SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
                                         
  172831 aantal berichten in 14134 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Aloe Vera voor landschildpadden  (gelezen 18452 keer)
Greeny
Stigmochelys pardalis
***
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 234

Safe the tortoises and turtles of this world


« Gepost op: 26 Juni 2014, 10:55:13 »

                                         DE KRACHT VAN ALOE VERA



DE plant Aloe Vera Barbadensis Miller ( kortweg : Aloe Vera ) is 1 van de oudste en meest bekende heilzame planten en is door de eeuwen heen gebruikt in verschillende culturen.
Hoewel er meer dan 300 soorten aloe bestaan, is Aloe Vera Barbadensis Miller  de meest krachtige in haar soort.
Niet alleen mensen maar ook je huisdieren hebben er op gebied van gezondheid en rijke voeding er zeker baat bij.

                                        De kracht zit hem in de Aloe Vera-gel.

Door stabilisering van deze gel werd het mogelijk gemaakt deze krachtige plant inwendig meer en meer te gebruiken - ook hier in Europa - waar de plant niet in natuurlijke habitat voorkomt.  Het stabiliseren zorgt voor een veel langere houdbaarheid.
Ook uitwendig biedt de krachtige bestanddelen van deze plant voor zowel mensen als dieren heel veel mogelijkheden.

Aangezien de Aloe Vera voorkomt in het leefgebied van vele landschildpadden hebben studies uitgewezen dat deze plant heel gretig wordt gegeten door landschildpadden in het wild.  

Ikzelf gebruik deze gel dagelijks voor eigen consumptie want de gel bevat wel degelijk 96,3 % pure Aloe Vera - certificaatgebonden percentage.
Het zorgt inwendig voor een sterke ondersteuning van de spijsvertering - het houdt je darmen in balans ( geen constipatie of diarree meer ) - bevat 200 voedingsstoffen - zorgt voor meer energie - betere slaap - als ontgifting - brengt je maag, lever en nieren in balans - na antibioticabehandeling filtert Aloe Vera-gel je lichaam.

Gebruik bij mijn schildpadden :

Aankoop van de Aloe Vera plant zelf is een dure kost als je aloe vera wilt gebruiken als voedsel voor je schildpadden.

Toch is er een zeer sterk alternatief :    DE ALOE VERA GEL  

Dagelijks geef ik mijn landschildpadden ( ook de nakweekjes ) deze gel uit het gele kanneke.
Aangezien de gel vloeibaar is en  bestaat uit 96,3  pure Aloe Vera - bovendien makkelijk te bewaren is in de frigo ( na opening ), gebruik ik deze gel rechtstreeks op hun plantaardige voeding.  
De geur alleen al is voor landschildpadden herkenbaar als voedingsbron en wordt daarom heel dankbaar aangenomen.

Hoe dien ik deze gel toe :

Op een heel eenvoudige manier - ik neem een diep kommetje/bord en giet er eerst wat gel in, daarna dompel ik hun groenvoer ( salade, andijvie, klaver, paardebloem (blad en bloem), winde, weegbree, witloof ... ) in dit kommetje.   Daarna haal ik het uit de gel of wat nog rest uit het kommetje/bord en geef ik het aan mijn volwassen dieren.  Voor mijn nakweekjes doe ik iets extra : nadat ik het groenvoer uit de gel heb gehaald, neem ik 2 sepiaschelpen en wrijf ik die over het eten tegen elkaar zodat de sepia in poedervorm over hun voedsel valt.
Het sepiapoeder kleeft aan de gel en wordt dus optimaal gegeten - stimuleert de groei van het skelet, en het schild.  
Zowel net voor de winterslaap als in het voorjaar, gebruik ik deze manier ook ter voorbereiding voor mijn volwassen dieren die extra calcium kunnen gebruiken als de eilegperiode er aankomt.  
De krachtige en zeer rijke voedingsbron van de gel met extra calciumtoediening zorgt voor sterkere nakweekjes en betere calcificatie van de eieren in de baarmoeder van mijn volwassen vrouwelijke landschildpadden.

De aloe vera-gel is niet vrij te koop in de handel.
Voor interesse - en die zal er zeker zijn bij de vele schildpaddenliefhebbers hier - dan mogen jullie mij gerust contacteren voor meer vrijblijvende informatie.

Iedereen   

Greeny
« Laatste verandering: 26 Juni 2014, 11:17:38 door Greeny » Gelogd

"Save the Tortoises and Turtles of this world"

Spieces :

Testudo Graeca Furch.Nabeulensis
Testudo Graeca Terrestris
Testudo Graeca Ibera
Testudo Graeca Flowerii
Testudo Hermanni Boettgeri
Geochelone Sulcata
Testudo Horsfieldii
Mauremys Japoni
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 26 Juni 2014, 17:33:44 »

Is de bedoeling van deze post om er handel in te drijven of om het te delen met de liefhebbers, want ik vind het net een advertentie...

Trouwens, niet in de handel mag je wel met een korrel zout nemen. Het is verkrijgbaar Knipoog (Ik vermoed dat het om de Forever Aloe Vera gel gaat?)

Geef jij dit elke dag aan je schildpadden? Je weet dat dit een laxerend effect heeft? De andere ingredi?nten van het product had ik ook graag geweten, naar mijn gevoel zit er zeker  een conserveringsmiddel en een verdikkingsmiddel in.

Citaat
De krachtige en zeer rijke voedingsbron van de gel met extra calciumtoediening zorgt voor sterkere nakweekjes en betere calcificatie van de eieren in de baarmoeder van mijn volwassen vrouwelijke landschildpadden.

Is dit bewezen dat door de aloe vera gel je sterkere nakweekjes hebt? Heb je daar toevallig een artikel van? Of is het door de verhoogde kalkopname?
Door je voeding nat te maken en er calciumpoeder of verbrijzelde sepia aan toe te voegen krijg je toch hetzelfde resultaat?

Ik sta sowieso wantrouwig tegenover nieuwe producten die laten uitschijnen dat je het zonder niet degelijk doet, maar ik zou zeggen; verbaas me.
Gelogd

turtle lover
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 1667



« Antwoord #2 Gepost op: 26 Juni 2014, 18:23:34 »

Ik heb hier een heel erg grote aloe vera struik staan en voer heel af en toe eens enkele bladeren ervan aan de dieren. Dus ik kan uit ervaring zeggen dat ze het zeker niet allemaal lusten. Slechts 2 van mijn soorten eten het graag. De andere kijken er niet naar om. Ik zou het zeker ook niet elke dag voeren. Dat kan nooit goed zijn.
Gelogd
markooij
crewmember
*****
Offline

Berichten: 9845



« Antwoord #3 Gepost op: 26 Juni 2014, 18:25:45 »

Grappig hoe de smaken dus blijkbaar kunnen verschillen per soort.
Geen van de soorten hier eten de planten als ik het aanbied.
Moet ook zeggen dat ik het niet zo vreemd vind als ik ruik watvoor damp eraf komt als ik een steel breek ervan........
Gelogd
Greeny
Stigmochelys pardalis
***
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 234

Safe the tortoises and turtles of this world


« Antwoord #4 Gepost op: 26 Juni 2014, 19:14:01 »

Er zijn maar 3 soorten aloe vera die gegeten worden door de mensen en door dieren
Niet alle aloe veraplanten zijn eetbaar. 

De aloe vera die ik aanbied is van de soort : aloe vera barbadensis miller

Bij mij wordt dit wel gegeten door mijn landschildpadden - het is niet de plant maar de gel uit deze aloe vera en die meng ik met hun groenvoer

Het kan natuurlijk zijn dat ze er eerst moeten aan wennen want als je dit nog niet lang geeft.
Maar let wel op welke soort aloe vera je geeft.
Gelogd

"Save the Tortoises and Turtles of this world"

Spieces :

Testudo Graeca Furch.Nabeulensis
Testudo Graeca Terrestris
Testudo Graeca Ibera
Testudo Graeca Flowerii
Testudo Hermanni Boettgeri
Geochelone Sulcata
Testudo Horsfieldii
Mauremys Japoni
Marnix
Stigmochelys pardalis
***
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 409



WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 26 Juni 2014, 19:54:40 »

Beste Greeny,
Hartstikke mooi dat er 96,3% alo? vera in die gel zit. Kun je meer duidelijkheid geven over de overige 3,7%?
Zolang 3,7% onbekend is ga ik liever voor 100% alo? vera. Daarvan weet ik zeker dat het gezond is, en heilzaam, en met een flinke schep suiker nog lekker ook  cool zeg
Verder zijn er heel wat webshops die alo? vera gel verkopen met eveneens 96,3% alo? vera. Is jouw gel die niet vrij te koop is beter dan die van de webshops?
Gelogd

Er zijn twee soorten dieren: schildpadden en schildpadvoerdieren! - ESF-Stamboekhouder reuzenaardschildpad  - www.heosemys.org
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 26 Juni 2014, 20:22:18 »

Opmerkelijk dat je mijn kritische post gewoon negeert... Het is ook geen gel die uit de aloe vera plant komt maar sap met een mindere viscositeit dan deze gel, volgens mij een verdikkingsmiddel en een conserveringsmiddel dat er bij zit. Graag reactie op men vorige post aub.
Gelogd

NicWill
Algemene moderator
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3664



« Antwoord #7 Gepost op: 26 Juni 2014, 22:36:19 »

Ook opmerkelijk dat als je de advertenties van  verschillende verkoopssites van dat "wondermiddel" bekijkt er telkens een ander type van Aloe bij afgebeeld wordt...maar allemaal hebben ze de "vera"= de echte..!  niet mijn smaak !
Gelogd
Greeny
Stigmochelys pardalis
***
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 234

Safe the tortoises and turtles of this world


« Antwoord #8 Gepost op: 29 Juni 2014, 08:13:50 »

Dag Marnix,

Er zit inderdaad 96,3 % aloe vera in.
De overige 3,7 % bestaat uit stabilisator, water en natuurlijke suiker van de plant zelf.
Er bestaan inderdaad heel wat webshops die ook de aloe vera gel verkopen : Forever living products.
En het gaat inderdaad over die gel.
Het sap van die gel wordt uit de plant onttrokken ... maar kan niet lang bewaard worden en daarom hebben ze een manier gevonden om deze krachtrijke gel uit die plant te stabiliseren.

Jammer dat velen hier zo skeptisch tegenover staan - maar ja ... er zijn hier - ongeacht wie - mensen die hun landschildpadden liever katte- of hondebrokken aanbieden maar er niet bij stil staan dat dit op lange termijn pas echt ongezond is voor de lever en de nieren van hun schildpadden. 
Ik hou mijn schildpadden gezond op natuurlijke manier en haal zoveel mogelijk uit de goeie en gezonde dingen uit de natuur.

Groetjes alvast,

Greeny


Beste Greeny,
Hartstikke mooi dat er 96,3% alo? vera in die gel zit. Kun je meer duidelijkheid geven over de overige 3,7%?
Zolang 3,7% onbekend is ga ik liever voor 100% alo? vera. Daarvan weet ik zeker dat het gezond is, en heilzaam, en met een flinke schep suiker nog lekker ook  cool zeg
Verder zijn er heel wat webshops die alo? vera gel verkopen met eveneens 96,3% alo? vera. Is jouw gel die niet vrij te koop is beter dan die van de webshops?
Gelogd

"Save the Tortoises and Turtles of this world"

Spieces :

Testudo Graeca Furch.Nabeulensis
Testudo Graeca Terrestris
Testudo Graeca Ibera
Testudo Graeca Flowerii
Testudo Hermanni Boettgeri
Geochelone Sulcata
Testudo Horsfieldii
Mauremys Japoni
Greeny
Stigmochelys pardalis
***
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 234

Safe the tortoises and turtles of this world


« Antwoord #9 Gepost op: 29 Juni 2014, 08:31:12 »


Beste Kevin,

Eerst en vooral negeer ik je kritische post zeker niet - vind het eerlijk gezegd ongepast om zo uit te halen naar mij ... ik was er nog niet aan toe om je te beantwoorden want mijn leven bestaat niet uit internetgebeuren alleen ... ik heb ook nog heel wat andere bezigheden.
Ten tweede :  ik geef je gelijk wat de inhoud van de plant betreft : het is inderdaad het sap dat ze uit de plant halen ... maar aangezien deze voor inwendig gebruik niet lang meegaat, hebben ze na een voorafgaande intense studie door biologen en natuurkundigen, een manier gevonden om deze sap te herleiden tot een gestabiliseerde gel die wel degelijk uit 96,3 % aloe vera bestaat. 
Dit staat ankervast bewezen.
De overige 3,7 % bestaat uit stabilisator, water en natuurlijke suiker van de plant zelf.
Er bestaan inderdaad heel wat webshops die ook de aloe vera gel verkopen : Forever living products.
En het gaat inderdaad over die gel.
Het sap van die gel wordt uit de plant onttrokken ... maar kan niet lang bewaard worden en daarom hebben ze een manier gevonden om deze krachtrijke gel uit die plant te stabiliseren.

Jammer dat velen hier zo skeptisch tegenover staan - maar ja ... er zijn hier - ongeacht wie - mensen die hun landschildpadden liever katte- of hondebrokken aanbieden maar er niet bij stil staan dat dit op lange termijn pas echt ongezond is voor de lever en de nieren van hun schildpadden. 
Ik hou mijn schildpadden gezond op natuurlijke manier en haal zoveel mogelijk uit de goeie en gezonde dingen uit de natuur.

Groeten,

Greeny

Opmerkelijk dat je mijn kritische post gewoon negeert... Het is ook geen gel die uit de aloe vera plant komt maar sap met een mindere viscositeit dan deze gel, volgens mij een verdikkingsmiddel en een conserveringsmiddel dat er bij zit. Graag reactie op men vorige post aub.
Gelogd

"Save the Tortoises and Turtles of this world"

Spieces :

Testudo Graeca Furch.Nabeulensis
Testudo Graeca Terrestris
Testudo Graeca Ibera
Testudo Graeca Flowerii
Testudo Hermanni Boettgeri
Geochelone Sulcata
Testudo Horsfieldii
Mauremys Japoni
Tortoise
Centrochelys sulcata
****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 510


« Antwoord #10 Gepost op: 29 Juni 2014, 08:34:24 »

misschien dan een gekke vraag, maar als drink water gebruiken we nu kraan water.

is het dan niet handig om dit soort dranken te gaan gebruiken?

volgens de makers 95% van de plant.




meest bekende.



voor meerdere smaken:


« Laatste verandering: 29 Juni 2014, 10:00:59 door Webmaster KevinVH » Gelogd
Greeny
Stigmochelys pardalis
***
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 234

Safe the tortoises and turtles of this world


« Antwoord #11 Gepost op: 29 Juni 2014, 08:41:05 »

Dag Tortoise,

Ik kan helaas de foto's niet zien - probeer je ze nog eens opnieuw te posten hier ?

Alvast bedankt,

Groetjes,

Greeny


misschien dan een gekke vraag, maar als drink water gebruiken we nu kraan water.

is het dan niet handig om dit soort dranken te gaan gebruiken?

volgens de makers 95% van de plant.


[img]http://i540.photobucket.com/albums/gg336/moderschildpad/DSC_0293_zpsc0243d59.jpg[img\]

meest bekende.

[img]http://i540.photobucket.com/albums/gg336/moderschildpad/508561679_738_zpsc30db88e.jpg[img/]

voor meerdere smaken:

[img]http://i540.photobucket.com/albums/gg336/moderschildpad/112205443_199_zpsdae55452.jpg[img/]


sorry foutje deze kan weg.
Gelogd

"Save the Tortoises and Turtles of this world"

Spieces :

Testudo Graeca Furch.Nabeulensis
Testudo Graeca Terrestris
Testudo Graeca Ibera
Testudo Graeca Flowerii
Testudo Hermanni Boettgeri
Geochelone Sulcata
Testudo Horsfieldii
Mauremys Japoni
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 29 Juni 2014, 10:26:08 »


Beste Kevin,

Eerst en vooral negeer ik je kritische post zeker niet - vind het eerlijk gezegd ongepast om zo uit te halen naar mij ... ik was er nog niet aan toe om je te beantwoorden want mijn leven bestaat niet uit internetgebeuren alleen ... ik heb ook nog heel wat andere bezigheden.
Ten tweede :  ik geef je gelijk wat de inhoud van de plant betreft : het is inderdaad het sap dat ze uit de plant halen ... maar aangezien deze voor inwendig gebruik niet lang meegaat, hebben ze na een voorafgaande intense studie door biologen en natuurkundigen, een manier gevonden om deze sap te herleiden tot een gestabiliseerde gel die wel degelijk uit 96,3 % aloe vera bestaat. 
Dit staat ankervast bewezen.
De overige 3,7 % bestaat uit stabilisator, water en natuurlijke suiker van de plant zelf.
Er bestaan inderdaad heel wat webshops die ook de aloe vera gel verkopen : Forever living products.
En het gaat inderdaad over die gel.
Het sap van die gel wordt uit de plant onttrokken ... maar kan niet lang bewaard worden en daarom hebben ze een manier gevonden om deze krachtrijke gel uit die plant te stabiliseren.

Jammer dat velen hier zo skeptisch tegenover staan - maar ja ... er zijn hier - ongeacht wie - mensen die hun landschildpadden liever katte- of hondebrokken aanbieden maar er niet bij stil staan dat dit op lange termijn pas echt ongezond is voor de lever en de nieren van hun schildpadden. 
Ik hou mijn schildpadden gezond op natuurlijke manier en haal zoveel mogelijk uit de goeie en gezonde dingen uit de natuur.

Groeten,

Greeny


Hoi Greeny,

Waar heb ik naar je uitgehaald? Ik ben gewoon sceptisch over hoe het product als een heiligmakend middel wordt voorgesteld, en dat leek mijns inziens naar reclame. En aangezien elke commerci?le activiteit op dit forum een aanfluiting is met het forumreglement mag ik daar toch naar vragen me dunkt. Want die vraag heb je nog niet beantwoord, is het de bedoeling hier een klein winkeltje te starten of info te delen.

Nu, wat je zegt klopt niet helemaal:

Citaat
De overige 3,7 % bestaat uit stabilisator, water en natuurlijke suiker van de plant zelf.
Er bestaan inderdaad heel wat webshops die ook de aloe vera gel verkopen : Forever living products.
En het gaat inderdaad over die gel.

Die overige 3.7% bestaat uit... Sorbitol, Citroenzuur, ascorbinezuur, natriumbenzoaat, xanthaangom, tocoferol. Welke onmogelijk allemaal van deze plant komen.
Water zit er volgens mij niet in, het zou onlogisch zijn, als je sap van de plant dikker moet gemaakt worden er dan nog water aan toe te voegen.

Sorbitol (E420) is een suikervervanger, gebruikt in light producten of in kauwgum.
Citroenzuur (E330) is een natuurlijk conserveermiddel en antioxidant, helemaal niets mis mee. Komt meer dan wss uit kweek van suiker met schimmels. Wordt in producten gebruikt als zuurteregelaar.
Ascorbinezuur (E300) is gewoon vitamine C
Natriumbenzoaat(E211) is een conserveermiddel pur sang. Tegenwoordig worden de producten met natriumbenzoaat vervangen door andere conserveermiddelen, aangezien Natriumbenzoaat via een natuurlijke reactie met vitamine C het kankerverwekkende Benzeen kan vormen.
xanthaangom(E415) is uiteraard de verdikker van het hele goedje. Enorm krachtige gom, hebben ze ook nodig, om zo hun 96.3% van natuurlijk sap te kunnen halen. Als ze een minder krachtige gom hadden gebruikt om de viscositeit (stroopbaarheid) van het sap te verhogen, had het percentage sap in het totale goedje een stuk lager gelegen.
Tocoferol of Vitamine E (is nog een antioxidant. Wordt meestal ontrokken uit tarwekiemolie. Puur natuurlijk product, kan zelfs in de aloe vera plant zelf zitten, maar bij de productie zullen ze wel de synthetische variant gebruiken.

Ik vind het wel grappig hoe je beschrijft hoe natuurkundigen via een manier gevonden hebben deze gel te stabiliseren. Net een reclame'tje van op de TV. In al deze bijproducten zit niet revolutionairs hoor, sterker nog, het gebruik van E211 is eigenlijk al pass?.

Dat alles gezond of ongezond is, laat ik in het midden, wat ik wel weet is dat deze bijproducten niet allemaal in de plant zelf zitten. Dus die stelling kan van tafel. Ik geloof heus dat het niet schadelijk is, maar zo heiligmakend als het hier voorgesteld wordt ook niet. En net zoals alles; met mate gezien het laxerend effect aloe vera heeft.

At the end of the line zou ik het zeker wel een keer willen uittesten, wat kost zo'n bus?

Gelogd

Greeny
Stigmochelys pardalis
***
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 234

Safe the tortoises and turtles of this world


« Antwoord #13 Gepost op: 29 Juni 2014, 12:53:17 »

Hoi Kevin, Blij  met je uitgebreidde uitleg - want er stond toch wel informatie in die ik niet kende.
Bedankt alvast daarvoor Kevin.
Ik vermoed dan ook dat je het product van Forever aloe vera gel kent of toch eerder mee in contact ben gekomen.  Vanwaar die kennis ?  Gebruik je de gel zelf ook of zijn er mensen die je kent die het gebruiken.

Om op je vraag te beantwoorden of ik hier een winkeltje wil starten - dan zeg ik je "NEEN" want zoals je zelf aanhaalde is dit gezien het reglement hier op dit forum niet toegestaan.  En reglementen dienen gewaardeerd te worden.  Vandaar dat je er mag vanuit gaan dat ik hier zeker geen bedoeling heb om hier een winkeltje te starten maar enkel informatie en ervaringen wil delen met anderen hier op het forum.
Er zijn inderdaad reeds diverse webwinkels die aloe vera gel en andere  producten van aloe vera aanbieden.  Zowel voor inwendig als uitwendig gebruik.

De bijprodukten die je aangehaald hebt zitten inderdaad niet allemaal in de plant maar komen slechts in weinig percentage voor want de gel bestaat wel degelijk uit 96,3 % pure aloe vera.  Certificaat gebonden producten als deze zijn opgelegd juist om tegen te gaan dat klanten bedrogen worden in het rijke gamma aan diverse handelaars van aloe vera produkten.  Er bestaan produkten genoeg op de markt waarin er aloe vera zit maar de percentage is wel een heel stuk lager.  Deze zijn niet gecertificeerd met het groene label van :  International Aloe Science Council.
Voor die  niet gecertificeerde produkten vragen ze dan veel te veel  geld voor wat er eigenlijk inzit van aloe vera. 
Bij Forever living products, de firma die dus ook  produkten met aloe vera aanbiedt,  bezitten al hun produkten wel een gecertificeerd groen label van : International Aloe Science  Council.
Het percentage aloe vera die in produkten zitten met dit label is de correcte weergave van wat er effectief aan aloe vera in deze produkten zit.


Wat kost zo'n kanneke van 1 liter aloe vera gel : 27,56 euro wat ik absoluut niet veel vind, ik doe er zo'n 3 weken mee voor dagelijks gebruik.  Puur drink ik het niet want ik leng het aan met vers geperste sinaasappelen en 1 citroen.

Groeten,

 Greeny


Greeny




Beste Kevin,

Eerst en vooral negeer ik je kritische post zeker niet - vind het eerlijk gezegd ongepast om zo uit te halen naar mij ... ik was er nog niet aan toe om je te beantwoorden want mijn leven bestaat niet uit internetgebeuren alleen ... ik heb ook nog heel wat andere bezigheden.
Ten tweede :  ik geef je gelijk wat de inhoud van de plant betreft : het is inderdaad het sap dat ze uit de plant halen ... maar aangezien deze voor inwendig gebruik niet lang meegaat, hebben ze na een voorafgaande intense studie door biologen en natuurkundigen, een manier gevonden om deze sap te herleiden tot een gestabiliseerde gel die wel degelijk uit 96,3 % aloe vera bestaat. 
Dit staat ankervast bewezen.
De overige 3,7 % bestaat uit stabilisator, water en natuurlijke suiker van de plant zelf.
Er bestaan inderdaad heel wat webshops die ook de aloe vera gel verkopen : Forever living products.
En het gaat inderdaad over die gel.
Het sap van die gel wordt uit de plant onttrokken ... maar kan niet lang bewaard worden en daarom hebben ze een manier gevonden om deze krachtrijke gel uit die plant te stabiliseren.

Jammer dat velen hier zo skeptisch tegenover staan - maar ja ... er zijn hier - ongeacht wie - mensen die hun landschildpadden liever katte- of hondebrokken aanbieden maar er niet bij stil staan dat dit op lange termijn pas echt ongezond is voor de lever en de nieren van hun schildpadden. 
Ik hou mijn schildpadden gezond op natuurlijke manier en haal zoveel mogelijk uit de goeie en gezonde dingen uit de natuur.

Groeten,

Greeny


Hoi Greeny,

Waar heb ik naar je uitgehaald? Ik ben gewoon sceptisch over hoe het product als een heiligmakend middel wordt voorgesteld, en dat leek mijns inziens naar reclame. En aangezien elke commerci?le activiteit op dit forum een aanfluiting is met het forumreglement mag ik daar toch naar vragen me dunkt. Want die vraag heb je nog niet beantwoord, is het de bedoeling hier een klein winkeltje te starten of info te delen.

Nu, wat je zegt klopt niet helemaal:

Citaat
De overige 3,7 % bestaat uit stabilisator, water en natuurlijke suiker van de plant zelf.
Er bestaan inderdaad heel wat webshops die ook de aloe vera gel verkopen : Forever living products.
En het gaat inderdaad over die gel.

Die overige 3.7% bestaat uit... Sorbitol, Citroenzuur, ascorbinezuur, natriumbenzoaat, xanthaangom, tocoferol. Welke onmogelijk allemaal van deze plant komen.
Water zit er volgens mij niet in, het zou onlogisch zijn, als je sap van de plant dikker moet gemaakt worden er dan nog water aan toe te voegen.

Sorbitol (E420) is een suikervervanger, gebruikt in light producten of in kauwgum.
Citroenzuur (E330) is een natuurlijk conserveermiddel en antioxidant, helemaal niets mis mee. Komt meer dan wss uit kweek van suiker met schimmels. Wordt in producten gebruikt als zuurteregelaar.
Ascorbinezuur (E300) is gewoon vitamine C
Natriumbenzoaat(E211) is een conserveermiddel pur sang. Tegenwoordig worden de producten met natriumbenzoaat vervangen door andere conserveermiddelen, aangezien Natriumbenzoaat via een natuurlijke reactie met vitamine C het kankerverwekkende Benzeen kan vormen.
xanthaangom(E415) is uiteraard de verdikker van het hele goedje. Enorm krachtige gom, hebben ze ook nodig, om zo hun 96.3% van natuurlijk sap te kunnen halen. Als ze een minder krachtige gom hadden gebruikt om de viscositeit (stroopbaarheid) van het sap te verhogen, had het percentage sap in het totale goedje een stuk lager gelegen.
Tocoferol of Vitamine E (is nog een antioxidant. Wordt meestal ontrokken uit tarwekiemolie. Puur natuurlijk product, kan zelfs in de aloe vera plant zelf zitten, maar bij de productie zullen ze wel de synthetische variant gebruiken.

Ik vind het wel grappig hoe je beschrijft hoe natuurkundigen via een manier gevonden hebben deze gel te stabiliseren. Net een reclame'tje van op de TV. In al deze bijproducten zit niet revolutionairs hoor, sterker nog, het gebruik van E211 is eigenlijk al pass?.

Dat alles gezond of ongezond is, laat ik in het midden, wat ik wel weet is dat deze bijproducten niet allemaal in de plant zelf zitten. Dus die stelling kan van tafel. Ik geloof heus dat het niet schadelijk is, maar zo heiligmakend als het hier voorgesteld wordt ook niet. En net zoals alles; met mate gezien het laxerend effect aloe vera heeft.

At the end of the line zou ik het zeker wel een keer willen uittesten, wat kost zo'n bus?


Gelogd

"Save the Tortoises and Turtles of this world"

Spieces :

Testudo Graeca Furch.Nabeulensis
Testudo Graeca Terrestris
Testudo Graeca Ibera
Testudo Graeca Flowerii
Testudo Hermanni Boettgeri
Geochelone Sulcata
Testudo Horsfieldii
Mauremys Japoni
Shakudo
Geochelone elegans
*
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 62



« Antwoord #14 Gepost op: 3 Augustus 2014, 18:51:35 »

Hoi hoi,


Ik ben bekend met de Aloe Vera gel van forever living.
Ik heb zo'n productavond bijgewoond van dit bedrijf want een kennis van mij is distributeur en het is een organisatie die via klanten nieuwe distributeurs kan werven en zo uitbreiden kan.

Ik gebruik de gel niet zelf  ik vind ze zelf aan de prijzige kant maar mijn goede vriendin, die de gel gebruikt vind het een fijn product.

Ik heb ook gehoord dat de gel aan dieren word gegeven en dat het een heilzame werking kan hebben.

Ik denk dat het mogelijk best een positieve bijdrage kan geven als een booster,maar niet zonder overleg met een dierenarts. 

Persoonlijk voel ik niet de behoefte om de gel te kopen, ik zou eerder kiezen voor het plantje zelf, en het dier zelf te laten kiezen of het daar behoefte aan heeft ja of nee.



Gelogd

"Swords however, never get tired" - O-Ren Ishii Kill Bill Vol. 1
Pagina's: [1] Omhoog Print
 
« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
19 April 2024, 05:09:39

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172831
Totaal aantal topics: 14134
Vandaag Online: 506
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online
Gebruikers: 0
Gasten: 529
Totaal: 529
Artikelen

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Black22 / TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.081 seconden met 25 queries.