Ik ben in het verkeerde land geboren
Prachtig...
Het afdak, dient dit voor de schaduw of word het afgedekt bij zware regenval?
De weegschaal lijkt me vrij primitief, wie financiert dit project eigenlijk ?
Ja, Ecuador is het een prachtig land, zeer veel biologische diversiteit (het meeste soorten vlinders en amfibieƫn ter wereld) en dan natuurlijk ook Galapagos, de provincie die het meest tot de verbeelding spreekt. Jammer gneoeg kan je er nu enkel nog een verblijfsvergunning verkrijgen door met een 'Galopogiaanse' te trouwen
. Wel, eigenlijk is dit niet jammer maar net goed: ook al lijkt het mij geweldig om daar te wonen: er woont nu al veel te veel volk op de eilanden. Ik heb trouwens de stortplaats van Isabela gezien toen ik met de parkwachters een heleboel takken ging wegbrengen met de 'vrachtwagen', en ik kan jullie verzekeren dat dat hartverscheurend is... Een half uurtje rijden over een zandweg door de Isabelaanse natuurpracht en daar plotseling een reuzengrote berg ongesorteerd afval zien liggen(en ruiken!) is echt wel een schok. Echt alles wordt op de berg gegooid: ijzer, GFT, rubber, plastic, electronica,...
Het afdak dient denk ik enkel vooral ter decoratie. Voor veel schaduw zorgt dit niet aangezien het gewoon enkele balken zijn die aan elkaar gezet zijn met grote open 'gaten' ertussen. Het wordt ook niet afgedekt tijdens zware regenval voor zover ik gezien heb (we hebben daar 2 zeer zware stortbuien gezien, ons gastgezien had zoiets al 10 jaar niet meer gezien en werd bijna gek va nblijdschap bij het zien van die regen
), en ze hebben het toen in ieder geval niet afgedekt...
De weegschaal is inderdaad primitief. Veel materiaal is er ginds niet: het is roeien met de riemen die men heeft. Het kweekcentrum op Isabela hangt financieel af van donaties, verenigingen die geld inzamelen (de Darwin foundation is trouwens opgericht in Belgiƫ, misschien leuk om weten), ze hebben een eigen souvenirshop en ze zijn ontstaan in samenwerking met het Charles Darwin Research Station, dus ook daar krijgen ze een minimum aan middelen van (via de overheid dan). De dierenarts en de biologen die de schildpadden daar onderzoeken en behandelen zijn die van het CDRS op Santa Cruz.