Ik vind het een goed idee van Sandro om een gezamelijke voedsellijst te maken.
Ik kan dan ook wel zijn initiatief steunen hieromtrend.
Iedereen hier op het forum weet ondertussen dat van deze hele lijst niet al zijn/haar schildpadden alles eten.
Dieren hebben net als mensen voorkeur naar bepaalde voedselsoorten, dus ook bij landschildpadden.
Het voornaamste is immers zo gevarieerd rijk eten aan te bieden en niet te fruitig, eerder vezelrijk en veel kruiden.
Waarom ben ik niet veel meer op het forum ?
Ik ben hier om bij te leren, om anderen iets bij te brengen uit mijn ervaringen en niet om afgebroken te worden met negatief kritiek of domme opmerkingen !!!!
Ik respecteer ieders mening en weet best dat ik niet alles weet over deze fascinerende dieren, maar toch "ik doe tenminste wel de moeite".
Ben gewoon een beetje ontgoocheld in reacties van bepaalde mensen wiens na(a)m(en) ik hier niet hoef te vernoemen maar die wel opvallen door zich negatief op te stellen. Ik dacht dat het de bedoeling was van een forum om mensen in hun hobby aan te moedigen en te steunen, en niet om elkaar af te breken of zich voor te doen als de besten onder de forumleden.
Ik moest het hier gewoon even kwijt want ik weet dat er anderen zijn die echt het beste voor hebben met hun hobby en die ook een sterke drijfveer zijn om anderen te blijven motiveren met wat ze bezig zijn !
voor mijn eerlijkheid.
greeny.