Momenteel heb ik voor de picta belli's een nieuwe bak in de living staan. En als het pauze is op tv zitten we schildpadden en visjes te kijken. Wij hebben in alle geval gene tweede tv vandoen.
De roodwangen ook in hunne vijver. Mensen verstaan niet dat je zoveel geld uitgeeft aan een vijver voor "maar" schildpadden. Tot ze ne keer ne namiddag op ons terras hebben gezeten. Zelfs mijn papa, verstaat dat niet. Maar toen we een eiland nodig hadden ging hij er wel eentje maken als hij ooit eens tijd had, ... 3 dagen later was het af. En ge moest horen hoe entoesiast hij was toen hij zag hoe ze erop kropen en lagen te zonnen.
Schildpadden stralen nu eenmaal rust uit.
Maar waarom juist schildpadden? Eigenlijk moeilijke vraag, is zelfde als waarom iemand liever gaat fietsen dan voetballen, iemand liever frieten eet dan chinees (bij mij andersom
), iemand liever blauw ziet als rood, iemand liever koffie drinkt als thee ... ieders voorliefde, smaak en karakter verschilt. Gelukkig maar, zou anders maar ne saaie boel zijn.
Maar is inderdaad wel meer ingeburgerd dat iemand katten houdt/kweekt dan schildpadden. Onbekend is onbemind he. En meeste mensen hebben enkel begrip voor wat ze kennen.
Na dat ze eens zijn komen kijken zijn er heel wat buren die restanten van groenten bijhouden voor mij, is ook een begin he.
p.s. ben precies nog goed op dreef ... en dat na een 12 uren shift te hebben gewerkt.