Ziet er leuk uit ! (zo'n veranda wil ik ook in mijn tuin......)
Als extra beplanting zou je kunnen denken aan grote pollen eetbare onkruiden die je uit de natuur uitgraaft.
Komt er ook nog iets overdekts van glas oid, waarin ze zich kunnen opwarmen ?
Jep er komt nog een plexiglazen serretje die men soms in de Aldi verkoop, we zullen er gaten in zagen en ze kunnen hier dan in opwarmen.
Heel mooi!
Dankje!
Mooi gedaan!
Er is inderdaad wel nog een plaatsje onder glas om op te warmen tekort (kun je ook zelf maken met behulp van raam of plexiglas). Toch echt noodzakelijk in ons klimaat!
Daarnaast is er momenteel te veel gras in het verblijf. Dat is een te natte ondergrond voor schildpadden (en ze kunnen hier niet zo makkelijk in graven). Er mag natuurlijk wel een stukje zijn, maar voor de rest cre?er je best wat verschillende ondergronden: wat keitjes, onkruiden, aarde, zand, ... Ook een helling vinden ze fijn. Het verblijf is natuurlijk nog niet af en je gaf zelf al aan nog planten te zetten en aan te passen, maar ik geef het toch graag al even mee
. Onkruid krijgt namelijk niet zo heel erg veel kans als er nog echt gras staat. Het ziet er natuurlijk wel leuk en netjes uit, maar voor de schildpadden niet zo ideaal.
Maar wel mooi gedaan hoor!
Indd, we zullen blijven er aan werken door meer onkruiden, kruiden, aarde enz aan te leggen. In het huisje zit een laag zand en aarde met erboven stro voor 's nachts te slapen.