vraagje voor de ervaren houders (Fred, het gaat om jouw carbonaria)
het diertje zit met slijmerige ontlasting. Het ziet er donkergeel uit, met bruine sliertjes er nog tussen. Allesbehalve normale ontlasting dus. Erger nog, het dier houdt zijn staartje volledig ingetrokken en laat de poep maar gaan. Hij zit in de bodembedekking ingegraven en elke keer als ik hem bovenhaal, moet ik hem vanachter grondig schoon maken en de bodembedekking rond zijn schuilplaats weghalen omdat die smerig is. Hij at altijd mee met de ander, maar de laatste tijd is hij steeds minder gretig en hij begint ook gewicht te verliezen !
woensdag ga ik naar de RA, maar ik hoopte om al enkele aanwijzingen te vinden wat het zou kunnen zijn en vooral wat ik al kan doen om het niet nodeloos te laten verergeren. Ze zitten met zijn tweeën in de bak. Haal ik ze uit elkaar en hoe huisvest ik het zieke diertje best? Geef ik voedsel of laat ik hem even vasten?
ben erg ongerust
Johan
Ik zou zeer zeker de dieren apart huisvesten. En huisvesten zoals je al deed. Ik vermoed een parasitaire aandoening en het lijkt op hexamita parva.......... Dunne ontlasting en niet meer eten, gewichtsverlies....zijn hier o.a symptomen van.
Ik zou beide dieren meenemen naar de RA en van beide wat mest laten onderzoeken.
Het is idd. verontrustend.......De RA zal je zeker kunnen helpen