turtle lover
Dipsochelys dussumieri
Belgium
|
|
« Antwoord #30 Gepost op: 19 Februari 2008, 17:31:59 » |
Ik heb hier ook die equifyt herbs. maar ik heb niet de indruk dat ze daar eigenlijk wel veel van eten. Alles is altijd op behalve dat hier.
|
|
|
|
christophe
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #31 Gepost op: 19 Februari 2008, 21:31:06 » |
ik zie da wel zitten maar 15 kg vind ik véél te veel. kan je da in kleinere zakken krijgen ook. hallo , zijn er nog mensen geintereseert in zakken equifyt herbs ? 14,70 per zak .
ik ben van de kanten van dendermonde , als er geintereseerden zijn wil ik zakken bijbestellen .
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #32 Gepost op: 22 Februari 2008, 17:46:15 » |
Ik heb hier ook die equifyt herbs. maar ik heb niet de indruk dat ze daar eigenlijk wel veel van eten. Alles is altijd op behalve dat hier.
Sommige dieren moeten er idd aan wennen, dit duurt soms heel lang... Soorten als Chelonoidis carbonaria zullen er nooit dol op zijn. Bij de sulcata's en pardalissen bestaat soms de helft van de voeding uit hooipellets, eten ze probleemloos op, zelfs puur laten ze het niet liggen.
|
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #33 Gepost op: 22 Februari 2008, 20:14:03 » |
Bij mijn carbonaria's wordt het er nu selfs tussen uit gezocht
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #34 Gepost op: 22 Februari 2008, 20:29:08 » |
Sommige dieren moeten er idd aan wennen, dit duurt soms heel lang... Soorten als Chelonoidis carbonaria zullen er nooit dol op zijn. Bij de sulcata's en pardalissen bestaat soms de helft van de voeding uit hooipellets, eten ze probleemloos op, zelfs puur laten ze het niet liggen. heb mijn pardalissen nooit puur agrobs zien eten. wel een grote hap meeten bij wat groente.
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #35 Gepost op: 22 Februari 2008, 21:19:31 » |
Bij mijn carbonaria's wordt het er nu selfs tussen uit gezocht Gebruik je die losse vezels dan ook? Is het ook geschik voor kleinere dieren? Want de vezels verkregen door heucobs lijken mij niet zo groot.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #36 Gepost op: 22 Februari 2008, 21:29:18 » |
Bij mijn carbonaria's wordt het er nu selfs tussen uit gezocht Gebruik je die losse vezels dan ook? Is het ook geschik voor kleinere dieren? Want de vezels verkregen door heucobs lijken mij niet zo groot. Je hebt ook kleine vezels (zelfde grootte als de vezels van de opgeloste pellets) deze zijn besteld, is op de markt onder de naam (EquiFyt)Pre Alpin® Senior denk ik...zal eens navragen
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #37 Gepost op: 1 Maart 2008, 15:59:00 » |
Enkel de groene fiches zijn bruikbaar voor schildpadden, De equiherbs bevat weinig eiwit ( 8.8%)en veel vezels (28.7%) dus goed bruikbaar. protein light bevat nog minder eiwit (7.5%) en meer vezels (30.2%) maar is niet bruikbaar omdat het een grasbrok is die geen kruiden bevat. Senior is de losse (korte) vezel, deze bevat wat meer eiwit dan de brokken (10%) en minder vezels (26%) maar nog steeds meer vezels dan de gewone agrobs (22.2%) Aspero is de lange structuurvezel, deze gebruik ik voor de volwassen sulcata's en pardalissen,door de ietswat houterige strctuur niet bruikbaar voor kleine dieren. De witte fiches zijn mengelingen die toevoegingen bevatten als granen, vlokken, muesli....niks voor schildpadden dus. De gele fiches zijn supplementen voor paarden. Op de zakken staat een email adres, daar kan je de complete samenstelling opvragen (kruidenlijst) van de herbs, aspero en senior, ze sturen ze dan op als worddocument, dit mag je echter niet online zetten, doorsturen mag wel.
|
|
« Laatste verandering: 1 Maart 2008, 16:06:12 door kurtlippens »
|
|
|
|
|
KevinVH
crewmember
Belgium
"We called him Tortoise because he taught us."
|
|
« Antwoord #38 Gepost op: 25 Maart 2009, 16:43:06 » |
Als er nog iemand equifyt zoekt, ik heb dernet ne zak equifyt herbs gaan halen. Aangezien dit maar 1 jaar 'goed' blijft, wil ik wel voor mensen hier in kleinere zakken steken (per kilo ofzo).
Dus wie er moet hebben, laat maar iets weten. (80 cent per kilo is voor mij goed ). verzending kan, maar is nogal 'onlogisch' aangezien de verzendkosten hoger zijn dan de herbs zelf.
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #39 Gepost op: 25 Maart 2009, 17:24:19 » |
Ik wil losse vezels voortaan gebru iken, dus de junior is geschikt voor klein en groot?
|
|
|
|
KevinVH
crewmember
Belgium
"We called him Tortoise because he taught us."
|
|
« Antwoord #40 Gepost op: 25 Maart 2009, 21:24:39 » |
Ik wil losse vezels voortaan gebru iken, dus de junior is geschikt voor klein en groot?
welke junior bedoel je? van de herbs bestaat er geen junior dacht ik. Althans ik kan hem niet vinden op de equifyt website
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #41 Gepost op: 25 Maart 2009, 21:27:28 » |
Wellich bedoeld Ands de Senior dit is idd de korte structuurvezel die bruikbaar is voor kleinere soorten (hetzelfde eigenlijk als losgeweekte brokken) Word verkocht per 15 kg (zo'n 11 euro geloof ik)
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #42 Gepost op: 25 Maart 2009, 21:46:34 » |
Wellich bedoeld Ands de Senior dit is idd de korte structuurvezel die bruikbaar is voor kleinere soorten (hetzelfde eigenlijk als losgeweekte brokken) Word verkocht per 15 kg (zo'n 11 euro geloof ik)
Ja die zijn handig inderdaad die losgeweekte voor kleinere soorten. Maar neem aan dat grotere er ook iets aan hebben......
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #43 Gepost op: 25 Maart 2009, 22:15:56 » |
Ja die zijn handig inderdaad die losgeweekte voor kleinere soorten. Maar neem aan dat grotere er ook iets aan hebben...... Het zal inderdaa gewoon hetzelfde zijn maar het is wat makkelijker te verdelen denk ik. Ik zelf gebruik nu agrobs voor jonge dieren, dit werkt naar mijn idee makkelijker als de vaste brokken voor volwassen dieren. Die voor baby's zijn ook losse kleine vezels, de grote maar dan vermalen zeg maar, deze hoef je dus ook niet te weken en zo over licht vochtig voedsel strooien.
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #44 Gepost op: 31 Maart 2009, 12:46:52 » |
Bedoelde de deze Dus gaat voor al mijn soorten?
|
|
|
|
|