kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #45 Gepost op: 27 Oktober 2007, 19:54:42 » |
Wat een gemartel om druppeltjes in een bek te doen. Iemand nog tips? Zal idd niet makkelijk zijn bij pardalis Wat vaak helpt is de achterpoten ingedrukt houden, dan laten ze na een tijdje hun kop wel zien, dan is het zaak hem bliksemsnel te pakken te krijgen (van bovenaf benaderen) Door druk op de kaken te zetten met duim en wijsvinger zal het dier zijn bek wel open te maken zijn, je kan vrij veel druk zetten zonder het dier te kwetsen.
|
|
|
|
|
Camilio
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #47 Gepost op: 27 Oktober 2007, 21:52:56 » |
anti-biotica is het prikje Alleen deze wou hij morgen weer doen zodat hij direct kon zien of het al beter met haar ging. Ik geloof dat het bestaat uit 5 prikjes. Dus 3 moeten we zelf doen. @Kurt, Die tip gaf Theo ook. Zal deze vanavond proberen!
|
Horsfieldii 2.5.1 Pardalis 2.2.0
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #48 Gepost op: 27 Oktober 2007, 22:11:25 » |
Heb je iemand die je er eventueel kan bij helpen?
|
|
|
|
Camilio
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #49 Gepost op: 27 Oktober 2007, 22:30:13 » |
Je m'n ouders. In je eentje is het bijna niet te doen...
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #50 Gepost op: 28 Oktober 2007, 10:02:26 » |
Camilio,
Wat een bericht.....ieder heeft je al voorzien van tips. Inderdaad een heel bekend fenomeen bij de pardalissen. Stress, gaat eigenlijk altijd weer gepaard met een snotneus, luchtwegen infectie en longontstekingen bij deze soort, daarom zijn ze ook zo lastig.
Is het wat gelukt met de medicatie? Als ik de bek openstrek bij pardalissen leg ik ze tussen mij benen met een handoekeronder....stel je voor dat ze vallen....dan inderdaad de voorpoten pakken en er is ruimte om de kop achter de kaken te kunnen pakken. Als ik die heb, dan hou ik 1 hand vrij om de kop achter de kaken goed vast te houden en de andere is heb ik vrij.....dan pak ik de onderkaak en maak deze open. Vooral bij pardalissen die zwak zijn gaat dit heel soepel. Als de bek open is kun je met beide vinders tegelijk de kaken wat drukken en met je andere vinger de onderkaak openhouden. Dan weer de andere hand gebruiken om medicamenten toe te dienen.
Ik hoop voor je dat ie het overleeft....helaas zijn het lastige dieren, ook wat betrefd genezing.
Sterkte, Jarno
|
|
|
|
Camilio
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #51 Gepost op: 28 Oktober 2007, 14:21:42 » |
Het is een heel gedoe maar de druppels krijgt ze wel binnen. Rechter oogje die vandaag al 2 dagen dicht was is open gegaan. Kwam veel pus uit. En ze beweegd ook meer als gisteren. Zal vast niet door mediactie komen. Over 2 uur gaan we naar de dierenarts. Ik heb haar ook nog ff gewogen. Ze is 11 gram afgevallen
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #52 Gepost op: 28 Oktober 2007, 14:23:29 » |
Het is een heel gedoe maar de druppels krijgt ze wel binnen. Rechter oogje die vandaag al 2 dagen dicht was is open gegaan. Kwam veel pus uit. En ze beweegd ook meer als gisteren. Zal vast niet door mediactie komen. Over 2 uur gaan we naar de dierenarts. Ik heb haar ook nog ff gewogen. Ze is 11 gram afgevallen
11 gram bij zo een dier is verwaarlosbaar.
|
|
|
|
Camilio
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #53 Gepost op: 28 Oktober 2007, 14:29:13 » |
Ja, Maar ik hou het wel in de gaten
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
|
|
« Antwoord #54 Gepost op: 28 Oktober 2007, 14:45:08 » |
Ben heel benieuwd Camilio hoe het bij de DA zal gaan straks.
Inderdaad is die 11 gram niets....een plasje zorgt er al voor dat er verschil maakt, maar inderdaad...in de gaten houden en blijven tellen die grammen.
Nogmaals sterkte,
Jarno.
|
|
|
|
Camilio
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #55 Gepost op: 28 Oktober 2007, 17:11:44 » |
Zo net terug van de dierenarts. Hij heeft nogmaals het diertje goed bekeken en 2e prik gegeven. (stom genoeg ben ik weer vergeten te vragen welke antibiotica het is) Reflectie in de ogen was weer terug. Wat gistere totaal niet het geval was. Ook was het wat actiever als gisteren. Desondanks vertelde hij dat het nog een lange weg te gaan is. Maar zoals het er nu naar uit ziet is het niet verslechterd. Uiteraard wat we al wisten is dat het door stress en in combinatie met nieuw onderkomen en temperatuur.
|
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #56 Gepost op: 28 Oktober 2007, 17:14:38 » |
mooi mooi maar nu toch wel meer antibiotica meegekregen voor hem
|
de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad 3.4.3
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
|
|
« Antwoord #57 Gepost op: 28 Oktober 2007, 17:16:01 » |
Okee, dat is beter... wanneer moet je weer heen?
Jarno
|
|
|
|
Camilio
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #58 Gepost op: 28 Oktober 2007, 17:30:51 » |
Ik heb 4 prikjes mee gekregen. Hij wou meer stress voorkomen dus we maken eerst de kuur af. Als het in deze 4 dagen slechter gaat kunnen we direct weer langskomen. Als het beter gaat kom hij over een week mss langs ( in combinatie met ander ziekenbezoek hier).
|
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #59 Gepost op: 28 Oktober 2007, 18:00:23 » |
dus nu maar afwachten hoe hij het werder gaat doen zullen duimen voor hem agnes
|
de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad 3.4.3
|
|
|
|