Als ze dan zich ingelezen hebben over die andere soort zie ik geen probleem. Beter zo dan dat ze toch een sulcata nemen en hem na enkele jaren op marktpl. dumpen.
Om die reden ook geef ik niet meteen een andere soort mee, maar achteraf soms
De meeste hebben trouwens ook al andere schildpadden.
Blijkbaar liggen sulcata's bij veel mensen nogal gevoelig, zoveel worden er toch niet gedumpt op marktpl.?
Gaat in het kopje van de kleinere soorten die ''gedumpt'' worden op verkoopsite's niet net hetzelfde om?
Heb jij nadien nog contact met de liefhebbers waar je nakweek naartoe gaat?
Met de meeste wel ja.
Moeilijk om uit te maken of de dieren goed terecht komen, het gebeurd wel eens dat mensen waarvan enige twijfel is bij mij achteraf toch heel goed voor hun dier zorgen, en de sulcata's in een waar paleis verblijven, andere die er met volle geweld invliegen blijken soms na een aantal maanden spoorloos....
Hetzelfde merk je vaak op fora, wil niet altijd zeggen dat ze gestopt zijn maar vaak wel.
Probleem is dat schildpadden vaak maar ''bijzaak'' zijn naast de andere hobby's. Ze willen daarnaast nog 3-4 keer per jaar op reis....
De plaats is meestal niet het grootste probleem hoor voor het houden van sulcata's, als het daaraan ligt kan je ook geiten,schapen, lama's en paarden gaan verbieden.
Het kan een leuk alternatief zijn voor bovenvermelde dieren, mits je de nodige financiele draagkracht hebt om ze te onderhouden....
Aan koterijen die dienst kunnen doen geen gebrek in Belgie, vaak zitten ze toch maar volgestouwd met rommel