Ik heb 2 nieuwe grieken erbij.....
Dit was niet de bedoeling, maar we waren gisteravond naar een feestje en zag 2 grieken....rennen heen en weer door het terrarium. Later ging 1 in de waterbak liggen en veel drinken....rennen.
Ik vroeg me af hoe warm het was. Ja....40 graden, dat niet eens onder de lamp! Ze hadden een loerverwarmingsmat, warmtesteen en porseleinen straler en nog eens een lichtspot waar je ogen aan verblinden. De bodem was beukensnippers (2 cm) en nergens geen verkoeling.
Mijn advies.....doch claimend en eisend
verteld dat dit niet kan. Ze wilden wel veranderen, maar wilde ze eigenlijk ook kwijt, want hun zoontje speelde er niet meer mee.......
Ik heb ze voor 50 euro mee mogen nemen. Dit maar meteen gedaan.
Hier in een bak met turf en hooi........1 lampje en schuilplaatsen.....ze zijn op. Zijn van 2005 en wegen 450 en 400 gram, veelste snel gegroeid. Het zijn 2 mannen en op de cites kan ik niet uitmaken welk ondersoort het is. Hier ga ik nog even achteraan, maar denk zelf aan de boettgerie. Ook qua grootte.
Zien er verder goed uit, wel ietwat bulterig, maar 2 lang zo heet gehouden.....ongeloofelijk wat een overlevingsdrang.
Ik zal vandaag even foto's hier posten.
Jarno.