hey,mensen ik heb mijn soort landschildpad gevonden die ik in de toekomst wil gaan behouden.
nu is mijn vraag wie kan mij tips geven om mij in de toekomst voor te gaan bereiden??
glandrandklepschildpad is dan ook een erg mooi dier en word niet exstreem groot.
Deze landschildpad is een sterk soort die ongeveer 15 cm kan worden.
Vergeet niet een grote bak water in het terrarium te zetten. Let erop dat het water niet te diep is.
Verspreidingsgebied: West Afrika
Huisvesting: hoog terrarium met een minimale
afmeting van 60 hoog 60 diep en 100 breed.
L: 20 - 25 cm
V: Omnivoor
40% groenvoer
55% fruit
5% dierlijke eiwitten (insekten)
DT: 26-28°C
NT: 20-22°C
B: Calcium en vitD3
jonge dieren extra verwarmen en vochting houden
CITES: CII/B
De gladrandklepschildpad is geelbruin van kleur met wat verstrooide vlekken. Het buikschild is nagenoeg geel tot geelbruin met hier en daar een bruine vlek of een streep/ster-patroon. De vorm van het schild is langwerpig. Kinixys kan zich door het dichtklappen van zijn schild en het terugtrekken van zijn kop en poten.
De schildpadden zijn echte omnivoren, ze eten dus alles. Het groenvoer kan bestaan uit andijvie, broccoli, peen, bloemkool, tomaat, komkommer, champignons en onkruiden zoals smalle weegbree, paardebloem, wikke (niet de peulen), klaver, vogelmuur, et cetera. Verder fruit, zoals appel, sinaasappel, kiwi, meloen, pruimen, aardbei, banaan en mandarijn, maar dit alles wel met mate. Het is aan te bevelen niet teveel vochthoudend fruit te geven, omdat dit tot te dunne ontlasting kan leiden. Het dierlijke voer-deel kan bestaan uit wormen, slakken, meelwormen, torren en pissebedden . Een voeding van driemaal per week kan verdeeld worden in tweemaal groente en een beetje fruit en eenmaal dierlijk voedsel. Verder moet de voeding aangevuld worden met een vitaminenpreparaat zoals Carmix, Sporavit of Gistocal.
het is een vrouwtje en ze heet kip
ze vind het heerlijk om ook even te zwemmen en ze bijt niet.
dit is wat ik zelf en met behulp van een goede vriendin (agnes) heb kunnen vinden.
dus als er meer info over bestaat graag.
mvg gizmo