D-magic
|
|
« Antwoord #105 Gepost op: 9 Augustus 2007, 12:56:36 » |
ik geef ze altijd gewoon hele blaadjes van alles, ze bijten er gewoon stukken vanaf. is het beter dan om kleine stukjes te maken van de groente?? ik heb dus gewoon een beetje gestrooid over de gedeeltes die ze het liefst eten, ben benieuwd of het lukt tja ik hoef s'ochtends nog geen 2 meter naar mn auto te lopen en ga dus ook liever niet de regen in, beter gezegd als het regent blijf ik liever de hele dag in mn bed liggen
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
drika
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #106 Gepost op: 9 Augustus 2007, 15:04:00 » |
nee hoor,grote stukken kan ook,maar ze krijgen 4 tot 5 soorten groenten dus hutsel ik het door elkaar,en omdat ze met zijn vijven zijn hebben ze allemaal van alles wat waar ze bij kunnen, dus vandaag in je bed?
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #107 Gepost op: 9 Augustus 2007, 15:34:14 » |
nee jammer genoeg niet in mn bed maar zit ik gewoon op mn werk wat geef je ze dan zoal, 5 verschillende groentes? tja bij mij zijn ze maar met 2 kleintjes natuurlijk en hoop eind van de maand met zn 4en
|
|
|
|
drika
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #108 Gepost op: 9 Augustus 2007, 15:56:54 » |
andijvie witlof veldsla courgette chinese kool soms tauge paksoi raapsteel postelein
maar eerst geef ik kruiden en wissel het af met deze groenten,haal ik elke zaterdag op de markt en andijvie komt bij me schoonvader vandaan,en 1x per week een aardbei of meloen,en van de winter dan sinaasappel
|
|
|
|
drika
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #109 Gepost op: 9 Augustus 2007, 16:02:08 » |
nee jammer genoeg niet in mn bed maar zit ik gewoon op mn werk wel toffe baas omdat je de mogelijkheid heb om op het forum te kijken
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #110 Gepost op: 9 Augustus 2007, 16:05:32 » |
ja voor mij is het een beetje zonde om hele kroppen te halen, ze eten mss 1-2 blaadjes per dag met zn 2tjes :s ik denk dat het dan beter is om lekker wat te plukken in mn tuin als het niet regent hahaha. ik heb nu nog andijvie en witlof liggen en zal van het weekend ff turkse sla en chinese kool halen en kijken of ze dat lusten ik ga vanavond ook ff een plantenbak en aarde halen voor mn gras-klavermengsel, dan kan dat ff gaan groeien hahaha lol, ik heb het echt niet zo druk dus kijk vaak ff op het forum , maar het mag eigenlijk niet
|
|
|
|
drika
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #111 Gepost op: 9 Augustus 2007, 16:58:59 » |
je kan ook een paar soorten nemen en van het restant wat lekkers voor jezelf koken,zo doen wij dat ook
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #112 Gepost op: 9 Augustus 2007, 18:02:27 » |
ja dat zou ook kunnen, maar wij zijn allebei niet echt een kookwonder mn vriendin en ik maar het kost ook gen drol eigenlijk, 1 euro voor een kropje chinese kool ofzo :d nou ze hebben vandaag toch weer niet van de andijvie gegeten, dan hoef ik dat dus niet meer te halen. volgens mij hebben ze wel wat van de agrobs naar binnen gekregen
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #113 Gepost op: 9 Augustus 2007, 18:10:54 » |
1 euro 49 om juist te zijn, net twee gekocht.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #114 Gepost op: 9 Augustus 2007, 18:13:36 » |
oh ok ook goed toch dat heb ik er ook wel voor over hoor, zolang ze maar afwisselend voedsel krijgen, ga zo gelijk ff langs de winkel om wat nieuwe groente te kopen
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #115 Gepost op: 12 Augustus 2007, 19:18:48 » |
vandaag heb ik ze paardebloem bladeren, chinesekool en wat paksoi gehad met wat agrobs.
volgens mij hebben ze vandaag ook het voor het eerst een gedeelte van de agrobs op.
ik heb ze vandaag weer gewogen en gemeten:
1 = 21 gram en 4,6cm 2 = 19 gram en 4,1 cm.
zijn dus allebei al wat gegroeid en aangekomen.
ik zal binnenkort ff een paar nieuwe foto's maken
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #116 Gepost op: 12 Augustus 2007, 20:39:50 » |
Klinkt goed... Jarno.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #117 Gepost op: 14 Augustus 2007, 20:55:42 » |
zo hier nog ff een foto update, werd ook wel tijd zo zaten ze er allebei vanavond bij dat ik thuis kwam Hier links is 1 en rechts is 2: hier dezelfde volgorde: en hier nog een keertje: hier de sepia, kan je duidelijk zien dat er happen uit zijn : zoals jullie zien eten ze er niet alleen van maar baggeren ze er dus ook overheen er had er ook 1 in de voederbak gepoept en daar was hij nog boven op gaan zitten ook ik hoop dat ik binnen 3-4 weken mn andere 2 boetgerri's krijg, kan niet wachten
|
|
|
|
Camilio
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #118 Gepost op: 14 Augustus 2007, 20:56:53 » |
Weer leuke foto's hoor!
|
Horsfieldii 2.5.1 Pardalis 2.2.0
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #119 Gepost op: 14 Augustus 2007, 21:08:51 » |
Super foto's.........schildpad gewoonte denk ik....als ze hier poepen.....ook vaak over het eten en er lekker in baggeren...waarschijnlijk net de sate die ontbreekt... Dan weer even het eten verversen.... Jarno.
|
|
|
|
|