Weer eens het bewijs, dat ondanks alle mooie legheuvels er hier gemaakt worden, dat de dieren toch weer telkens zelf bepalen waar ze hun eieren kwijt willen. Veel heeft ook te maken met hoe vochtig de bodembedekking daar op die moment is.
p.s. en hoe bevalt het je nu met al die kunstplanten?
Het zand lag er nog geen dag in, ik heb het eringekieperd omdat het vrouwtje al een viertal dagen graafneigingen had.
Normaal verloopt het afleggen probleemloos (soms 2 a 3 dagen proefkuilen gelijk nu), vaak zette ik het dier gewoon in een afzonderlijke glazen bak met zand waar ze probleemloos in aflegden, bij de vorige eigenaar hadden ze zelfs geen legbak, als ze moesten afleggen haalde hij ze uit de terrarium en zette ze op de grond bij de kolenbranders (die wel een legplaats hadden ) staat ook beschreven in 1 van de terramagazines van 2006 (tropische landschildpadden in gevangenschap)
Nu laat ik ze dus in hun vertrouwd milieu afleggen...
Wat de kunstplanten betreft: heb het idee dat het voor de dieren weinig uitmaakt, een schuilplaats onder een plaat vinden ze net zo goed denk ik, maar oogt wel mooier met die planten.