Hallo Barbara,
Op cites komt niet jou adres te staan, wel als je ze zelf kweekt en jij de cites aanvraagt. Dus als jij griekjes koopt met cites dan komt dat niet op je naam te staan.
Wel is het zo dat er vaak overdrachtsformulieren worden bijgevoegd.....dit is niet verplicht bij dieren met cites, maar dit gebeurd wel meer. Hierin komt een verklaring van afstand en ontvangst met beide adressen van eigenaren en handtekingen. Uit die papieren kun je weer herleiden waar de dieren hebben gezeten, mits iedereen dit doet.
Bij dieren die geen cites nodig hebben is een overdrachtsverklaring wel van belang. Zoals hierboven.
Ik houd zelf papegaaien, en landschildpadden. Ervan uitgaande dat ze mij overleven beide dieren heb ik ze in mijn testamenst gezet. Zeker omdat ik niet op een natuurlijke manier kinderen krijg....(heb een vriend).....en dat gaat niet...
Dus dat is uitgesloten.......ik heb in mijn testament opgenomen dat de dieren die in mijn bezit zijn opdat moment van overlijden ze ergens heen gaan, waarvan ik weet dat ze goed zitten.
Stel dat ik nu overlijd en mijn vriend dan betreffen dat ook mijn paarden, honden etc.
Dus hier is alles geregeld.
Jarno.