Ik heb inderdaad ook aan beten gedacht, vanwege de plekken. Maar bij de achterpoten valt niet aan te komen.
Eerst dacht ik aan beten van de andere mannen, want hij zat bij 2 andere mannen, en die konden het niet met elkaar vinden.
Deze schildpad is de nieuwste, hij is nog maar kort hier, wellicht heeft hij iets van zijn andere baas meegenomen?
De andere 2 mannen in dat buiten verblijf hebben ook helemaal nergens last van. Ze zitten inmiddels wel in een ander verblijf vanwege de winterslaap.
Het is trouwens ook begonnen nadat hij gechipt is, maar ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft.
De schimmel zie je inderdaad niet zitten, maar ik dacht wellicht aan een infectie. Het is ook echt zo dat de schubben eraf zijn. De dierenarts zegt dat hij niet weet of die ooit helemaal terug komen maar er zou wel nieuw vel over moeten komen. Dat is dus zo bij de achterpoten maar niet voor.
Hebben jullie nog andere idee?n? Ik maak me echt een beetje zorgen. Ik vraag me ook af of terug gaan naar de arts zin heeft aangezien hij geen idee heeft.
Ik lees "dat het een soort schimmel lijkt"...en dat de R.A. het duidelijk niet zeker wist. ...
Het is maar een idee, maar gezien de locatie van de letsels (is het bij de achterpoten aan de knie of de hiel..?) zou ik mogelijke vraat door muizen o.i.d. niet totaal uitsluiten !Als het dier zn kop en poten intrekt zijn die plekken "van buitenaf" bereikbaar . Afgaand op je foto lijkt het net of de schubben er afgevreten zijn.