@ Jarno
Papieren die de vorige eigenaar heeft moeten nog komen. Daaruit zal ook de herkomst uit blijken. Nu is het wel dat ze uit Frankrijk komen dus zal wel een heel geklungel worden met die papieren voor Nederland. Zou jij kunnen opmaken uit foto's en gewicht welk leeftijd ze heeft? Overgins lijkt het alsof ze gepakt is door een hond toen het veel jonger was.
Moeilijk te zeggen over de leeftijd aangezien ze per gebied ander voedselaanbod hebben.....in zeer drogere gebieden zal er meer drogere grassoorten en kruiden worden gegeten....hierdoor groeien ze trager, maar mooier.
In overlappingsgebieden waar vochtige gebieden voorkomen zijn meer voedselrijke planten beschikbaar met een snellere groei als gevolg.
Ik zelf weet bijna zeker dat dit wildvang betrefd. Een jaar of 6, 7 zal ik neit gek van opkijken. Ik heb een vergelijkbaar pardalis wildvang met een plastron van 15 cm en 960 gram....is nu 5 jaar op papier....waarschijnlijk ouder. Nakweek dieren worden hier al snel overvoerd met grote groei tot gevolg....zo heb ik een pardalis van 2002 (nakweek) en deze is plastron 30cm en 3.5 kilo. Een heel ander verhaal en mooi gegroeid maar lang niet zo mooi als de wildvang...
Die van jou is prima gegroeid.
Doe wel even de bak goed verwarmen en breng inderdaad direct een mestaal weg.....wildvang heeft eigenlijk altijd last van flagelaten etc....zeker met verhuizingen etc...meer stress en al gauw komen de problemen. Dus goed verwarmen en met rust laten.
Succes,
Jarno.