Jammer dat je hier de naam Antoon laat vallen want het was niet bij hem dat ik geweest ben.
Ik noem liever geen namen, wel kan ik je vertellen dat ik Antoon enkele keren heb ontmoet en wat mij opviel bij hem dat was toch zijn grote kennis van landschildpadden en reptielen in het algemeen. Hij had toen inderdaad veel soorten landschildpadden waaronder enkele mooie geslachtrijpe aldabra's, cuora's, grieken, pannekoekschildpadden, nakweek marginata's, nakweek carbonaria's, nakweek manouria emys emys, Testudo graeca's, Kinexis homeana's, kinexis Belliana's...
Eigenlijk kan ik je wel vertellen dat ik bij Antoon altijd hƩƩl welkom ben geweest en dat was niet alleen omdat ik er dieren zou kopen, wel omdat hij zag dat ik ook veel van landschildpadden hou en er hƩƩl graag meer van wou opsteken. Ik heb indertijd inderdaad bij Antoon enkele nakweekjes gekocht (=met papieren want er zijn mensen die beweren dat hij ook landschildpadden verkocht zonder papieren, een stelling waar ik toch mijn twijfels over heb !) en de nakweekjes doen het overigens wel goed.
Bij Antoon heb ik veel kennis en tips bijgeleerd. En zeg nu zelf eens, waar kan je nu meer kennis opdoen dan bij een kenner van diverse soorten landschildpadden zoals Antoon, en later in mijn hobby natuurlijk ook bij de eerste kennismaking met Kurt ?
Ik wil absoluut niet in twijfel trekken dat hij heel wat kennis in huis heeft.
maar ik durf wel bevestigen dat hij willens wetens dieren verkocht heeft zonder pappieren.
Ik heb hem ooit met mijn eigen ogen een overdrachtsbewijs zien schrijven voor een nakweek Testudo marginata waarvoor de kweker geen CITES kon leveren.
Ik heb ook weet van een testudo graeca die hij verkocht heeft zonder CITES.
En hij heeft ons ooit hoogstpersoonlijk gratis een jonge Testudo kleinmanni aangeboden waar hij heel duidelijk bij zei dat hij er van af moest omdat hij er geen papieren voor had.
Hoewel hij heel wat beginners op weg heeft geholpen heeft hij ook vaak misbruik gemaakt vand e onwetendheid van diezelfde beginners door dieren te verkopen die administratief absoluut niet in orde zijn.