Hallo,
Zoals ik dus heb gezegd bij mijn voorstelling heb ik onverwachts van mijn vriend vorig weekend op de beurs in Houten 2 sulcata's mogen meenemen naar huis.
Dit was totaal onverwacht omdat ik er vanuit ging dat hij een slang wou meebrengen
Was dus eigenlijk een verassing waar ik helaas niet op voorbereid ben!
Het enige dat ik weet over deze schildpadden is dat ze de grootste zijn van de landschildpadden,dat ze groenten eten,warm moeten zitten.
Maar kwa verblijf en wat ze allemaal zoal mogen eten,hoeveel ze mogen eten dat is mij nog niet zo duidelijk.
Normaal begin ik niet onvoorbereid aan het houden van dieren,het was dan ook een verassing van mijn vriend.
Ik heb deze gekocht van mini zoo (Rinaldi Denis) en hij sprak jammer genoeg geen engels waardoor ik dus ook geen info heb kunnen meekrijgen.
Op de cites staat dat ze geboren zijn op 28/05/2014
Ze zitten nu in een terrarium van 80 lang op 40 br en 50 hoog.
Ik heb nu een warmtelamp insteken van 75 watt en moet nog een gaatje bijmaken voor de uvb lamp waarvan ik al heb gelezen dat het beste is om deze ernaast te hangen opdat ze deze stralen ook krijgen wanneer ze willen zonnen.
Ze zitten nu op bark omdat ik heb gelezen dat dit ook goed zou zijn,maar ik heb dan al gezien op de forum hier dat het beste zou zijn om ze op zavel te houden?
Kwa eten,wat mogen ze dagelijks krijgen,hoeveel mogen ze van groenten iedere dag krijgen,moeten er vitamines bij gedaan worden op het eten en zoja welke?
Naar de toekomst toe wanneer ze groter zijn kan ik ook zelf een buitenverblijf maken voor hun in de tuin,dat is allemaal geen probleem,plaats genoeg hiervoor
Ik ben huisvrouw en heb dan ook alle tijd van de wereld om voor mijn dieren te zorgen.
Morgen kan ik naar fantasia rijden,vandaag is niet meer mogelijk,dan is het goed om te weten wat ik morgen zeker nog allemaal mee moet brengen.
Ik hoop hier veel bij te leren
Groetjes Stephanie