Hi allemaal!
Binnenkort neem ik een schildpad (geelbuik) van mijn schoonouders over. Zij hebben er eigenlijk geen zin meer in, maar ik wil deze bejaarde waterschildpad toch nog even de aandacht geven die hij verdient (mocht hij komen te overlijden, dan komt er wel een nieuwe, ik investeer nu niet voor niets
).
Afgelopen periode heb ik al een nieuwe filter (jbl e701) en wat andere zaken voor ze gekocht, maar nu hij definitief naar mij verhuist wil ik ook een nieuw aquarium aanschaffen (of laten maken).
Ik neem een bak van 100cm x 40cm x 50cm (lxbxh). Breder kan ik helaas niet kwijt.
Maar nu twijfel ik of ik er ??n neem met een glazen plateau erin, of dat ik zelf een eiland ga cre?ren met rotsen.
Als ik een glazen plateau erin laat zetten op een hoogte van 30cm zal dit 25 x 30cm zijn met een 3cm hoge rand (voor zand etc) en een opstap van 20cm breed.
Achterin de hoek van het eiland laat ik nog een uitsparing maken, zodat de invoer- of uitvoerslang van het filter erdoorheen kan.
Maar wat is jullie ervaring? Is het zelf bouwen van een eiland goed te doen en heeft dit voor- en nadelen? Reden dat ik twijfel is dat ik wat geld kan besparen door gewoon een simpele bak van 100x40x50 te nemen en dus verder geen maatwerk aan de binnenkant.
Ik heb even een tekening van de opzet, zoals ik nu heb bedacht. Wat vinden jullie hiervan?