SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

172833 aantal berichten in 14136 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 5 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] Omlaag Print
Auteur Topic: muis (niet voor de gevoelige kijkers)  (gelezen 42889 keer)
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri

Duits wonen: www.immo-ridder.nl

« Antwoord #75 Gepost op: 6 Maart 2008, 21:55:46 »

Ik kijk nooit geen filmpjes van hoe dieren worden gedood.....kan hier ronduit niet mee omgaan. Zegt meer iets over mijzelf dan dat ik ga bepalen hoe een dier moet eten.

Ik heb zelf boa's gehad en begon met dode muizen. Helaas aten zij dit niet, toen levende welke ze goed aten. Heb besloten de muizen zelf te kweken, ze goed te voeden en te verzorgen....de boa's doode ze goed en vlug. Vond het prima. In het kader van het dier. Ik keek er zelf nooit naar.

Daarbij sta ik weer met mijn ogen  geschrokken te kijken hoe er gereageerd word en tevens een dreiging?! Als je een mening goed kan beargumenteren en met "ballen" deze kunt verdedigen met de regels die ieder gelezen heeft voordat je je ja-woord geeft voordat je je registreerd dan hoort dreiging en persoonlijke fetes hier niet thuis.
Volgende keer even tot 10 tellen......
Discussies voeren mag en moet, met respect naar elkaar zoals je die ook graag ziet bij de dieren.......zoals hier omschreven in dit topic....overduidelijk.

In Duitsland wonen? Kijk voor objecten op de site:
www.immo-ridder.nl
Collin
Gast
« Antwoord #76 Gepost op: 7 Maart 2008, 01:43:26 »

agressie is niet per definitie fysisch! Muizen en ratten die zwemmen komt alleen voor in noodgevallen een gewone huismuis gaat nooit een rondje zwemmen omdat hij dat leuk vind!

Het bestrijden van knaagdieren die overlast met zich mee brengen en ziektes kunnen overdragen vallen onder een andere wetgeving (uiteraard is het martelen ofzo verboden) Maar bestrijden met gif mag in z'on gevallen ook al is dat niet diervriendelijk. (ben er geen voorstander van)
De collega's waar je naar verwijst daar heb ik mijn bedenkingen bij! Er zijn wel degelijk wetten omtrend het voederen van prooidieren al dan niet levend! Ga eens naar een reptielenwinkel en vraag eens of zij als ze de dieren moeten voederen zomaar overal een levende muis mogen droppen! het antwoord zal duidelijk zijn! tenzij de persoon n kwestie niet legaal handelt, dan zal hij zich wss niet verraden door te zeggen dat dat geen probleem is! En begrijp mij niet verkeerd ik word niet te pas en te onpas agressief! Er zijn veel mensen die dieren niet correct behandelen en daar zelfs geen besef van hebben, deze mensen zal ik uiteraard helpen door hen er op te wijzen hoe het wel moet, een onaangekondigde tweede controle is dan natuurlijk wel vereist! Maar mensen die moedwillig dieren mishandelen en hen pijn doen leiden omdat ze dat leuk vinden, JA daar word ik fysisch agressief van! en ik weet ook als ik z'on dingen zie in de toekomst als ik mijn ambt beoefen dat ik mij zal moeten leren beheersen en er op rekenen dat die personen een gepaste straf krijgen! Al vind ik de straffen gewoonlijk veel te min. Of je z'on agressie goed keurt of niet is jouw probleem, ik heb als kind andere jongens betrapt op het mishandelen van een kat ( vastgebonden met ijzerdraad aan een plank en ze beschoten met z'on bolletjesgeweer, op z'on momenten ben ik mijzelf niet en word ik uitermate agressief) Ik zie gewoon graag dieren en kan niet verdragen dat er op sadistische wijze word omgesprongen met hun leven. En als iemand het leuker vind om een muis te levend te geven en te laten lijden wanneer het niet moet, zal je nooit op mijn gratie kunnen reken, en het is effectief twijfelachtig of je legaal handelt op dat moment!
Collin
Gast
« Antwoord #77 Gepost op: 7 Maart 2008, 01:48:24 »

agnes
ik praat volgens mij netjes genoeg! ik scheld niet of wat dan ook ik weerleg gewoon je mening  Knipoog
en ik bedrieg hier niemand, jij stelt gewoon mijn studies in vraag, is je goede recht. ik weet wat ik weet.
annieka
Centrochelys sulcata

Netherlands Netherlands

« Antwoord #78 Gepost op: 7 Maart 2008, 12:59:30 »

Ik ben van mening dat wanneer een hoger organisme als voer dient, het alltijd dood gevoerd dient te worden indien mogelijk. Als een slang geen dood voer accepteerd dan is het logisch dat je zo'n dier levend voer geeft. (de mijne accepteren gelukkig wel dood voer)
Schildpadden zoals bijtschildpadden accepteren ook dood voer, dus waarom zou je de muis die pijn en doosdsangst laten meemaken? (ook al gebeurt het in de natuur ook). Als mens kun je een muis of rat zeer snel en vrijwel pijnloos doden, gewoon even "strekken" zoals dat heet en het is voorbij.
just my 2 cents

Camilio
Dipsochelys dussumieri

Netherlands Netherlands

« Antwoord #79 Gepost op: 7 Maart 2008, 14:08:39 »

agressie is niet per definitie fysisch! Muizen en ratten die zwemmen komt alleen voor in noodgevallen een gewone huismuis gaat nooit een rondje zwemmen omdat hij dat leuk vind!

Hier in de buurt is een natuur gebied (engbertsdijksvenen) water gebied met veel eilandjes. Leuke is dat zelfs op die eilandjes muizen voorkomen. ben benieuwd hoe die daar dan komen als ze niet uit zich zelf zwemmen.
Dat je niet weet dat muizen zwemmen kan ik me nog wat bij voorstellen. Maar dat ratten zwemmen is toch wel overduidelijk.... Er worden hier niets voor niets vallen gezet in duikers(buis die sloten met elkaar verbind).

Horsfieldii 2.5.1
Pardalis 2.2.0
Agnes
Dipsochelys dussumieri

« Antwoord #80 Gepost op: 7 Maart 2008, 15:48:09 »

agnes
ik praat volgens mij netjes genoeg! ik scheld niet of wat dan ook ik weerleg gewoon je mening  Knipoog
en ik bedrieg hier niemand, jij stelt gewoon mijn studies in vraag, is je goede recht. ik weet wat ik weet.

ik stel je studie in vraag
hoe toch op zeg , met die onzin

denk dat je nog veel moet leren in de praktijk

en zeker iets laten doen aan je agressie en je behersing,
dat zal je kop kosten in zo baan

dan nog als je al niet eens dat filmpje van dat hondje kan zien,
hoe wil jij dan dieren helpen .
aangezien je toch zulke dingen in de toekomst en nog erger  tegen zal komen .

en dan  altijd helpen en kijken waarom zoiets gebeurt of gekomen is
en niet gelijk mensen veroordelen 
zoals jij wel doet nu bij mij
aangezien dat jou taak niet is iemand  te veroordelen.
dat zal  de rechter  doen dat is zijn werk.

hoop dat jij je studie met goed gevolg kan afronden
 en werk aan je minpunten

of je er een baan in kreeg zal de vraag zijn
dat zal de toekomst uit moeten wijzen
of zij mensen nodig hebben

de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii  
Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad
3.4.3
Collin
Gast
« Antwoord #81 Gepost op: 7 Maart 2008, 18:50:41 »

mijn studie zal met succes worden afgerond danku en ik zal een baan krijgen ook.
Ik veroordeel idd de manier waarop prooidieren soms gegeven worden en aangezien jij hiermee instemd veroordeel ik jou. ik kan namelijk moeilijk begrijpen als iemand graag dieren ziet dit zomaar kan doen.
En wat dat filmpje betreft, daar kijk ik niet naar omdat ik daar machteloos tegen sta, in de prktijk daarentegen zal ik er iets aan kunnen veranderen das mijn motivatie. En agressief worden ,nogmaals, uit zich niet per se in fysisch geweld. Als je iets wil bereiken moet je hard zijn in de wereld en als daardoor een beetje woede de juiste mensen kan imponeren dan is dat een goede zaak. Jij mag dit onzin vinden zo veel je wilt, ik denk namelijk hetzelfde over jou  Knipoog
SEBA
Chelonoidis carbonaria
**

« Antwoord #82 Gepost op: 7 Maart 2008, 19:50:46 »

En als iemand het leuker vind om een muis te levend te geven en te laten lijden wanneer het niet moet, zal je nooit op mijn gratie kunnen reken, en het is effectief twijfelachtig of je legaal handelt op dat moment!

Grappig hoe leuk ze het ons maken, hé...
Van de ene moet je de de dieren op zo natuurlijk mogelijke wijze houden, van de andere mag het nu blijkbaar niet...

Als je beweert dat dit illegaal is, kan je dat maar beter staven... Of zwijgen...

Ik geloof er namelijks niets van. Ik ken een dierentuin waar ze de dode ratten wat opwarmden en er dan mee bewogen om een aantal slangen te overtuigen, dat hebben ze niet volgehouden... Zijn ze nu illegaal bezig?

(ik weet niet wie het was, maar over 'hogere soorten' spreek ik liever niet, vind dat trouwens een belachelijke redenering)
markooij
crewmember

« Antwoord #83 Gepost op: 7 Maart 2008, 19:56:11 »

Naar mijn mening mag je legaal muizen en ratten voeren.
Wat niet mag zijn levende eendags kuikens en pinky's volgens mij als winkel zijnde verkopen.
Wat je zelf doet met je eigen gekweekte pinky's of kuiken moet je zelf weer weten.
kurtlippens
Forumbeheerder

Belgium Belgium

King of Afrika: Centrochelys sulcata

« Antwoord #84 Gepost op: 7 Maart 2008, 21:18:18 »

Citaat
De collega's waar je naar verwijst daar heb ik mijn bedenkingen bij! Er zijn wel degelijk wetten omtrend het voederen van prooidieren al dan niet levend! Ga eens naar een reptielenwinkel en vraag eens of zij als ze de dieren moeten voederen zomaar overal een levende muis mogen droppen! het antwoord zal duidelijk zijn! tenzij de persoon n kwestie niet legaal handelt, dan zal hij zich wss niet verraden door te zeggen dat dat geen probleem is!
Het voeren van gewervelden is toegestaan NA sluitingstijd in Belgie...indien noodzakelijk mogen dit ook levende prooidieren zijn.

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
annieka
Centrochelys sulcata

Netherlands Netherlands

« Antwoord #85 Gepost op: 7 Maart 2008, 21:22:00 »

En als iemand het leuker vind om een muis te levend te geven en te laten lijden wanneer het niet moet, zal je nooit op mijn gratie kunnen reken, en het is effectief twijfelachtig of je legaal handelt op dat moment!

(ik weet niet wie het was, maar over 'hogere soorten' spreek ik liever niet, vind dat trouwens een belachelijke redenering)

Dat was ik. Met hogere soorten bedoel ik verder ontwikkelde organismen..het kwam er een beetje verrot uit. knipoog
Een dier als vis, zoogdier, vogel etc heeft een totaal andere beleving van angst en pijn dan een ongewervelde zoals bv een worm. Ik heb er geen probleem mee een levende worm te voeren, zo'n beest bezit geen hersenen en is dus niet in staat om zo erg te lijden als een hoger ontwikkeld dier zoals een muis. Ook voerdieren verdienen het om tot hun dood zo goed mogelijk verzorgt te worden en zo min mogelijk leed te ervaren als het moment daar is.

Arnaud
Dipsochelys dussumieri

Netherlands Netherlands

Ik

« Antwoord #86 Gepost op: 7 Maart 2008, 21:34:25 »

'hogere soorten' en verder ontwikkelde soorten zijn wat achterhaalde evolutionaire begrippen. Maar ik begrijp wat je bedoelt.

Verder vindt ik de toon die Collin aanslaat in dit topic nogal degenererend en weinig rationeel. Ik snap je afgrijzen t.o.v het filmpje. En je mag je mening geven. Maar om nu hier als toekomstig diereninspecteur tekeer te gaan........en dan ook nog vanuit emotie en niet vanuit rationaliteit....

Ik ben het eens dat het filmpje entertaiment is. Zo is het in ieder geval bedoelt voor youtube. Ik raad niemand aan om op deze wijze een prooidier te geven. Maar dat is mijn mening.

Het voeren van levende prooidieren is NORMAAL in de reptielen, amfibiën, vissen insecten en geleedpotigen liefhebberij. Het is aan de gene die dit soort dieren houdt de keuze voorbehouden al dan niet dood of levend te voeren.

Ik ben benieuwd wat Collin doet als straks  1 van zijn griekjes zich vergrijpt aan huisjesslak die levend wordt gekraakt in de bek van de schildpad en letterlijk levend wordt opgevreten........ik krijg er al rillingen van......afschuwelijk......arme slak........hoe kan je dit toestaan.......

wat mij betreft dit topic opschonen en mischien vanuit het forum beheer een PM naar Collin.

1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
kurtlippens
Forumbeheerder

Belgium Belgium

King of Afrika: Centrochelys sulcata

« Antwoord #87 Gepost op: 7 Maart 2008, 21:43:25 »

Grappig dat je net over slakken begint Arnaud  Brede lach :
http://schildpaddenforum.net/smf/index.php?topic=2389.0

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
Arnaud
Dipsochelys dussumieri

Netherlands Netherlands

Ik

« Antwoord #88 Gepost op: 7 Maart 2008, 21:44:45 »

Grappig dat je net over slakken begint Arnaud  Brede lach :
http://schildpaddenforum.net/smf/index.php?topic=2389.0

Dat is niet perse toeval....... mmm...leuk knipoog

1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] Omhoog Print

« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
door Spaceke
[Gisteren om 11:39:53]

[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
26 November 2024, 16:28:05

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172833
Totaal aantal topics: 14136
Vandaag Online: 1311
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online