NicWill
Algemene moderator
Belgium
|
|
« Antwoord #870 Gepost op: 18 Augustus 2010, 21:17:48 » |
Einde van de maand ga ik weer eens wegen heb ik nu 2 maanden volgehouden dit niet te doen.
Moeilijk hè,Martijn, om vol te houden en toch niet héél éven de stenen op te tillen om te kijken...
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #871 Gepost op: 19 Augustus 2010, 00:21:45 » |
De bakken kan je inderdaad vrij strak inrichten en de dieren hebben dan hun schuilplaatsen wat ze nodig hebben. Ze zijn ook nog niet heel ondernemend of verbouwend dus het blijft lang zoals het verblijf is.
Het kriebeld af en toe behoorlijk om een uit de schuiplaats te halen maar dat is zo'n onderneming en stress verwekkend voor mij en de dieren !!!
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #872 Gepost op: 22 Augustus 2010, 15:53:44 » |
|
|
|
|
Sannnn
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #873 Gepost op: 22 Augustus 2010, 17:02:40 » |
Vind ik echt zo'n mooie beesten he! Wil later zelf zo nog één of twee huisvesten, maar het was me afgeraden als beginneling.. Maar als ik de ruimte heb binnenkort komen ze zeker in huis, en tot die tijd kijk ik smachtend naar de foto's
|
0.2.0 Testudo Hermanni Hermanni (Corsica) 1.0.0 Platysaurus Intermedius Wilhelmi
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #874 Gepost op: 22 Augustus 2010, 17:14:03 » |
Vind ik echt zo'n mooie beesten he! Wil later zelf zo nog één of twee huisvesten, maar het was me afgeraden als beginneling.. Maar als ik de ruimte heb binnenkort komen ze zeker in huis, en tot die tijd kijk ik smachtend naar de foto's Ik las het in het interview inderdaad. Waarom is het je afgeraden?
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #875 Gepost op: 22 Augustus 2010, 17:15:59 » |
Vind ik echt zo'n mooie beesten he! Wil later zelf zo nog één of twee huisvesten, maar het was me afgeraden als beginneling.. Maar als ik de ruimte heb binnenkort komen ze zeker in huis, en tot die tijd kijk ik smachtend naar de foto's Even ter info, het is een soort die je niet vaak te zien krijgt, de dieren leven grotendeels verborgen. Er zijn ook individuele verschillen, sommige laten zich wat frequenter bewonderen, andere dieren zie je vrijwel nooit. Maar als je dit voor lief neemt in elk geval een prachtige soort, afgaande op de foto's en dieren die ik reeds gezien heb (ik heb deze soort zelf niet)
|
|
|
|
Sannnn
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #876 Gepost op: 22 Augustus 2010, 17:18:22 » |
Vind ik echt zo'n mooie beesten he! Wil later zelf zo nog één of twee huisvesten, maar het was me afgeraden als beginneling.. Maar als ik de ruimte heb binnenkort komen ze zeker in huis, en tot die tijd kijk ik smachtend naar de foto's Ik las het in het interview inderdaad. Waarom is het je afgeraden? In heel veel van mijn boeken stond dat het een moeilijkere soort was om te houden en dat je daar meer ervaring voor nodig had... Geen soort voor beginners stond erbij... Dus heb ik beslist om eerst wat ervaring op te doen met een andere soort en dan later mits ruimte genoeg deze soort erbij te nemen En ondertussen heb ik weer iets om naar uit te kijken en over bij te leren tegen de tijd dat ik ze kan huisvesten
|
0.2.0 Testudo Hermanni Hermanni (Corsica) 1.0.0 Platysaurus Intermedius Wilhelmi
|
|
|
Sannnn
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #877 Gepost op: 22 Augustus 2010, 17:19:23 » |
Vind ik echt zo'n mooie beesten he! Wil later zelf zo nog één of twee huisvesten, maar het was me afgeraden als beginneling.. Maar als ik de ruimte heb binnenkort komen ze zeker in huis, en tot die tijd kijk ik smachtend naar de foto's Even ter info, het is een soort die je niet vaak te zien krijgt, de dieren leven grotendeels verborgen. Er zijn ook individuele verschillen, sommige laten zich wat frequenter bewonderen, andere dieren zie je vrijwel nooit. Maar als je dit voor lief neemt in elk geval een prachtige soort, afgaande op de foto's en dieren die ik reeds gezien heb (ik heb deze soort zelf niet) Dat stoort me niet zo erg, dan bewonder ik ze des te meer wanneer ze zichzelf wel laten zien En ik ben het al gewent bij mijn hagedissen, deze zie ik ook zelden :p
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #878 Gepost op: 22 Augustus 2010, 17:25:36 » |
Als je de dieren geeft wat ze nodig hebben en met name voldoende schuilplaatsen dan zijn ze heel makkelijk te houden. Zelf denk ik dat de aanbevelingen en/of gradatie van moeilijkheid gebasseerd is op wildvang ervaring. Ik heb 4 nakweekjes groeien goed en via een vaste lijn sinds dat ze hier zijn. Twee dieren zie ik regelmatig en zijn niet bang/schuw dit zijn de twee waarvan meeste foto's zijn de andere twee zie ik bijna nooit. Iets waar je rekening mee moet houden als je ze aanschaft voor het vermaak moet je de soort niet verzorgen meer omdat ze fascinerend zijn en apart.
In tegenstelling wat er geschreven is in boeken viel het mij mee tot nu toe gelukkig. Dat je je verdiept in de soort is hartstikke goed ! Heb er zelf ook een halve studie van gemaakt op een gegeven moment. Watvoor hagedissen heb je ?
|
|
|
|
Sannnn
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #879 Gepost op: 22 Augustus 2010, 17:38:05 » |
Als je de dieren geeft wat ze nodig hebben en met name voldoende schuilplaatsen dan zijn ze heel makkelijk te houden. Zelf denk ik dat de aanbevelingen en/of gradatie van moeilijkheid gebasseerd is op wildvang ervaring. Ik heb 4 nakweekjes groeien goed en via een vaste lijn sinds dat ze hier zijn. Twee dieren zie ik regelmatig en zijn niet bang/schuw dit zijn de twee waarvan meeste foto's zijn de andere twee zie ik bijna nooit. Iets waar je rekening mee moet houden als je ze aanschaft voor het vermaak moet je de soort niet verzorgen meer omdat ze fascinerend zijn en apart.
In tegenstelling wat er geschreven is in boeken viel het mij mee tot nu toe gelukkig. Watvoor hagedissen heb je ?
Wel volgens de vorige eigenaar (mijn terra is 2dehands) zijn het schorshagedissen en ik heb ze niet gekocht, deze zitten in mijn achterwand (die ik er niet kan uithalen) en momenteel krijg is ze nog niet te pakken Maar ik werk eraan en tot ze mij gewoon zijn geef ik ze eten en drinken... Als ik ze te pakken heb dan staat er al een thuis te wachten voor hun
|
|
« Laatste verandering: 22 Augustus 2010, 17:46:31 door Sannnn »
|
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #880 Gepost op: 22 Augustus 2010, 17:56:05 » |
Dan heb je dus een bak over begrijp ik als de hagedissen gaan verhuizen ?
|
|
|
|
Sannnn
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #881 Gepost op: 22 Augustus 2010, 18:00:54 » |
Neen die bak gebruik ik voor mijn Hermanni's dan, die is iets groter als degene waar ze nu in verblijven en dan gaat de huidige bak naar een neefje van mij.. Ik vraag me alleen af of ik ze niet gewoon samen kan zetten, aangezien de hagedissen amper uit de wand komen... Of is dat niet aan te raden?
|
|
|
|
naeff002
|
|
« Antwoord #882 Gepost op: 22 Augustus 2010, 18:07:26 » |
Ik vraag me altijd af wat er wordt bedoelt met ervaring. Waar moet je ervaring mee hebben om ze te kunnen houden. De ene schildpadden soort is de andere niet en ze hebben allemaal hun eigen huisvesting nodig met verschillende temperaturen en luchtvochtigheid en voeding. Lijkt mij dan dat je de ervaring niet haalt uit het houden van schildpadden maar uit dieren die je in het verleden hebt gehad waarvoor het zelfde geld, dus ook hagedissen en slangen. Ik denk dat als je jaren ervaring heb met die 2 goed te houden, dat je ook een iets moeilijkere soort schildpad kan houden.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #883 Gepost op: 22 Augustus 2010, 18:09:26 » |
Neen die bak gebruik ik voor mijn Hermanni's dan, die is iets groter als degene waar ze nu in verblijven en dan gaat de huidige bak naar een neefje van mij.. Ik vraag me alleen af of ik ze niet gewoon samen kan zetten, aangezien de hagedissen amper uit de wand komen... Of is dat niet aan te raden? Combineren van dieren wordt afgeraden. Ik weet niet hoe groot je verblijf is maar je moet als je wil combineren een redelijk grootverblijf hebben en dan met dieren die uit dezelfde streek komen en dus dezelfde behoefte.
|
|
|
|
naeff002
|
|
« Antwoord #884 Gepost op: 22 Augustus 2010, 18:11:20 » |
Neen die bak gebruik ik voor mijn Hermanni's dan, die is iets groter als degene waar ze nu in verblijven en dan gaat de huidige bak naar een neefje van mij.. Ik vraag me alleen af of ik ze niet gewoon samen kan zetten, aangezien de hagedissen amper uit de wand komen... Of is dat niet aan te raden? Combineren van dieren wordt afgeraden. Ik weet niet hoe groot je verblijf is maar je moet als je wil combineren een redelijk grootverblijf hebben en dan met dieren die uit dezelfde streek komen en dus dezelfde behoefte. en natuurlijk niet elkaars natuurlijke vijand
|
|
|
|
|