Ik heb 2 groepen zitten hier , buiten zit er een groep van 3 waarvan de kleinste 27cm rugschild en de grootste 30cm (man) deze zitten buiten in een vijver die swinters wordt afgemaakt en voor wordt gezorgd dat de temperatuur niet onder de 0 gaat .
Binnen heb ik 2 aquaria , aquarium 1 zit het mannetje appart , dit is omdat hij een heel hitsig mannetje is. Het mannetje heeft ene rugschild van 20cm
Dan zitten er nog 2 vrouwtjes in aquarium 2 binnen , deze vrouwtjes zijn rond de 20/23 cm schildlengte.
Buiten zitten ze altijd tesamen en hier merk ik minder paargedrag en drang dan bij het hitsige mannetje binnen .
Bij het mannetje binnen zet ik soms een vrouwtje van binnen bij voor gedurende 1 a 2 weken, dan gaat het vrouwtje terug om te rusten en bij te komen van deze hete schildpad. Tijdens het paren gebeuren er ook altijd verwondingen bij poten,kop,... De meeste verwondingen heb ik zelf kunnen verzorgen en moet ook daarvoor in quarantaine na die week/weken bij het mannetje.
Deze nakweek is van de groep chelydra die binnen zit en dus tot nu toe de beste resultaten mee boek , (dit is pas de eerste nakweek van de chelydra voor mij ) , in de toekomst wil ik ook niet alle eieren uitbroeden aangezien er teveel mensen zijn die deze dieren als impulsaankoop in huis nemen en als ze snel groot worden ze al niet meer kunnen verzorgen.
De eieren zijn niet precies bekend wanneer ze gelegd zijn maar ze zijn uitgebroed in een zelf gemaakte broedstoof op 29.5 graden met een luchtvochtigheid van 90%of meer soms
hieronder een foto te zien van een baby snapper die wat te vroeg uit het ei gekropen kwam met nog een relatief grote dooierzak aan , ik heb hem toen een dag of 2 op vochtig keukenoapier in de broedstoof gelaten en de dooierzak was bijna volledig weg