Hoi hoi,
onderstaand het bericht zoals het bedoeld was maar de foto uploaden lukt niet helemaal:
Hoi allemaal,
ik ben nieuw hier en zal me op de daarvoor bestemde onderwerpen nog even uitgebreid voorstellen
Ik heb 2 flinke geelwangschildpadden van ca. 8 of 9 jaar (ben niet zeker van de leeftijd want heb ze 8 jaar geleden "gered" uit een kinderdagverblijf toen ze nog klein waren). Ik ben een grote dierenvriend en red wat ik er te redden valt maar mijn ervaring met waterschildpadden was op dat moment nihil. Dus door veel lezen en googlen ben ik wijzer en wijzer geworden. Maar ik kan nog heel veel leren.
Mijn schildpadden worden echt flink en ik zal binnenkort moeten gaan kijken voor een groter verblijf (ze zitten nu in een bak van 100 x 50 x 50).
1 van de twee heeft sinds kort lelijk wonden aan zijn pootjes. Dit viel me gisteren ineens op. Ik heb dit eerder niet gezien dus het is iets nieuws.
De andere schildpad had een tijdje terug een longontsteking en de ritjes naar de reptielenarts waren erg stressvol voor hem. Dus ik bedacht me dat ik het deze keer eerst eens hier zou vragen. Misschien herkennen jullie iets vanuit ervaring en kan ik zelf al verbeteringen aanbrengen in voedsel, verblijf of wat dan ook.
ik heb gelezen over:
bijtwonden (Zou kunnen aangezien ze met tweeen zijn en de ander laatst ziek is geweest. Hierdoor lijkt die wat "waakser")
overdosis vitamine a (zou kunnen omdat ik bij moest voeren omdat de ene door de longontsteking niet at. De tijd ervoor heeft de ander dus telkens het dubbele gegeten omdat hij sneller was)
schimmel (geen ervaring mee)
Hoop dat jullie me meer kunnen vertellen. Vooral wat ik misschien fout doe. En anders wordt het toch sowieso weer een ritje naar de dierenarts
Dankjewel voor de eventuele reactie!!