Jullie zijn wel heel kritisch. Niet iedereen kweekt specifiek daarvoor, spelingen van de natuur bestaan ook he. Kijk nu naar Fred met zijn Albino's, dat mag dan ook niet of wat?
Ik heb weet van ongeoorloofde practijken in de VS om kleurmutaties te bekomen, er word gewerkt met temperatuurspieken (tot tegen de dodelijke grens) tijdens het incuberen, 90 (tot soms 100% als de truc nog niet gevonden is) van de embryo's sterft hierdoor af, maakt hun niet uit gezien een andere kleur het 20 of 30 voudige waard is.
Met de nakweek die hieruit voortkomt kan men de nieuwe kleur niet opnieuw bekomen
Ik zeg niet dat het hier het geval is, maar de collectie van JOSS heeft stof tot nadenken....
Iets heel anders dan de ''spontaan'' geboren albino carbonaria's van fred.
Zowieso ben ik niet voor kweek op kleur, 1 van de redenen waarom ik gestopt ben met slangen en hagedissen, standaardkleur raak je aan de straatstenen niet meer kwijt van veel soorten.
Ook hier was men van mening dat het wel zo'n vaart niet ging lopen, kijk eens hoe het nu gesteld is (10 tot 15 jaar later)
Denk dus niet te vlug dat het niet zo'n vaart zal lopen, nog een geluk dat het lang duurt voor schildpadden geslachtrijp zijn.
Dat het niet tot verzwakking leid betwijfel ik (helaas) ken genoeg voorbeelden van soorten (reptielen)die hierdoor verzwakt zijn .
Helaas zijn dieren voor veel mensen big business