markooij
|
|
« Antwoord #75 Gepost op: 30 November 2007, 11:35:58 » |
Ik heb baby-agrob gekocht en wil nu graag even weten hoe ik dit klaar maak.Ik heb gelezen met water aanmaken.Nu is mijn vraag is dit met koud,warm of kokend water?Ik persoonlijk zou denken,kokend wat dan welt het beter maar is er dan niet teveel vitamineverlies?
Groetjes Barbara
Paar druppels water ik doe koud, per brokje. Even een tijdje wachten dan valt het uit elkaar. Niet teveel natmaken beter beetje erbij doien dan te weinig. Het schimmeld erg snel als het te vochtig is. nadat het is gedroogt je groente er door heen doen. Mijn schildpadjes eten het niet zo zonder groente toevoeging
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #76 Gepost op: 30 November 2007, 11:39:14 » |
Het zijn geen brokjes het is een soort poeder met stukjes.je moet je dus echt roeren.
Barbara
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #77 Gepost op: 30 November 2007, 11:44:53 » |
Het zijn geen brokjes het is een soort poeder met stukjes.je moet je dus echt roeren.
Barbara
klein beetje water dan denk ik. voor zekerheid moet je ff nakijken op reptielenlampen daar sttat bereidings wijze.
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #78 Gepost op: 30 November 2007, 11:53:16 » |
Barbara
klein beetje water dan denk ik. voor zekerheid moet je ff nakijken op reptielenlampen daar sttat bereidings wijze. Kan je gewoon over de groenten strooien, kleeft eraan door het resterende vocht.
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #79 Gepost op: 30 November 2007, 12:09:12 » |
Juist Ands,Ik bedacht ineens dat ik een telefoon heb en heb gewoon even gebeld en Joke zei dat ik het in het begin over het gewassen voer moet strooien en anders met een heel klein beetje water maar rul maken(koud water)
Groetjes Barbara
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #80 Gepost op: 30 November 2007, 12:46:58 » |
Barabara, Ik heb ook dezelfde agrobs en ik doe altijd een klein beetje in een bakje, daar doe ik wat lauw water bij zodat het allemaal wat nat is. dit laat ik 5 minuten staan daarna pak ik een beetje er uit en knijp het water er zoveel mogelijk uit. dit strooi ik over de groente bij mij aten ze het in het begin helemaal niet, maar na 2 dagen aten ze het opeens wel ik geef ze nu ongeveer 2 x per week de agrobs met groente
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #81 Gepost op: 30 November 2007, 18:09:45 » |
Dankje D-magic,dat wilde ik weten,Ik heb het over een blad andijvie gestrooid maar aangezien ze een moord doen voor andijvie,kan ik niet echt beoordelen of ze het lekker vinden .Geef je ze het ook wel eens puur,dus alleen agrob?
Groetjes Barbara
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #82 Gepost op: 2 December 2007, 13:04:31 » |
Pure agrobs zullen ze waarschijnlijk niet willen, echt graag eten ze het niet, wat niet wil zeggen dat ze het niet nodig hebben.... Wat het minste goed voor hun is eten ze meestal het liefst...
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #83 Gepost op: 2 December 2007, 18:39:40 » |
Pure agrobs zullen ze waarschijnlijk niet willen, echt graag eten ze het niet, wat niet wil zeggen dat ze het niet nodig hebben.... Wat het minste goed voor hun is eten ze meestal het liefst...
Wat dat betreft hebben ze overeenkomsten met de mens
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #84 Gepost op: 2 December 2007, 20:09:26 » |
nee, ik geef het nooit puur, dan weet ik zeker dat ze het niet eten, ze krijgen het nu al per ongeluk binnen
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #85 Gepost op: 2 December 2007, 20:27:12 » |
Wat naast het groen valt wordt tot de laatste vezel opgegeten. Het is de kunst om het niet te vochtig te maken.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #86 Gepost op: 2 December 2007, 20:31:31 » |
Wat naast het groen valt wordt tot de laatste vezel opgegeten. Het is de kunst om het niet te vochtig te maken.
Wel raar dat iedereen de pellets koopt, terwijl de losse vezel ook verkrijgbaar is, van EquiFyt ( Agrobs Belgium) is zowel grote als kleine vezel verkrijgbaar...
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #87 Gepost op: 2 December 2007, 21:07:20 » |
Denk ik omdat de meeste heucobs gebruiken.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #88 Gepost op: 2 December 2007, 21:17:42 » |
Denk ik omdat de meeste heucobs gebruiken. Heucobs is ook van agrobs.... Is allemaal van dezelfde fabricant, maar een andere variéteit... EquiFyt (ook al van agrobs) bestaat uit een 20 tal soorten, een 5 tal zijn bruikbaar voor schildpadden (zoals de pre-alpin), de andere hebben toevoegingen als melasse enzo....
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #89 Gepost op: 3 December 2007, 09:04:30 » |
de baby testudo agrobs zijn ook geen pellets, dit zijn idd ook praktisch losse vezels
|
|
|
|
|