SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
                                         
  172832 aantal berichten in 14135 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 40 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Omlaag Print
Auteur Topic: Elegans kopen in winkel  (gelezen 49505 keer)
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1730

Ik


« Antwoord #30 Gepost op: 7 Oktober 2007, 11:06:10 »

@ Camilio,
Het komt zo op mij over is niets voorbarig. Ook Ands heeft zich in dit topic afgevraagd of D-magic nog wel bij haar zou afnemen.....
Grappig dat je mij denkt te herkennen  knipoog
@ Crashbandicoot
'heb de indruk dat het meer en meer gebeurt op het net , zelfde persoon met andere log in '
hmmmmm......waar hebben we dat eerder meegemaakt Huh?!!!

Wat betreft de dieren winkel PJ Hoeben...
Het is geen speciaalzaak op het gebied van reptielen.
De winkel ziet er prima uit overigens.....
Je mag je dus afvragen of een particuliere kweker daar zijn nakweek brengt.
De foto van de elegans die op de website staat ken ik.
Deze foto is al vaker gebruikt op verkoopsites voor de verkoop van elegans. De persoon die de elegans toen aanbod was Antoon Martens...........een belgische handelaar. Dus ik vermoed dat de dieren bij hem vandaan komen. Bekend is dat de herkomst van zijn dieren dubieus is.


Gelogd

1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
ands
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 3223



« Antwoord #31 Gepost op: 7 Oktober 2007, 11:23:22 »

Grappig dat je mij denkt te herkennen  knipoog

Niet moeilijk he, als je je volledige naam kent en de posts vnl zijn in posts die betrekking hebben tot elegans.  hoed af
Gelogd
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1730

Ik


« Antwoord #32 Gepost op: 7 Oktober 2007, 11:26:10 »

Grappig dat je mij denkt te herkennen  knipoog

Niet moeilijk he, als je je volledige naam kent en de posts vnl zijn in posts die betrekking hebben tot elegans.  hoed af

Hahaha het is ook nooit mijn bedoeling geweest geheimzinnig te doen hoor........ afvragend...
Gelogd

1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
D-magic
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 6821


« Antwoord #33 Gepost op: 8 Oktober 2007, 12:45:06 »

BErg,

Ik vindt het een beetje raar dat je dat zegt dat je de indruk krijgt dat het allemaal snel snel moet. als je het hele topic hebt gelzen zie je ook dat ik eerst iedereen hier om advies vraag en hoe hun denken over dit soort aankopen bij een dierenwinkel.

daarom vraag ik dus ook of het vaak wildvang dieren zijn in de winkel, mss dat er andere mensen ervaring hebben met deze dierenwinkel.

als ik echt zoveel haast had dan had ik niets gevraagd en gewoon gelijk gekocht. Als je ook zo op de hoogte bent dan zou je ook is mijn andere topic lezen en dan zie je dus dat ik er al een tijdje mee bezig bent voor elegansen. al enkele maanden dus en ik wist toen al dat ik tot januari/februari moest wachten.

Zoals je mss ook kan lezen in het topic ( ik vraag me zelf af of je wel alles gelezen hebt ) dat ik vraag aan Ands of zij naar de landdag van volgend jaar komt, dat  is idd wss dichterbij, maar dat duurt toch nog langer dan januari februari.

de prijs doet er voor mij ook niet toe, ik betaal liever meer voor een dier waarvan ik weet dat hij goed verzorgd is en dat hij bij een liefhebber vandaan komt. dat blijkt ook al uit het feit dat hij bij Ands goedkoper is als bij pj hoeben.

ten tweede is het voor mij niet zoveel verschil of ik naar Ands rij of dat ik naar haarlem rijd, het scheelt 15 minuten

ik heb ook nog nooit gesuggereerd dat ik de dieren die ik bij Ands bestelt hebt om die te willen cancellen ook al zou ik 1tje kopen in de dierenwinkel

Conclusie: mss is het beter als je zo'n reactie plaatst om eerst het hele topic te lezen, mss eerst iemand zijn andere topics lezen waarin te lezen valt dat iemand er dus al een tijdje mee bezig is.

tja en of zo'n reactie hoort bij zo'n ervaring schildpaddenhouder Huh???
Gelogd

0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
D-magic
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 6821


« Antwoord #34 Gepost op: 8 Oktober 2007, 15:21:51 »

D-magic,

Leuk dat elgansen wilt. Tevens 1 van de mooiere soorten onder de tropische schildpadden als je het mij vraagt.
Het blijft een discussiepunt en vraagstuk rondom de elegansen. Wil je voor safe en betrouwbaarheid gaan wat betrefd nakweek. Dien je bij een kweker te gaan halen die op kleinschalig gebied kweekt....dus hobbymatig. Je gaat al bij Ands halen........dan weet je zeker dat het geen wildvang betrefd..

Wanneer ga je ze halen, of moeten ze nog uit ei komen....

Jarno.


Jarno,

Ja ik vind het ook echt 1 van de mooiste soorten Brede lach
klopt, ik ga er 2 bij Ands halen en die was ik ook niet van plan om te cancellen hehe

waarschijnlijk rond januari of februari of anders met de landdag van begin volgend jaar als de Ands uitkomt.

Ands,

ik ben vorig jaar mei met de auto naar disneyland gegaan en weet niet meer waar ik precies langs kwam alleen daar was de weg niet best, zaten best veel gaten en hobbels in de weg.

ik weet al hoe ik ongeveer moet rijden naar jou dus dat had ik al een tijdje geleden uitgezocht Brede lach

Camillio,

dank je wel, je slaat de spijker op zn kop cool zeg

Sandro,

dus je komt uit haarlem?Huh? ik kom eigenlijk uit IJmuiden maar ben sninds jullie verhuisd naar brabant Brede lach
Gelogd

0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
fred gaal
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 3927



« Antwoord #35 Gepost op: 8 Oktober 2007, 17:06:48 »

BErg,

Ik vindt het een beetje raar dat je dat zegt dat je de indruk krijgt dat het allemaal snel snel moet. als je het hele topic hebt gelzen zie je ook dat ik eerst iedereen hier om advies vraag en hoe hun denken over dit soort aankopen bij een dierenwinkel.

daarom vraag ik dus ook of het vaak wildvang dieren zijn in de winkel, mss dat er andere mensen ervaring hebben met deze dierenwinkel.

als ik echt zoveel haast had dan had ik niets gevraagd en gewoon gelijk gekocht. Als je ook zo op de hoogte bent dan zou je ook is mijn andere topic lezen en dan zie je dus dat ik er al een tijdje mee bezig bent voor elegansen. al enkele maanden dus en ik wist toen al dat ik tot januari/februari moest wachten.

Zoals je mss ook kan lezen in het topic ( ik vraag me zelf af of je wel alles gelezen hebt ) dat ik vraag aan Ands of zij naar de landdag van volgend jaar komt, dat  is idd wss dichterbij, maar dat duurt toch nog langer dan januari februari.

de prijs doet er voor mij ook niet toe, ik betaal liever meer voor een dier waarvan ik weet dat hij goed verzorgd is en dat hij bij een liefhebber vandaan komt. dat blijkt ook al uit het feit dat hij bij Ands goedkoper is als bij pj hoeben.

ten tweede is het voor mij niet zoveel verschil of ik naar Ands rij of dat ik naar haarlem rijd, het scheelt 15 minuten

ik heb ook nog nooit gesuggereerd dat ik de dieren die ik bij Ands bestelt hebt om die te willen cancellen ook al zou ik 1tje kopen in de dierenwinkel

Conclusie: mss is het beter als je zo'n reactie plaatst om eerst het hele topic te lezen, mss eerst iemand zijn andere topics lezen waarin te lezen valt dat iemand er dus al een tijdje mee bezig is.

tja en of zo'n reactie hoort bij zo'n ervaring schildpaddenhouder Huh???
Ik kan hem wel begrijpen, zijn voorliefde gaat nu éénmaal naar die soort en het doet zeer als je ziet hoeveel dieren illegaal verhandeld worden.

Wat het lezen betreft, in dit forum doen we niet anders als waarschuwen voor aankoop in winkels wat elegans betreft en hoe ze via andere landen als zogenaamde naakweek worden verkocht, ook jij had dit kunnen nalezen dan was je vraag misschien overbodig geweest.
Gelogd
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #36 Gepost op: 8 Oktober 2007, 18:43:32 »

ONTOPIC nu: elegans kopen in winkel  Knipoog
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
fred gaal
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 3927



« Antwoord #37 Gepost op: 8 Oktober 2007, 19:44:10 »

Helemaal mee eens.
Gelogd
D-magic
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 6821


« Antwoord #38 Gepost op: 8 Oktober 2007, 19:48:59 »

me 2  cool zeg

ik sprak vanmiddag nog iemand ( ditmaal geen winkel ) die had 4 nakweekjes zitten in NL, ik kon de ouder dieren ook zien, die had hij ook zitten

dus ik zit nu wel te twijfelen om er 1 bij hem te kopen als het er allemaal goed uit ziet en ook de ouderdieren. ik zal eerst ff een paar foto's opvragen bij hem

en ja die ik bij Ands bestelt heb neem ik ook zeker nog Brede lach

maar zijn er helemaal geen dierenwinkels die nakweek verkopen??? hoe zouden we dat kunnen checken??
Gelogd

0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1730

Ik


« Antwoord #39 Gepost op: 8 Oktober 2007, 21:34:36 »

tja en of zo'n reactie hoort bij zo'n ervaring schildpaddenhouder Huh???

Ja zo'n reactie kan je verwachten.....ook van een ervaren schildpadhouder


Ik kan hem wel begrijpen, zijn voorliefde gaat nu éénmaal naar die soort en het doet zeer als je ziet hoeveel dieren illegaal verhandeld worden.

Wat het lezen betreft, in dit forum doen we niet anders als waarschuwen voor aankoop in winkels wat elegans betreft en hoe ze via andere landen als zogenaamde naakweek worden verkocht, ook jij had dit kunnen nalezen dan was je vraag misschien overbodig geweest.

We hebben hier al regelmatig de vermeende nakweek in winkels en op beurzen besproken.......dus....
Bedankt voor je bijval Fred het is precies zoals ik bedoel.

ON TOPIC : beschouw alle elegans die worden aangeboden in winkels en op beurzen maar als wildvang.
Het is praktisch onmogelijk te achterhalen of een dier nakweek is tenzij kweker met naam en adres wordt vermeld. En dan nog kan het niet kloppen. Er zijn handelaren die beweren dat de elegans bij een kweker vandaan komen. Die kunnen ze vervolgens ook noemen. Ga je het checken bij de genoemde kweker dan klopt het vaak niet (ik spreek hier uit ervaring...ben een onderzoekje aan het doen)

« Laatste verandering: 8 Oktober 2007, 21:39:46 door Berg » Gelogd

1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #40 Gepost op: 8 Oktober 2007, 21:44:20 »

Citaat
Er zijn handelaren die beweren dat de elegans bij een kweker vandaan komen. Die kunnen ze vervolgens ook noemen. Ga je het checken bij de geneomde kweker dan klopt het vaak niet (ik spreek hier uit ervaring...ben een onderzoekje aan het doen)
Helaas gebeurd dit maar al te vaak....
Helaas ook kan ik ervan meespreken, zo zijn een paar jaar terug ''nakweek'' sulcata's verkocht op de beurs van Hamm door ene kurtlippens  geschrokken
NOOIT ben ik echter in Hamm geweest, pas later is dit uitgekomen, mede door een website en forum online te zetten wisten mensen die er gekocht hadden en er problemen mee hadden (vermoedelijk wilvang of import?) me te vinden en te contacteren, de meeste dieren zijn echter al gestorven....
Aanvankelijk dacht ik dat het van iemand was die een nakweekje van mij had willen doorverkopen, blijkt nu om een veel groter aantal te gaan  Onbeslist
Het kwam zelfs op een forum ter sprake, heb me toen van de domme gehouden en gezegd dat het ''mogelijk'' was dat daar nakweek van mij werd aangeboden (dacht dus aan een doorverkoper toen)
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1730

Ik


« Antwoord #41 Gepost op: 8 Oktober 2007, 21:52:46 »

Sterker nog.......ze jatten foto's van hier om deze vervolgens te gebruiken op een verkoopsite. Zo zag ik onlangs mijn eigen nakweek (in ieder geval de foto's) aangeboden. Ik wist niet wat ik zag zeer boos I.s.m de verkoopsite zijn de foto's ook weer verwijderd.
Gelogd

1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #42 Gepost op: 8 Oktober 2007, 21:55:56 »

http://lacerta.nl/forum/index.php?topic=46
Lees dit maar eens  Knipoog
(post: update over luca) van madeliefje
« Laatste verandering: 13 Oktober 2007, 18:54:31 door kurtlippens » Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
ands
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 3223



« Antwoord #43 Gepost op: 8 Oktober 2007, 23:27:53 »

Een bedenking die me al tijdje door het hoofd spookt.  Ik snap heel goed dat er heftig gereageerd wordt als het woord winkel, handelaar of wildvang ter sprake komt.  Meestal omdat we zelf al de gevolgen ervan ondervonden hebben of iemand kende die ermee geconfronteerd werd.  Veel dingen worden hier als zelfsprekend beschouwd, maar dan moet je jezelf nog eens inbeelden hoe naief je was toen jij met deze hobby begon.  Er bestaat ook nog zoiets als iemand geloven op zijn woord.  Of het nu wildvang, farmbred of nakweek is,  ze worden allemaal aangeboden en de dieren verdienen de beste zorgen.  Het is niet altijd makkelijk om niet in de verkoopspraatjes in te trappen.  Zeker niet als je nog niet lang meedraait in het "schildpaddencircuit".  En niet iedereen die geïnteresseerd is in een bepaalde soort vindt zijn weg naar een kweker.  Want waar wordt reklame gemaakt voor nakweek, toch in beperkte kring.  Ook ik, kwestie van geen ongenodigde bezoekers over de vloer te krijgen.   Ikweet dat ik toch langer dan een jaar heb moeten zoeken achter mijn eerste grieken.

Ik verander hiermee niet mijn standpunt, ben nog steeds pro-nakweek, maar ook de schildpaddenwereld bevat een zone grijs; wetende dat vooraanstaande personen in de schildpaddenwereld gerust een dier van onduidelijke oorsprong kopen bij een handelaar omdat er partikulier niet aan te geraken is.
Gelogd
gorterlies
Centrochelys sulcata
****
Offline

Berichten: 500



« Antwoord #44 Gepost op: 9 Oktober 2007, 05:42:38 »

Helemaal gelijk Ands. Daar komt nog bij, dat als ik een  manlijk dier heb, en ik wil daar een vrouwtje bij, die reeds volwassen is of bijna, dan blijft me haast niets anders over om op beurzen of in de winkels te kijken. Want wie geeft nu een vrouwlijk dier ,dat volwassen is , tegen een redelijke prijs af. Hoogstens uit beslagnamen, als het een bijzonder dier is,via het stamboek. Zoek maar een volwassen, vrouwelijke griek, tegen een betaalbare prijs, bij een kweker.
Gelogd

houder van cuora's enstamboekhouder pelomedusa subrufa
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Omhoog Print
 
« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
19 September 2024, 08:11:56

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172832
Totaal aantal topics: 14135
Vandaag Online: 660
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online
Gebruikers: 0
Gasten: 557
Totaal: 557
Artikelen

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Black22 / TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.044 seconden met 26 queries.