SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
                                         
  172831 aantal berichten in 14134 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 Omlaag Print
Auteur Topic: Kleine Muskusschildpad  (gelezen 54097 keer)
Amaranthus
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 106



« Antwoord #30 Gepost op: 30 Juli 2014, 21:58:57 »

Ik gebruik regenwater. Maar je kan ook kraantjeswater gebruiken hoor.
Kleine tip: voor je je schildpadje haalt, zie dat je alles al in orde hebt, en de filter al een tijdje draait (enkele weken is ideaal).

Je kan zand gebruiken, wel spoelen voor gebruik. Succes ermee, elke keer kuisen en je zand overhoop. Je zal het rap beu zijn.  lachen
Water verhogen = elke 3 maand een halve centimeter zou ik doen.

Dan beter toch niet zand, wat zou ik dan wel best nemen?
Moet het per se enkele weken zijn? Want als ik terug kom van reis zou ik er toch graag achter kunnen voordat school terug begint.

Het best: niets (in mijn ogen)
De reden waarom ik het zeg is het feit dat er een nitrietpiek optreed na enkele weken bij een vers opgestart aquarium...  Wat jij doet, is uiteraard jouw zaak, ik adviseer alleen.

Dan neem ik niets, maar hoe lang op voorhand zou ik het best de filter laten draaien?

enkele dagen voordien is al goed...langer is wel optimaler maarja..

Ik kan er misschien 5 dagen van maken, ik wil ook het beste voor dit diertje, misschien kan ik een hele week.
Buitenfilter of binnenfilter? (Die kleine om mee te beginnen bedoel ik.)
Gelogd
Amaranthus
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 106



« Antwoord #31 Gepost op: 30 Juli 2014, 22:26:03 »

Ik gebruik regenwater. Maar je kan ook kraantjeswater gebruiken hoor.
Kleine tip: voor je je schildpadje haalt, zie dat je alles al in orde hebt, en de filter al een tijdje draait (enkele weken is ideaal).

Je kan zand gebruiken, wel spoelen voor gebruik. Succes ermee, elke keer kuisen en je zand overhoop. Je zal het rap beu zijn.  lachen
Water verhogen = elke 3 maand een halve centimeter zou ik doen.

Dan beter toch niet zand, wat zou ik dan wel best nemen?
Moet het per se enkele weken zijn? Want als ik terug kom van reis zou ik er toch graag achter kunnen voordat school terug begint.

Het best: niets (in mijn ogen)
De reden waarom ik het zeg is het feit dat er een nitrietpiek optreed na enkele weken bij een vers opgestart aquarium...  Wat jij doet, is uiteraard jouw zaak, ik adviseer alleen.

Dus, moet ik met 60 watt beginnen? En als ik naar het grotere aquarium ga, welk wattage moet ik dan nemen?
Gelogd
Amaranthus
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 106



« Antwoord #32 Gepost op: 30 Juli 2014, 22:46:59 »

En wat voor soort korrels moet ik dan precies nemen?
Gelogd
Amaranthus
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 106



« Antwoord #33 Gepost op: 31 Juli 2014, 10:35:37 »

Ik gebruik regenwater. Maar je kan ook kraantjeswater gebruiken hoor.
Kleine tip: voor je je schildpadje haalt, zie dat je alles al in orde hebt, en de filter al een tijdje draait (enkele weken is ideaal).

Je kan zand gebruiken, wel spoelen voor gebruik. Succes ermee, elke keer kuisen en je zand overhoop. Je zal het rap beu zijn.  lachen
Water verhogen = elke 3 maand een halve centimeter zou ik doen.

Dan beter toch niet zand, wat zou ik dan wel best nemen?
Moet het per se enkele weken zijn? Want als ik terug kom van reis zou ik er toch graag achter kunnen voordat school terug begint.

Het best: niets (in mijn ogen)
De reden waarom ik het zeg is het feit dat er een nitrietpiek optreed na enkele weken bij een vers opgestart aquarium...  Wat jij doet, is uiteraard jouw zaak, ik adviseer alleen.

Wacht, als ik geen bodembedekking nodig heb, waar hechten de planten zich dan aan vast?
Gelogd
Amaranthus
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 106



« Antwoord #34 Gepost op: 31 Juli 2014, 20:16:15 »

Ik besef dat ik nu de enige bent die hier in post, maar ik had nog een stuk of 3 vraagjes. Hiervoor mijn excuses.
Matthias vertelde me dat ik bij een laag waterpeil moest beginnen met 20 watt, en als het aquarium vol zat (dus als het schild 5 cm is, wanneer ik naar een 80x40 aquarium ipv een 60x30 aquarium ga) ik 40 watt moest nemen.
Dit snap ik niet, want het water is toch verder weg van de lamp als het waterpeil laag is?

Ook wil ik graag weten wat ik het beestje moet geven zodat z'n schild in orde is, voorlopig ben ik van plan om hem kattenbrokken en korrels voor waterschildpadden te geven, een worm of slak als ik er eentje vindt.
Maar moet ik niets speciaals geven zodat z'n schild in orde blijft?

Laatste vraag.
Ik zou graag plantjes nemen, maar KevinVH zei dat ik best geen bodembedekking neem, waar moet ik de plantjes dan wel aan vasthechten?
En als het waterpeil laag is, zou ik dan wachten totdat het aquarium vol is om plantjes er in te doen?

Dat was alles, hopelijk krijg ik hier nog een antwoord op, dan ben ik denk ik klaar.
Gelogd
Amaranthus
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 106



« Antwoord #35 Gepost op: 31 Juli 2014, 21:23:56 »

Ik besef dat ik nu de enige bent die hier in post, maar ik had nog een stuk of 3 vraagjes. Hiervoor mijn excuses.
Matthias vertelde me dat ik bij een laag waterpeil moest beginnen met 20 watt, en als het aquarium vol zat (dus als het schild 5 cm is, wanneer ik naar een 80x40 aquarium ipv een 60x30 aquarium ga) ik 40 watt moest nemen.
Dit snap ik niet, want het water is toch verder weg van de lamp als het waterpeil laag is?

Ook wil ik graag weten wat ik het beestje moet geven zodat z'n schild in orde is, voorlopig ben ik van plan om hem kattenbrokken en korrels voor waterschildpadden te geven, een worm of slak als ik er eentje vindt.
Maar moet ik niets speciaals geven zodat z'n schild in orde blijft?

Laatste vraag.
Ik zou graag plantjes nemen, maar KevinVH zei dat ik best geen bodembedekking neem, waar moet ik de plantjes dan wel aan vasthechten?
En als het waterpeil laag is, zou ik dan wachten totdat het aquarium vol is om plantjes er in te doen?

Dat was alles, hopelijk krijg ik hier nog een antwoord op, dan ben ik denk ik klaar.

En als laatste (echt waar, sorry) wanneer moet ik mijn schildpad van z'n 60x30 naar een 80x40 aquarium verplaatsen?
« Laatste verandering: 31 Juli 2014, 21:38:09 door Amaranthus » Gelogd
matthias
Stigmochelys pardalis
***
Offline

Berichten: 416


« Antwoord #36 Gepost op: 31 Juli 2014, 22:38:34 »



Ook wil ik graag weten wat ik het beestje moet geven zodat z'n schild in orde is, voorlopig ben ik van plan om hem kattenbrokken en korrels voor waterschildpadden te geven, een worm of slak als ik er eentje vindt.
Maar moet ik niets speciaals geven zodat z'n schild in orde blijft?

Laatste vraag.
Ik zou graag plantjes nemen, maar KevinVH zei dat ik best geen bodembedekking neem, waar moet ik de plantjes dan wel aan vasthechten?
En als het waterpeil laag is, zou ik dan wachten totdat het aquarium vol is om plantjes er in te doen?

Dat was alles, hopelijk krijg ik hier nog een antwoord op, dan ben ik denk ik klaar.
[/quote]

als je met een klemlamp gebruik maakt, zou je dan denk ik 40watt gebruiken, wegens de hoogte van je bak, moet je zelf wat uitzoeken eigenlijk... bij mijn volwassen dieren zitten ze onder een 40 watt lamp, ze zonnen zich zelden...
Gelogd
Amaranthus
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 106



« Antwoord #37 Gepost op: 31 Juli 2014, 22:55:18 »



Ook wil ik graag weten wat ik het beestje moet geven zodat z'n schild in orde is, voorlopig ben ik van plan om hem kattenbrokken en korrels voor waterschildpadden te geven, een worm of slak als ik er eentje vindt.
Maar moet ik niets speciaals geven zodat z'n schild in orde blijft?

Laatste vraag.
Ik zou graag plantjes nemen, maar KevinVH zei dat ik best geen bodembedekking neem, waar moet ik de plantjes dan wel aan vasthechten?
En als het waterpeil laag is, zou ik dan wachten totdat het aquarium vol is om plantjes er in te doen?

Dat was alles, hopelijk krijg ik hier nog een antwoord op, dan ben ik denk ik klaar.

als je met een klemlamp gebruik maakt, zou je dan denk ik 40watt gebruiken, wegens de hoogte van je bak, moet je zelf wat uitzoeken eigenlijk... bij mijn volwassen dieren zitten ze onder een 40 watt lamp, ze zonnen zich zelden...
[/quote]

Dus 40 watt is genoeg om mee te beginnen? (Laag waterpeil) of gewoon altijd? (want binnen een paar jaar zal het aquarium zeker vol zitten met water)
Ik wil dat het water warm genoeg is voor het dier.
Gelogd
Norma
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1406

"Don't be a hare, it's cool to be a tortoise!"


« Antwoord #38 Gepost op: 31 Juli 2014, 23:38:06 »

Hai Amaranthus,

Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
Mijn muskusschildpadden (sternotherus odoratus) zitten wel op zand en vinden dat best lekker om eens in om te woelen.

Als baby van 5 tot 6 cm. hebben ze eerst in een klein bakje gezeten met 10 cm waterhoogte.
Van daar uit zijn ze verhuisd naar een aquarium van 100x30x40hoog met tl buis. Ze kunnen op een stuk kienhout onder een spotje van 40 watt gaan zitten, maar doen dit echter nooit.
Als waterplanten om te eten en voor de sier gebruik ik waterpest dat ik verzwaar met zo'n stenen ring die je bij aquariumplanten krijgt. De waterstand is verhoogd naar 30cm.
Altijd zorgen voor stenen en kienhout dat boven water uitsteekt, zodat het schildpad naar boven kan klauteren om adem te halen.

Het is belangrijk dat de dieren warme lucht kunnen inademen, daarom is een afdekkap op je aquarium nodig.
De luchttemperatuur moet warmer zijn dan de watertemperatuur. Zo voorkom je verkoudheid of longontsteking.

Mijn bak wordt gefilterd door een externe aquariumpomp met overcapaciteit, want schildpadden zijn viezerds!
Eenmaal in de week 1/3 van het water verversen.
Het water blijft bij mij op deze manier kraakhelder.

In hun verblijf leven een groep guppies en gooi ik regelmatig kleine appelslakjes, sommige grotere overleven en helpen mee de bak schoon te houden.
Zo hebben ze altijd vers vlees tot hun beschikking.
Kant en klaar korrels en kattebrokjes uit de winkel vormen een deel van hun menu.
Ze krijgen 1x per week zelfgemaakte 'schildpadpudding', niet teveel het is erg voedzaam!
Het recept kun je hier vinden:
http://schildpaddenforum.net/index.php/topic,4766.30.html

Ze krijgen 2x per week niets.
Mochten ze trek hebben, zijn er altijd visjes of slakken te vangen en waterpest te eten.


Bij gezonde waterschildpadjes hoef je niets aan het schild te doen.
Leg wat stukken sepiaschelp in het water, soms een gekookt eierschaaltje, waar ze aan kunnen knabbelen om in hun kalkbehoefte te voorzien. Ook de schelpjes van de verorberde slakken laten liggen.

Zolang je schildpadje nog erg jong is kun je de watertemperatuur op ca. 24graden houden. Naarmate hij groeit bouw je de watertemperatuur af. Mijn Odoratussen hebben geen verwarming in het water dat kamertemperatuur heeft.
Let wel op dat de lucht boven het water warmer moet zijn dan het water waar ze in zitten, zoals ik hierboven al uitlegde!

Mocht je meer vragen hebben, geneer je niet en gewoon blijven vragen, hoor!  cool zeg
Groet, Norma.

Gelogd

Houder van land- en waterschildpadden.
Redactielid Ned/Belgische Schildpadden Vereniging (NBSV) - Trionyx
Amaranthus
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 106



« Antwoord #39 Gepost op: 1 Augustus 2014, 10:19:27 »

Hai Amaranthus,

Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
Mijn muskusschildpadden (sternotherus odoratus) zitten wel op zand en vinden dat best lekker om eens in om te woelen.

Als baby van 5 tot 6 cm. hebben ze eerst in een klein bakje gezeten met 10 cm waterhoogte.
Van daar uit zijn ze verhuisd naar een aquarium van 100x30x40hoog met tl buis. Ze kunnen op een stuk kienhout onder een spotje van 40 watt gaan zitten, maar doen dit echter nooit.
Als waterplanten om te eten en voor de sier gebruik ik waterpest dat ik verzwaar met zo'n stenen ring die je bij aquariumplanten krijgt. De waterstand is verhoogd naar 30cm.
Altijd zorgen voor stenen en kienhout dat boven water uitsteekt, zodat het schildpad naar boven kan klauteren om adem te halen.

Het is belangrijk dat de dieren warme lucht kunnen inademen, daarom is een afdekkap op je aquarium nodig.
De luchttemperatuur moet warmer zijn dan de watertemperatuur. Zo voorkom je verkoudheid of longontsteking.

Mijn bak wordt gefilterd door een externe aquariumpomp met overcapaciteit, want schildpadden zijn viezerds!
Eenmaal in de week 1/3 van het water verversen.
Het water blijft bij mij op deze manier kraakhelder.

In hun verblijf leven een groep guppies en gooi ik regelmatig kleine appelslakjes, sommige grotere overleven en helpen mee de bak schoon te houden.
Zo hebben ze altijd vers vlees tot hun beschikking.
Kant en klaar korrels en kattebrokjes uit de winkel vormen een deel van hun menu.
Ze krijgen 1x per week zelfgemaakte 'schildpadpudding', niet teveel het is erg voedzaam!
Het recept kun je hier vinden:
http://schildpaddenforum.net/index.php/topic,4766.30.html

Ze krijgen 2x per week niets.
Mochten ze trek hebben, zijn er altijd visjes of slakken te vangen en waterpest te eten.


Bij gezonde waterschildpadjes hoef je niets aan het schild te doen.
Leg wat stukken sepiaschelp in het water, soms een gekookt eierschaaltje, waar ze aan kunnen knabbelen om in hun kalkbehoefte te voorzien. Ook de schelpjes van de verorberde slakken laten liggen.

Zolang je schildpadje nog erg jong is kun je de watertemperatuur op ca. 24graden houden. Naarmate hij groeit bouw je de watertemperatuur af. Mijn Odoratussen hebben geen verwarming in het water dat kamertemperatuur heeft.
Let wel op dat de lucht boven het water warmer moet zijn dan het water waar ze in zitten, zoals ik hierboven al uitlegde!

Mocht je meer vragen hebben, geneer je niet en gewoon blijven vragen, hoor!  cool zeg
Groet, Norma.



Dus, stel je 40 watt voor om mee te eindigen in een volle back van 80x40 of om mee te beginnen in een bak met lage waterstand van 60x30?
Schildpaddenpudding ziet er een beetje te moeilijk uit (ma zou nooit zoveel willen kopen), is dat een probleem? Ik kan denk ik wel aan appelslakjes geraken, maar moet ik die dan eten geven als ze niet worden opgegegeten? Onthoud dat ik Sternotherus minor minor neem, niet odoratus.
En moet ik vitaminen of mineralen kopen voor hun schild?
Gelogd
Norma
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1406

"Don't be a hare, it's cool to be a tortoise!"


« Antwoord #40 Gepost op: 1 Augustus 2014, 14:22:34 »

Citaat
Dus, stel je 40 watt voor om mee te eindigen in een volle back van 80x40 of om mee te beginnen in een bak met lage waterstand van 60x30?
Een 40 Watt lamp kun je in beiden gebruiken wanneer je de afstand tot het eiland/schildpad ongeveer hetzelfde houdt.
Niet de bak van 80x40 helemaal vol met water doen, ze moeten altijd de mogelijkheid hebben op een eilandje te kruipen dat boven water steekt.

Citaat
Schildpaddenpudding ziet er een beetje te moeilijk uit (ma zou nooit zoveel willen kopen), is dat een probleem? Ik kan denk ik wel aan appelslakjes geraken, maar moet ik die dan eten geven als ze niet worden opgegegeten? Onthoud dat ik Sternotherus minor minor neem, niet odoratus.
Geen schildpaddenpudding geven is geen groot probleem, als je maar afwisselend voert en veel vers!
Appelslakken hoef je niet apart te voeren, ze eten voedingsresten en het vuil, algen in het aquarium. Wil je ze toch wat geven, een dun schijfje komkommer lusten ze wel.

Citaat
En moet ik vitaminen of mineralen kopen voor hun schild?
Wanneer je afwisselend voert en veel vers is het niet echt noodzakelijk. Denk aan sepia of eierschaaltje voor de kalk.
Het voordeel van schildpaddenpudding zelf maken, is dat je daarin alle ingredienten kan doen die je wil. Dus ook vitaminen en mineralen.
 yeah !


De verzorging van de Sternotherus-soorten (Odoratus/Carinatus/Minor) komt op veel punten met elkaar overeen.
Let wel op dat je van de Minor maar 1 exemplaar in je bak kan houden. Het is een onderling agressieve soort!  niet leuk !

« Laatste verandering: 1 Augustus 2014, 14:34:16 door Norma » Gelogd

Houder van land- en waterschildpadden.
Redactielid Ned/Belgische Schildpadden Vereniging (NBSV) - Trionyx
Amaranthus
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 106



« Antwoord #41 Gepost op: 1 Augustus 2014, 14:27:37 »

Citaat
Dus, stel je 40 watt voor om mee te eindigen in een volle back van 80x40 of om mee te beginnen in een bak met lage waterstand van 60x30?
Een 40 Watt lamp kun je in beiden gebruiken wanneer je de afstand tot het eiland/schildpad ongeveer hetzelfde houdt.
Niet de bak van 80x40 helemaal vol met water doen, ze moeten altijd de mogelijkheid hebben op een eilandje te kruipen dat boven water steekt.

Citaat
Schildpaddenpudding ziet er een beetje te moeilijk uit (ma zou nooit zoveel willen kopen), is dat een probleem? Ik kan denk ik wel aan appelslakjes geraken, maar moet ik die dan eten geven als ze niet worden opgegegeten? Onthoud dat ik Sternotherus minor minor neem, niet odoratus.
Geen schildpaddenpudding geven is geen groot probleem, als je maar afwisselend voert en veel vers!
Appelslakken hoef je niet apart te voeren, ze eten voedingsresten en het vuil, algen in het aquarium. Wil je ze toch wat geven, een dun schijfje komkommer lusten ze wel.

Citaat
En moet ik vitaminen of mineralen kopen voor hun schild?
Wanneer je afwisselend voert en veel vers is het niet echt noodzakelijk. Denk aan sepia of eierschaaltje voor de kalk.
Het voordeel van schildpaddenpudding zelf maken, is dat je daarin alle ingredienten kan doen die je wil. Dus ook vitaminen en mineralen.
 yeah !

Hoe vol mag het aquarium dan maximum zitten? Kevin zei elke 3 maanden 0,5 cm water bij doen, dus wanneer moet ik stoppen met water toevoegen? En als ik het maximum water in het aquarium heb, blijft een 40 watt lamp dan goed?
Dus als ik afwissend schildpadkorrels, kattenbrokken en eierschaal en sepia geef is alles in orde, of zijn er nog dingen (behalve slakken en pudding) die ik kan geven?
En kan ik plantjes in het aquarium doen als er een lage waterstand (helemaal in het begin) is? En hoe maak ik zand het beste schoon, of zou ik toch beter geen bodembedekking nemen, waar hang ik de plantjes daar dan aan vast?
En ten slotte, wanneer moet m'n schildpad van de 60x30 bak naar de grotere (80x40), mensen zeiden dat dit een paar jaar zou duren, maar hoe weet ik wanneer het tijd is?
Gelogd
Norma
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1406

"Don't be a hare, it's cool to be a tortoise!"


« Antwoord #42 Gepost op: 1 Augustus 2014, 14:42:44 »


Er is al het e.e.a. van je vragen beantwoord.

Heel veel informatie kun je vinden op dit forum.  cool zeg
Kijk maar eens linksboven onder 'FORUM', dan door scrollen naar 'waterschildpadden'.

Daar staat enorm veel informatie, gewoon lekker doorlezen!  bijleren/lezen



Gelogd

Houder van land- en waterschildpadden.
Redactielid Ned/Belgische Schildpadden Vereniging (NBSV) - Trionyx
Amaranthus
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 106



« Antwoord #43 Gepost op: 1 Augustus 2014, 16:00:18 »


Er is al het e.e.a. van je vragen beantwoord.

Heel veel informatie kun je vinden op dit forum.  cool zeg
Kijk maar eens linksboven onder 'FORUM', dan door scrollen naar 'waterschildpadden'.

Daar staat enorm veel informatie, gewoon lekker doorlezen!  bijleren/lezen


Ja, heb het eten gevonden.
Ga denk ik wachten met plantjes tot de bak aan het maximum van water zit. Hoeveel is het maximum trouwens?
Is 40 watt voor altijd goed?
En wanneer moet ik het schildpadje nu verplaatsen naar de grotere bak?
Heb maar een deel van de antwoorden gevonden bij waar je had gezegd dat ik moest kijken.

Gelogd
Norma
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1406

"Don't be a hare, it's cool to be a tortoise!"


« Antwoord #44 Gepost op: 1 Augustus 2014, 18:38:23 »

Citaat
Is 40 watt voor altijd goed?
Ja.

Citaat
En wanneer moet ik het schildpadje nu verplaatsen naar de grotere bak?
Tegen volwassen lengte (vanaf 12cm). Komt niet op een maandje aan.

Citaat
Dus als ik afwissend schildpadkorrels, kattenbrokken en eierschaal en sepia geef is alles in orde, of zijn er nog dingen (behalve slakken en pudding) die ik kan geven??
Voedingslijst voor waterschildpadden onderaan deze linkpagina:
http://schildpaddenforum.net/index.php/topic,6262.15.html

Gelogd

Houder van land- en waterschildpadden.
Redactielid Ned/Belgische Schildpadden Vereniging (NBSV) - Trionyx
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 Omhoog Print
 
« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28 Maart 2024, 10:04:49

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172831
Totaal aantal topics: 14134
Vandaag Online: 652
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online
Gebruikers: 0
Gasten: 668
Totaal: 668
Artikelen

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Black22 / TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.188 seconden met 25 queries.