Een of twee keer in de week is niet abnormaal hoor! De verbranding hangt ook behoorlijk af van de temperatuur (maar bij jou zit hij binnen, dacht ik? Dus steeds warm?). Als het eens goed weer is, kunnen ze van mij meerdere keren per dag gaan. Of soms een keer een volledige week niet. Dus geen zorgen!
(En ze eten dat inderdaad wel eens op ook. Of je ziet het niet liggen.)
@ Freakyturtle
Ik vind dit wel vreemd, het lijkt mij dat het toch dagelijks uiterlijk de dag erna er uit moet komen.
Maar 2 keer in een aantal weken lijkt mij zeker niet gezond!
Ik heb zelf 2 Centrochelys Sulcata en die poepen elke dag wel een keer.
heb verder dus zelf geen ervaring met Testudo graeca.
In alle eerlijkheid vind ik dat je wat voorzichtiger mag zijn in je raadgevingen. Zeker als mensen zich oprecht zorgen maken...
En het spijt me, maar je hebt nog maar 3 dagen je Sulcata's... Dan kun je moeilijk concluderen dat ze elke dag wel een keer gaan. Als je twijfelt over info (bv. info over landschildpadden, waar je toch nog niet zoveel ervaring mee hebt, tenzij ik mij vergis), dan laat je het eigenlijk gewoon beter aan anderen over om te antwoorden. Er zijn genoeg mensen op dit forum die hun ervaring graag delen (daar reken ik mezelf helemaal niet bij, aangezien ik nog maar 4 jaar schildpadden heb).
Met Testudo graeca heb ik inderdaad geen ervaring
als je goed leest heb ik geen advies of wat dan ook gegeven maar wel duidelijk aangegeven dat ik er geen ervaring me heb.
en ik weet niet hoe het bij jou gaat maar als ik een schone bak heb en daar ligt de eerste dag 2 drollen in dan hebben ze gepoept.
als je die dan opruimt elke keer dan zie je dus dagelijks of ze gepoept hebben.
Dus ja ook al heb je je schildpad 4 dagen dan kun je inderdaad zien hoeveel ontlasting deze hebben!
En zo weet ik dus ook dat ik er gisteren 4 drollen in had!
Ik heb namelijk geen vliegen in huis die dat formaat fabriceren en geen katten in huis en mijn honden leggen weer een ander formaat in de tuin dus ja...