Ik heb een vraag, met het risico dat ik dom overkom.Het gaat over schildpadjes in de natuur en schildpadjes in gevangenschap.Ik lees heel vaak iets over schildpadjes met stress door een andere omgeving,ander terrarium,verplaatsen van binnen naar buitenterra en terug enz enz.Mijn schildpad hebben een nieuw,mooier, groter terrarium en ze vinden het niet leuk!Ik heb een paar oude spulletjes uit het vorig terrarium in het nieuwe geplaatst en daar zitten ze in dat hoekje.Alle ruimte die ik ze meer wilde geven,benutten ze niet.
Nu komt mijn vraag:Hoe is dat in de natuur?Ik dacht altijd dat schildpadden een soort zwervend bestaan hadden.Dat ze de hele dag aan het scharrelen waren naar eten en zich 'savonds min of meer in groeven en de volgende dag weer verder gingen op zoek naar eten.Ik stel me dan zo voor dat ze,iedere dag een stukje verder komen en weer op een andere plek zijn.Of blijven ze altijd in een soort klein territorium en hebben een vaste plek om te slapen.Dan is het eten toch gauw op?
Is mijn vraag duidelijk?
Schildpadden zijn gewoonte dieren. In het wild zul je ze altijd in hetzelfde gebied aan treffen.