We hebben net Turbo, de eerste schildpad die ik en mijn vriendin gekocht hebben dood terug gevonden.
We zijn een week op reis geweest maar er werd wel naar de schildpadden gekeken door mijn ouders. De dag dat we terug kwamen hadden we geen tijd om naar ze te gaan kijken maar vanmiddag vonden we Turbo dood terug in zijn serre. Turbo was nog maar een jaar of 3 en als onze eerste schildpad was hij ook onze favoriet. We voelen ons hier heel slecht bij en vragen ons af hoe dit is kunnen gebeuren... Ze hebben een mooi buiten verblijf met een hok waar ze in kunnen schuilen en hier is ook een serre aan gebouwd. Aan onze andere 2 schildpadden is niets te zien, deze zitten in hun hok te schuilen wegens het slechte weer. Turbo was wel een beetje een "sukkeltje", hij had al lichte bultvorming toen we hem kochten en was redelijk klein voor zijn leeftijd. Ook heeft hij een keer zijn pootje opengehaald aan een klein kapje in zijn schild en heeft hij een absces gehad in zijn mond maar beide zijn verzorgd geweest door de RA.
Hieronder post ik twee minder prettige foto's:
Het lijkt alsof zijn ogen weg zijn maar dit kan ik moeilijk zien, maar het lijkt me niet alsof hij is aangevallen geweest ofzo? Er zaten al een hoop vliegen op hem, ik weet niet of zij dit gedaan kunnen hebben?