Nee dat is mij niet bekend.....
Tot nu toe graven alle dieren zich hier in....ook die uit 2005 die dit jaar voor het eerst gaan.
Heeft het dier ook geen pogingen gedaan tot graven.....zijn de ledenmaten goed?
Jarno.
Toen ik het dier kocht was het in niet al te goede toestand het dier.
Bij het aanraken van de poten trok het zich niet terug en bij het vastnemen van de voorpoten tussen duim en wijsvinger zakte het dier erdoor, dus ja ... DA zei dat het een vogel voor de kat was, maar het is er toch doorgekomen. eet goed en heeft de reacties in de poten terug + is zo'n 100 Gr aan gekomen deze zomer.
Zoals ik al aangaf heb ik het dier nooit zien graven, maar altijd aan de opervlakte zitten terwijl alle andere dieren zich tijdens de warme middagzon ( niet dat we er zoveel hebben gehad deze zomer ) toch ingraafden.
Heb dit eigenlijk van nog niemand gehoord dat een hermanni zich niet ingraaft tijdens een koelere of warmere periode.
Gezien ik niet echt een kelder of koele plaats heb om het dier een winterrust te geven zal ik genoodzaakt zijn om het deze winter binnen te houden, Misschien in het voorjaar iets vroeger buiten zetten en zien wat het doet.
Iemand anders enige tips wat men kan doen?
Graven is misschien dus een eigenschap die langzaam verloren gaat bij in gevangenschap geboren dieren?
Dat zou ook een eerste zijn dat ik hiervan hoor, maar het is natuurlijk mogelijk, hoewel de andere jongen die ik heb zich tijdens de nacht volledig ingraven zowel buiten als binnen. Uitzonderingen zijn natuurlijk altijd mogelijk