Zo even kleine update:
Ze eet nu elke dag. Ik moet haar wel altijd even oppakken en bij het eten zetten. Vaak gaat ze namelijk niet uitzich zelf naar het eten toe. Als ik haar neerzet bij het voer eet ze het ook direct op. Na het eten kruipt ze toch snel weer naar een warm plekje. Ook krijgt ze elke dag een badje. Ik deed eerst minder maar op aanraden va Jarno krijgt ze nu elke dag een lauw badje. Ik krijg overgins niet het idee dat ze drinkt. Maar dit zal ze wel uit haar eten halen. Ademhaling gaat ook beter. Komt minder 'schrokerig' over. ook heb ik haar gewogen. Ze weeg nu 520 gram. Dat betekend dat ze sinds ze weer eet (kleine week) bijna 40 gram is aangekomen. Toen ze binnenkwam was ze namelijk 505 gram. het laagste wat ik heb gemeten was 480 gram. Is dit niet wat al te snel? Voor zover gaat het beter. In loop van de tijd zal ze wel actiever worden hoop ik.
Goed nieuws......het gaat zeker de goede kant op. Wel scherp in de gaten houden.
De gewichtstoename is normaal. In de eerste instantie is dit het herstel van de waterbalans ook zal de blaas van het dier weer een voorraad hebben (is ze zo weer kwijt als ze in de stress schiet) Het overige gewicht is de bulk voedsel in darmen en maag. Deze gewichtstoename is dus nog geen groei maar, het is wel heel goed. Binnenkort zal ze mest geven dus dat kun je weer laten conroleren.
Geef je heucobs ?? Hiermee vertraag je de stoelgang aanzienlijk waardoor voedingstoffen beter de kans krijgen te worden opgenomen.
Je pakt het goed aan mijn complimenten