Hallo allemaal, ik heb een vraagje over mijn schildpadden. Ik denk dat ik 3 dames heb, maar ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal, dus ik weet het niet zeker. Hoop dat iemand van jullie het misschien weet? Dit is Henkie; 1, 5jr oud. Schildlengte 5cm
Is hij zo enzo al groot genoeg om het met zekerheid vast te stellen?
Dit is Sjakie, ook 1, 5jr oud. Haar schildlengte is 7, 5cm. Dus ze is al een stuk groter dan Henkie die even oud is
En dit is Guus, 2jr met een schildlengte van 8, 5cm
Ik zou er graag eentje bij willen. Guus en Sjaakie zijn echt hele dikke maatjes. Henkie zie ik heel weinig. Hij zit op het moment apart omdat ik denk dat hij misschien nog niet sterk genoeg is voor mijn grote bak (150?50?50). Hij vind alles eng. Als ik maar in zijn buurt om kruipt hij in het zand. Ga vaak rustig voor de bak zitten in de hoop dat hij zo een beetje went. Maar na anderhalf jaar nog maar weinig verandering. Soms ineens is hij heel nieuwschierig en komt hij kijken, maar dat is dan ook ineens weer over en zwemt ie paniekerig weg. Hoop dat ik zijn nieuwschierigheid prikkel met een kleine erbij. En als ik 3 dames heb misschien een mannetje
Is er iemand met tips en advies?