weet ik,
ben alleen een gevoelig kijkertje. Heb ooit een dissectie moeten doen op een konijn en telkens ik zo een opengesprongen buik zie met darminhoud, dan ruik ik plots ook terug alles. Had per ongeluk heel klein sneetje in de maag gemaakt en de stank is echt enorm. Vandaar.
Ik kan ook geen dieren eten als ik ze gekend heb, raar genoeg. Misschien wel klein jeugdtrauma
Zou die muis nooit kunnen geven, ook al weet ik dat het de natuur is. Met docu's bijv heb ik dan totaal geen probleem en ook niet met deze foto's
, ze zijn trouwens heel mooi en duidelijk.
Terwijl de meeste zwart of wit reageren op het voeren van prooidieren geef je hier een duidelijke reden waarom je het liever niet doet of zou kunnen doen.
Ik heb er ook geen probleem mee, maar kan me goed vinden in de stelling: Ik kan ook geen dieren eten als ik ze gekend heb, raar genoeg.
Het voeren van LEVENDE muizen aan schildpadden als bvbTrachemys vind ik niet kunnen, de kans is te groot dat ze de muis niet goed beethebben (bvb aan de staartwortel) en het lijden te lang duurt voor het dier, je kan de muis veel sneller zelf doden of gewoon diepvriesmuizen geven....onnodig dus, anders is het voor dieren die enkel levende prooidieren willen zoals sommige slangen, maar dit zijn dan ook geoefende killers ...
Dit filmpje vond ik enkele maanden terug op waterschildpad.nl geloof ik:
http://www.youtube.com/watch?v=AR-uSOmAeOIIk vind dit niet kunnen,ook al is het ''maar'' een goudvis