
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
Lilia9334
Stigmochelys pardalis
Koninklijke Torugo!
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 6 Januari 2008, 20:45:26 » |
Geen idee, nooit over na gedacht... Wel bedankt, ik heb al een offerte aangevraagd, dus dat terrarium komt eraan!
|
Turtlecious!
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 6 Januari 2008, 23:45:18 » |
Lilia, Even over je vraag over de aan/uit van de lamp. Je kunt gewoon een tijdsschakelaar gebruiken....deze stel je in op de tijd dat de lamp aan moet en uit moet en de tijdsklok doet de rest....hoef je nooit zelf meer aan en uit te zetten. Kun je kopen bij ieder bouwmarkt.....zijn ook niet duur....ik heb ze van 2.49 euro. Komt nog veel bij kijken zo'n terrarium he...goede voorbereiding is het halve werk. Ben overtuigd dat je werk word beloont.
|
|
|
|
Lilia9334
Stigmochelys pardalis
Koninklijke Torugo!
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 7 Januari 2008, 07:04:03 » |
Ja Jarno!
Hoe werkt zo'n tijdschakelaar??? Is dat soort plakding of zo???
|
Turtlecious!
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: 7 Januari 2008, 08:43:17 » |
Ja Jarno!
Hoe werkt zo'n tijdschakelaar??? Is dat soort plakding of zo???
Een apperaat wat je in stopcontact doet en daar weer je stekker van je spot in steekt. Je moet een digitale kopen bij de xenos of doe-het-zelfzaak(iets duurder) zijn ze 4-5 euro erg makkelijk zit gebruiksaanwijzing bij. Eenmaal ingesteld en alles gaat vanzelf aan en uit. szaqwMijn hele kamer functioneerd op zo'n ding toppie..........
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 7 Januari 2008, 08:44:16 » |
Een digitale heb je inderdaad ook......ik gebruik die handmatige dingen.... Een tijdsklok stop je in het stopcontact. Je stelt hem in op de tijd dat je de lamp aan wilt hebben en uit en klaar. De stekker van de lamp steek je erin en derest gaat vanzelf.
Ik probeer vandaag een foto ervan te maken.
|
|
|
|
Lilia9334
Stigmochelys pardalis
Koninklijke Torugo!
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: 7 Januari 2008, 15:04:55 » |
Ok, thanks! Ik heb al een offerte aangevraagd bij Blue-Lagoon, hoop dat het niet te duur is.... Het mag ong. 300 eurotjes kosten, want dat geld heb ik er voor gekregen voor me verjaardag... Hoop dat het rond die prijs is, want ik moet dan ook nog een lamp van 50 euros kopen en ook nog de hele inrichting... 300 haal ik dan zeker niet....
|
Turtlecious!
|
|
|
|