Misschien geen slecht idee om eerst dat terrarium naar behoren in te richten voor de schildpad die je al hebt en daarvoor wat spullen op je boodschappenlijst te zetten ?
Sulcata is natuurlijk een boeiende soort enz.enz....maar heb je ruimte voor een ruim verwarmd winterverblijf als het dier binnen enkele jaren 30 kg. weegt,een vlotte toegang naar hoeveelheden groenvoer enz. ?
Cit. "boozer" :
binnenterra werd te klein,
hebben nu een bijgebouw ingericht als verblijf, nieuw dak, 15 cm dik geisoleerd,
geisoleerde vloer, op de tegelvloer ( makkelijk te reinigen en desinfecteren ), een bed vlaslemen strooisel, bleken ze na diverse proefperiodes met zavel, zand, houtkrullen,hennepvezel enz, liefst in te zitten. s' nachts worden die in grote zwarte plastic diepe bakken gezet die volledig gevuld zijn met stro, s' morgens hebben die nog mooi warm . ..
verder 2 lamphouders reflectors met geen al te hoge wattages : 40 en 60, onder de 60 watts lamp zit bijna nooit een, verwarming gebeurt met pelletkachel, warmte wordt ook gereflecteerd op de deur , en het plafond door sepciale folie, vandaar dat we iets lagere wattages kunnen gebruiken ene schildpad is van 2007 weegt nu een 8.8 kg, andere een 3 kg en de kleinste een 2.8 kg .
temperatuur is steeds tussen de 28 en de 35 graden, s' nachts tussen de 12 en de 17 ...
Het Buitenverblijf kan ik zo groot maken als ik zelf wil en als ik dit maak word dit ook een uitbouw vanuit mijn woning dus dan betrek ik de warmte van het huis in het verblijf dus dit zal zeker goed komen
en waar uit de tekst haal jij dat ik al een sulcata heb gekocht?