Ik sproei mijn schildpadjes regelmatig en geef ze ook een badje ik zet er geen waterpartij daar het anders een hele knoeiboel word.
Ze zitten bij mij op aubiose en dan hangen ze volledig vol alles plakt aan hun schild.
Voor de schildpadden zelf maakt het weinig uit hoe het terrarium eruit ziet, ze kunnen even goed aarden tussen 4 oude planken, zolang ze maar genoeg plaats hebben.
Een schuilplaats die bestaat uit 2 stenen met een plank erop waarvan de voorkant voor de helft is afgesloten word evengoed op prijs gesteld als een schuilplaats achter planten, waar ze nog vaak maar gedeeltelijk weg kunnen kruipen...enkel in het begin hebben ze hier interesse in de kunstplanten , van zodra ze doorhebben dat ze niet eetbaar zijn maakt die boven hun kop hangende plastieken helix hun niet veel meer uit, maar het oog wil ook wat natuurlijk.
Veel mensen willen dat hun dieren of terraria deel uitmaken van het interieur,niks mis mee en als ze klein zijn lukt dit nog ook, eenmaal ze groter worden zijn het kliederaars, zeker soorten die relatief vochtig gehouden moeten worden, is nogal vaak de reden dat de dieren dan weg moeten ..... ook een volwassen elegansvrouwtje meet 30 cm en weegt tot 3 a 4 kg...een terrarium ziet er dus niet altijd uit zoals je zelf zou willen