Hallo allemaal,
Ik heb sinds 8 jaar met veel plezier een picta belli. Maar nu overweeg ik een nieuw aquarium voor haar aan te schaffen.
Alleen ik zou graag een uitneembaar eiland willen, zodat ik ook de bak makkelijk en eenvoudig schoon kan maken.
Zijn er mensen die tips hebben of foto's hebben van aquaria met uitneembare schildpadeilandjes?
Alvast ontzettend bedankt voor de reacties en het meedenken:)
Groetjes,
Kees
Ik heb de achterwanden met zandeiland van piepschuim, tegellijm en epoxy gemaakt, heb de maat genomen van een plastic aquarium bak (ligt er aan welke maat je nodig hebt, ikzelf heb kleine soorten). Blijkt dat je gemaakte eiland lek is en na reparatie nog lekken (i.v.m. slecht gekit of beschadiging) dan kun je die plastik bak er zo inzetten of in jou geval plaatsen zodat het schoonmaken makkelijker gaat. Al maak ik mijn zandeiland nooit schoon.
https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-ash2/v/t1.0-9/554937_564612876907007_1850383694_n.jpg?oh=ab5ffac50f6fde0bb3e19601ca409e3b&oe=574C1E47Of bedoel je het aquarium makkelijker schoonmaken?
In dat geval kun je diezelfde plastic aquarium/ bak er los inzetten om een verhoging van stenen of dergelijke, dan kunnen ze ook nog onder het eiland en je kan hem er makkelijk uithalen. Al til je een goed gevuld eiland er niet zo heel makkelijk uit als je een hoog aquarium hebt, dat weegt ook nog wel het een en ander