Ik heb mijn buitenverblijf verbouwd, om wat meer afwisseling en uitdaging voor de schildpadden te creeren, een andere bodensamenstelling en meer schuilplaatsen. Het leuke is dat ik een totaal andere inrichting heb, maar dat het weinig heeft gekost: Ik heb 5 euro aan 3 plantjes besteed, zand gekregen, split gratis van Marktplaats en onkruiden uit de natuur.
Wat heb ik zoal gedaan:
- Vorige zomer heb ik het overdekte verblijf vervangen door een verblijf van eikenhout, gemaakt van een salontafel die ik voor weinig op Marktplaats heb gekocht en in planken gezaagd heb. Ik heb dit nu ook wit gebeitst.
- Ik heb een aantal emmers zand door de aarde gemengd om de structuur wat losser te maken.
- Ik heb yellow sun split gebruikt omdat dit een hoog kalkgehalte heeft, hopende de bodemsamenstelling (en dus ook de onkruiden) kalkrijker te maken.
- Ik heb meer schuilplaatsen gecreerd o.a. door siergrassen en lavendel en keien waar ze onder weg kunnen kruipen.
- Ik heb de sun split ook door de aarde gemengd.
- Ik heb een deel verhoging aangebracht van aarde gemengd met veel sun split, zodat er meer afwisseling en "spanning" in het verblijf komt voor de schildpadden.
- Ik heb nieuwe onkruiden geplant, pollen uitgegraven uit de natuur.
- De volgende soorten staan er nu in: 2 soorten sedum, paardenstek, smalle weegbree, brede weegbree, biggekruid, hibiscus, boterbloem, 2 soorten lavendel, 2 soorten siergras en een stukje gras.
- Ik heb er bewust een deel gras in gelegd omdat mijn Hermanni's daar graag in rommelen en ook wel gras eten.
- Ik heb in een deel van de aarde niet veel split gemengd, zodat daar ook makkelijk gegraven kan worden.