het ziet er echt super uit Mirjam
Welke moet dienst doen als nachthok??? die tegen de muur??
en dat hok rechts op de foto? is dat voor ze om op te kunnen warmen op niet al te mooie dagen??
Die halve bloempotten zijn ze bij mij ook gek op, ik heb er 1 kleine in mn terra en daar kruipen ze vaak genoeg in en dan nog helemaal onder de cocopeat
je schildpadden zullen het zeker naar hun zin hebben zodra ze er in mogen
wat voor grond heb je gebruikt?
Het houten hok tegen de muur is het nachthok...hier komt nooit geen zon (dus koel in de zomer).
Er hangt een warmtelamp in waaronder het zo'n 35 graden wordt.
Deze doe ik aan als het koud is..s avonds gaat ie uit want dan graven ze zich in...in het hok ligt witte zand, dat is wat losser.
Die hoge glazen bak staat de hele dag in de zon (als die er is)....daar was het afgelopen week een keer 45 graden in..vonden ze heerlijk
En die kleine glazan bak die is eigenlijk voor mijn nieuwkomers (bij mooi weer kunnen ze daar dan buiten in), maar die ga ik zo gauw ik mijn onkruidzaden in huis heb gebruiken als kweekbak.
De bodem is gewoon de tuinaarde die er al lag..deze hebben we wel een aantal keren omgegooit, omdat de vorige bewoners katten hadden.
De grote glazen bak zaai ik ook een gdeelte van in, want ik heb gemerkt dat mijn beesten graag onder vochtig gras liggen.