brigitte
Stigmochelys pardalis
|
|
« Gepost op: 31 Augustus 2007, 10:28:05 » |
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 31 Augustus 2007, 13:09:56 » |
Brigitte,
Nou daar hoef je niets meer aan te doen.....Prachtig muurwerk. Alleen maar even schildpadproof maken, inrichten en klaar. Ga de ruimte 3 bij 7 meter in zijn geheel gebruiken?
Jarno.
|
|
|
|
brigitte
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 31 Augustus 2007, 13:22:11 » |
Ja die wil ik helemaal gaan gebruiken. En inderdaad afgraven en evt gaas en wat nu de ingang is wil ik afzetten met dezelfde steen maar dan wat lager. En natuurlijk het klimrek weghalen.
|
|
|
|
Mirjam
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 31 Augustus 2007, 14:07:31 » |
Nou dat kan niet anders dan dat heel mooi gaat worden brigitte Wat een ruimte....
|
|
|
|
drika
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 31 Augustus 2007, 14:32:44 » |
hoi brigitte, wat een ruimte,hier kan je een paradijs voor je schildpadden van maken, wanneer is de planning om er aan te beginnen?
|
|
|
|
brigitte
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 31 Augustus 2007, 14:44:36 » |
Het klimrek zal nog wel een aantal jaren blijven staan. Dus voorlopig neem ik een ander stukje grond in beslag en dat zal een verblijf worden dat wel wat kleiner zal zijn, maar zodra ze niet meer spelen op het klimrek is het voor de schildpadden. Ik reken op 5 jaar. Op zich okee, want dan zijn mijn schildpadden net volwassen. Maar door de buitenverblijven die hier het forum staan krijg ik veel ideeen en heel veel zin om eraan te beginnen.
|
|
|
|
drika
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 31 Augustus 2007, 15:02:10 » |
dat begrijp ik dat je staat te popelen,maar je schildpadjes hebben nu nog niet zoveel ruimte nodig,dus kunnen de kinderen nog verlopig lekker spelen,en heb je al een ander stukje ruimte buiten in gedachte voor de komende tijd?
|
|
|
|
brigitte
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 31 Augustus 2007, 15:07:11 » |
Ja, ik heb nog een wat kleinere ruimte die ik kan gebruiken, maar dan heb ik geen natuurlijke afscheiding en dat wil ik dit voorjaar gaan inrichten als klein buitenverblijf. Over een aantal jaren kan ik dit stukje dan weer mooi gebruiken voor extra kruiden en planten te zaaien voor de schildpadden. Daar gebruik ik het nu ook al voor een gedeelte voor.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 31 Augustus 2007, 15:25:13 » |
zo zo dat is nog een aardig stukje Brigitte ja voorlopig hebben je schildpadjes niet zoveel ruimte nodig, maar ze zullen het heerlijk vinden zodra ze er in kunnen
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 13 Oktober 2007, 15:25:31 » |
Ik wil dus ook een buitenverblijf maken maar 7x3 is bijna mijn hele tuin.Het moet dus wat kleiner.Ik ben van plan om met 2 kleine Landschildpadjes te beginnen.Het moet in een al bestaande tuin komen en dit is meteen mijn vragen.Welke planten zijn giftig voor schildpadden en wat is de minimale afmeting hier voor? Groetjes Barbara
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 13 Oktober 2007, 15:38:25 » |
Ik wil dus ook een buitenverblijf maken maar 7x3 is bijna mijn hele tuin.Het moet dus wat kleiner.Ik ben van plan om met 2 kleine Landschildpadjes te beginnen.Het moet in een al bestaande tuin komen en dit is meteen mijn vragen.Welke planten zijn giftig voor schildpadden en wat is de minimale afmeting hier voor? Groetjes Barbara
Barbara, Hier een link. lijst giftige planten: http://www.schildpad.nl/r_voeding_gifplant.htmlniet giftige planten: http://russiantortoise.org/edible_plants.htm Verder de minimale afmetingen......ligt er weer aan welk soort je neemt. Ik ga ervan uit dat je een Testudo soort wilt nemen? Wil je ze het hele jaar buiten houden, of alleen met mooi weer? Je hebt soorten die actiever zijn dan anderen...dit vraagt ook om meer ruimte. Ongeveer kun je rekenen per volwassen dier met een schildlengte van 20/25 cm dat er 2 vierkante meter nodig is......dit is wel minimaal.....voor 2 dieren word het dan 4 m2. Hoe groter hoe beter...... Groet, Jarno.
|
|
« Laatste verandering: 13 Oktober 2007, 15:47:46 door jarnohogeboom »
|
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 13 Oktober 2007, 18:35:42 » |
Dankje voor de Links ik heb ze in mijn favorieten gezet.Vanmiddag met mijn man in de tuin een plek uit gezocht.Het wordt 9 vierkante meter.Op aanraden wil ik 2 jonge Griekse nemen.Ze gaan alleen zomers naar buiten.Of heb jij een ander soort die je me wil aanraden.Zelf wilde ik een Sporenschildpad maar dat is mij afgeraden omdat die te groot en te zwaar worden.Groetjes Barbara
|
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 13 Oktober 2007, 19:02:55 » |
Het hagt er helemaal vanaf wat je wilt. Europese soorten houden een winter slaap, vindt je dit geen bezwaar dan zijn er verschillende soorten de ene wat makkelijker dan de andere. Wil je ook net als ik in de winter van ze genieten dan zijn er tropische soorten waarvan de kolenbrander wel één van de makkelijksten is.
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 13 Oktober 2007, 19:21:18 » |
Kijk....9 m2 is prima voor 2 grieken.... Inderdaad wat Fred zegt..de kolenbrander is een soort die je met mooi weer goed buiten kunt houden en in de winter je lekker kunt vermaken met een mooi tropisch ingericht terrarium. Deze worden iets groter en zwaarder dan de grieken, maar lang ziet zo als de sporenschildpad.
In dit forum heb je soortgebonden beschrijvingen van landschildpadsoorten, daar staat een goede beschrijving per soort.
Jarno.
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 27 November 2007, 20:35:22 » |
Hoi,Ik heb een drinkbak cq zwembadje in mijn buitenverblijf gemaakt van cement maar nu blijkt die poreus te zijn. het water loopt langzaam weg.Weet iemand waar ik dit mee kan behandelen zonder dat dit kwalijke gevolgen heeft voor de schildpadjes of het milieu?
Groetjes Barbara
|
|
|
|
|