Bedankt!
we zijn begonnen met de bouw van een nieuw vogel hok, in dit hok komen vluchten van 1 bij 2 meter en 3 meter hoog met aan elke vlucht een aansluitend buitenverblijf van 1 bij 3 en 3 meter hoog. Het hok word verwarmd door vloerverwarming, elke kooi heeft een gat naar buiten zodat de vogels naar hun buitenverblijf kunnen, in de bodem van de kooi zit ook een gat voor de eventuele grondvogels.
We willen eigenlijk in deze verblijven als grondbewoners schildpadden gaan houden en dan voornamelijk land schildpadden en andere soorten die geen vijver nodig hebben maar aan een waterbak voldoende hebben. Ik dacht zelf dat soorten zoals box en leaf turtles genoeg aan een waterbak hebben?
Nu wil ik dus eerst weten of het ?berhaupt wel een goed idee is om schildpadden te combineren met vogels? Het gaat voornamelijk over Ara?ari's, een kleine soort toeken (de vogel die op het van der Valk hotel staat maar dan kleiner
) deze soorten zullen wel eieren kunnen eten en misschien ook jonge schildpadden. maar dat kan verder geen kwaad, omdat ik van plan ben om de eieren in de broedmachine uit te laten komen.
Ook weet ik niet of vloerverwarming kwaad kan voor deze dieren? uiteraard kan ik ook nog bij verwarmen met warmtelampen.