SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
                                         
  172831 aantal berichten in 14134 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: Nemo, mijn Loggerhead Muskus schildpad (Sternotherus Minor Minor)  (gelezen 9424 keer)
Shakudo
Geochelone elegans
*
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 62



« Gepost op: 16 Juni 2014, 18:37:49 »

Hallo,

Ik moest even speuren maar toch bij het desbetreffende album aangekomen.

Hier ook wat foto's van mijn Sternotherus Minor Minor, Nemo.

Nemo komt bij een dame vandaan die hier ook wel eens actief is geloof ik, en zij kweekt met Sternotherus/Kinosternon en dit is een nakweekje van haar.

Nemo woont op dit moment in een 70 liter aquarium, het is echt een onderwater clowntje, dat snel aan komt spartelen bij bezoek en velen die bij mij op visite komen vind Nemo erg grappig.

Inrichting:
Ik heb wat grove kiezel op de bodem, wat gefossileerd hout, wat gesteriliseerd moorkienhout, en een schuilhutje.

Plantjes:
Flinke tros Cabomba drijft in het water, groeit en breid uit, ik doe er niet veel aan, plant ze ook niet in, vind het zo veel leuker.
Nemo hangt graag tussen de planten en voelt zich daar denk ik lekker beschut.

Ook heb ik wat Salvinia Natans, drijvend varentje, in de bak, en een Japonica garnaal, waar ik er binnenkort een groep van maak uiteraard, helaas waren ze nu op bij de dierenzaak, dus moet nog even geduld hebben.

Het geheel word verlicht door LED en gefilterd door een Aquaflow 200 die het water mooi schoon houd.
Verder houd ik het water op kamer temperatuur en verstrek ik verder geen extra warmtelamp of UVB.

Ik geef Tetra reptomin met vitamine D3 om dit te compenseren en extra calcium in de vorm van bepoederen een aantal keer per week.
Af en toe een kattenbrokje wordt ook gewaardeerd en soms een krekel.

Gaat prima zo, ik heb op het moment wat bruine alg maar dat verdwijnt wel weer.
Nemo eet goed, is al wat gegroeid en is lekker actief en nieuwsgierig.

Hieronder wat foto's van mijn kleintje:















































2 videootjes voor de liefhebber:

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=Ytx5DNED5fw" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=Ytx5DNED5fw</a>

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=9WDHW9pZjA0" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=9WDHW9pZjA0</a>


Dat was hem:)

groetjes,

Joey


« Laatste verandering: 16 Juni 2014, 18:53:52 door Shakudo » Gelogd

"Swords however, never get tired" - O-Ren Ishii Kill Bill Vol. 1
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 16 Juni 2014, 18:48:58 »

Die ziet er goed uit. Het blijft een erg mooie soort, jammer dat ze zo ondergewaardeerd is.
Gelogd

Shakudo
Geochelone elegans
*
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 62



« Antwoord #2 Gepost op: 16 Juni 2014, 18:52:21 »

Die ziet er goed uit. Het blijft een erg mooie soort, jammer dat ze zo ondergewaardeerd is.

In Amerika gelukkig niet, aardig wat fans in de UK ook btw, leuk om te zien:)
Zeker leuke en mooie soort, lekker makkelijk om te houden, worden niet erg groot, en zijn lekker aanwezig in karakter:)

groetjes,

Joey

PS, heb er even twee video's bijgezet als mensen dat leuk vinden:)
Gelogd

"Swords however, never get tired" - O-Ren Ishii Kill Bill Vol. 1
bloempje
Stigmochelys pardalis
***
Offline

Berichten: 221


bloempje


« Antwoord #3 Gepost op: 16 Juni 2014, 20:34:57 »

wat een mooie foto's heb je gemaakt!
Gelogd
turtlelinna
Centrochelys sulcata
****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 753

Big mama


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 16 Juni 2014, 20:38:32 »

Die ziet er goed uit. Het blijft een erg mooie soort, jammer dat ze zo ondergewaardeerd is.

In Amerika gelukkig niet, aardig wat fans in de UK ook btw, leuk om te zien:)
Zeker leuke en mooie soort, lekker makkelijk om te houden, worden niet erg groot, en zijn lekker aanwezig in karakter:)

groetjes,

Joey

PS, heb er even twee video's bijgezet als mensen dat leuk vinden:)

Ikzelf ben ook niet zo'n minor fan om er zelf een te willen hebben, wel de minor peltifer. Waarom weet ik niet, maar ondanks dat blijft het een leuke soort om te zien.
Gelogd

***** Groetjes Bianca *****

[1-3-0 Sternotherus odoratus]
[1-2-0 Kinosternon baurii]
[1-1-0 Geoemdya spengleri]
_________________________

0-1-0 F1 labradoodle Khyra!
Shakudo
Geochelone elegans
*
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 62



« Antwoord #5 Gepost op: 17 Juni 2014, 13:51:29 »

wat een mooie foto's heb je gemaakt!

Dankjewel:)

Die ziet er goed uit. Het blijft een erg mooie soort, jammer dat ze zo ondergewaardeerd is.

In Amerika gelukkig niet, aardig wat fans in de UK ook btw, leuk om te zien:)
Zeker leuke en mooie soort, lekker makkelijk om te houden, worden niet erg groot, en zijn lekker aanwezig in karakter:)

groetjes,

Joey

PS, heb er even twee video's bijgezet als mensen dat leuk vinden:)

Ikzelf ben ook niet zo'n minor fan om er zelf een te willen hebben, wel de minor peltifer. Waarom weet ik niet, maar ondanks dat blijft het een leuke soort om te zien.

Minor Peltifer ziet er wat exotischer uit door het streepjes patroon in de nek, dus snap de aantrekkingskracht wel.
Minor Minor,heeft meer stippen maar vind ze net zo mooi:)


gr.

Joey
Gelogd

"Swords however, never get tired" - O-Ren Ishii Kill Bill Vol. 1
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 17 Juni 2014, 16:11:21 »

Als jongen en halfwas vind ik dat het een duidelijk verschil is. De mooie oranje glans in de nek, duidelijke strepen, andere koptekening...
Maar hoe ouder ze worden, minder en minder verschil.
Gelogd

Shakudo
Geochelone elegans
*
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 62



« Antwoord #7 Gepost op: 17 Juni 2014, 23:00:40 »

Als jongen en halfwas vind ik dat het een duidelijk verschil is. De mooie oranje glans in de nek, duidelijke strepen, andere koptekening...
Maar hoe ouder ze worden, minder en minder verschil.

Het is ook allemaal heel persoonlijk Kevin, ik vind de klik die je hebt met het dier het belangrijkste.
Je weet het gelijk zeg maar, begrijp je wat ik bedoel?

Ik heb er erg veel schik mee, ik moet alleen even van die bruine alg af zien te komen. Das ffe een lastig iets op het moment.
Ik denk dat ik een groep Japonica garnalen erbij ga halen.

groetjes,

Joey
Gelogd

"Swords however, never get tired" - O-Ren Ishii Kill Bill Vol. 1
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 18 Juni 2014, 09:11:10 »

Dat klopt, over smaak valt niet te twisten. Ik probeerde alleen de verschillen even duidelijk te maken.
Natuurlijk, de factor 'zeldzaamheid' speelt ook z'n rol...

Volgens mij als je regelmatig een deel van je water ververst en misschien een (buiten)filter met een grotere capaciteit. Bruine alg is een gevolg van een ammoniumpiek in je water of je substraat dat silicaat afgeeft aan het water. Amano (japonica) garnalen eten deze bruine alg inderdaad, maar zeker opletten met ammoniumpieken...
Gelogd

turtlelinna
Centrochelys sulcata
****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 753

Big mama


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 19 Juni 2014, 09:13:05 »

Als jongen en halfwas vind ik dat het een duidelijk verschil is. De mooie oranje glans in de nek, duidelijke strepen, andere koptekening...
Maar hoe ouder ze worden, minder en minder verschil.

Ik vind mijn volwassen cruentatum man ook een stuk minder mooi als de halfwas vrouwtjes, de roodheid op de kop is minder en als ze ouder worden schijnen ze zo wie zo donkerder te worden. En mijn muskus (odoratus) is op zich qua kleuren ook geen bijzondere soort. Toch heb ik daar meer mee dan de minor.  Gedrag, karakter ed, speelt allemaal mee. Maar goed dat we niet allemaal hetzelfde denken, zo blijf je variatie zien Smiley
Gelogd

***** Groetjes Bianca *****

[1-3-0 Sternotherus odoratus]
[1-2-0 Kinosternon baurii]
[1-1-0 Geoemdya spengleri]
_________________________

0-1-0 F1 labradoodle Khyra!
Shakudo
Geochelone elegans
*
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 62



« Antwoord #10 Gepost op: 19 Juni 2014, 11:44:45 »

Dat klopt, over smaak valt niet te twisten. Ik probeerde alleen de verschillen even duidelijk te maken.
Natuurlijk, de factor 'zeldzaamheid' speelt ook z'n rol...

Volgens mij als je regelmatig een deel van je water ververst en misschien een (buiten)filter met een grotere capaciteit. Bruine alg is een gevolg van een ammoniumpiek in je water of je substraat dat silicaat afgeeft aan het water. Amano (japonica) garnalen eten deze bruine alg inderdaad, maar zeker opletten met ammoniumpieken...


Ik begrijp dat je het niet verkeerde bedoeld hoor, ieder een heeft zo z'n smaken, absoluut.
Ja, je hebt gelijk,was bekend met de oorzaken van bruine alg.

De  ammonia levels hou ik in de gaten, heb een amonnia alert metertje erin hangen,en ververs regelmatig water. Denk dat het grootste probleem was dat ik ineens wat teveel water heb ververst. Misschien dat ik een beetje sera nitrivec erin gooi om het filter te ondersteunen.

Wat me onwijs opvalt is dat het uitsluitend een hoek van het substraat betreft waar al die bruine alg zit .... De rest van de bak niet of nauwelijks....


Ik merk ook aan de drijfplantjes dat ze ook wat bruine alg krijgen, en dat zijn juist de nitraateters. De Cabomba word steeds groter en groeit steeds meer, dus ik hoop dat het zichzelf op gaat heffen.


Ik had voorheen geen ervaring met muskusschildpadden, maar moet zeggen dat ik ze allemaal erg mooi vind. Ook de gewone odoratus vind ik een mooi koppie hebben.

Ik vind de expressie bij deze diertjes echt prachtig, af en toe ondertitel ik ze wel eens voor de lol.

groetjes,

Joey
Gelogd

"Swords however, never get tired" - O-Ren Ishii Kill Bill Vol. 1
Shakudo
Geochelone elegans
*
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 62



« Antwoord #11 Gepost op: 19 Juni 2014, 11:50:10 »

Als jongen en halfwas vind ik dat het een duidelijk verschil is. De mooie oranje glans in de nek, duidelijke strepen, andere koptekening...
Maar hoe ouder ze worden, minder en minder verschil.

Ik vind mijn volwassen cruentatum man ook een stuk minder mooi als de halfwas vrouwtjes, de roodheid op de kop is minder en als ze ouder worden schijnen ze zo wie zo donkerder te worden. En mijn muskus (odoratus) is op zich qua kleuren ook geen bijzondere soort. Toch heb ik daar meer mee dan de minor.  Gedrag, karakter ed, speelt allemaal mee. Maar goed dat we niet allemaal hetzelfde denken, zo blijf je variatie zien Smiley


Ik ben wel nieuwsgierig, waar vind jij ze dan zo verschillen qua gedrag?

Mijn Minor is een echte druktemaker,altijd bezig onderzoekend, niet erg schuw, behalve dan op zn eilandje.

Ik vind het gedrag weinig verschillend van andere waterschildpadden, op een cruciaal punt na...

Deze is bijna helemaal aquatisch, is een echte bodemschoffelaar en zwemt anders dan bijv. de roodwangen of zaagruggen die ik heb gehad/gezien.


Moet zeggen dat ik hem erg komisch vind, vooral al het sochtends etenstijd is, ik kan er zowat de klok gelijk op zetten, mijn landschildpad zit al klaar voor de etensbak, en Nemo spartelt door het water, omdat hij weet :
Joey=food

hihi, en daarna gaat hij ergens chillen en word tegen de avond weer wat actiever.

groetjes,

Joey
Gelogd

"Swords however, never get tired" - O-Ren Ishii Kill Bill Vol. 1
daf
Centrochelys sulcata
****
Offline

Berichten: 936


« Antwoord #12 Gepost op: 21 Juni 2014, 21:55:42 »

Mooie foto's!
Gelogd
turtlelinna
Centrochelys sulcata
****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 753

Big mama


WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 23 Juni 2014, 10:17:59 »

Als jongen en halfwas vind ik dat het een duidelijk verschil is. De mooie oranje glans in de nek, duidelijke strepen, andere koptekening...
Maar hoe ouder ze worden, minder en minder verschil.

Ik vind mijn volwassen cruentatum man ook een stuk minder mooi als de halfwas vrouwtjes, de roodheid op de kop is minder en als ze ouder worden schijnen ze zo wie zo donkerder te worden. En mijn muskus (odoratus) is op zich qua kleuren ook geen bijzondere soort. Toch heb ik daar meer mee dan de minor.  Gedrag, karakter ed, speelt allemaal mee. Maar goed dat we niet allemaal hetzelfde denken, zo blijf je variatie zien Smiley


Ik ben wel nieuwsgierig, waar vind jij ze dan zo verschillen qua gedrag?

Mijn Minor is een echte druktemaker,altijd bezig onderzoekend, niet erg schuw, behalve dan op zn eilandje.

Ik vind het gedrag weinig verschillend van andere waterschildpadden, op een cruciaal punt na...

Deze is bijna helemaal aquatisch, is een echte bodemschoffelaar en zwemt anders dan bijv. de roodwangen of zaagruggen die ik heb gehad/gezien.


Moet zeggen dat ik hem erg komisch vind, vooral al het sochtends etenstijd is, ik kan er zowat de klok gelijk op zetten, mijn landschildpad zit al klaar voor de etensbak, en Nemo spartelt door het water, omdat hij weet :
Joey=food

hihi, en daarna gaat hij ergens chillen en word tegen de avond weer wat actiever.

groetjes,

Joey

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit beoordeel na wat ik van enkele eigenaren gehoord heb. Ze zitten het liefste solitair, zijn vaak bijterig naar eigen soortgenoten en voor mijn vind ik dat een minpunt. Mijn dames kunnen het allemaal prima met elkaar vinden en als de ruimte groot genoeg is. Daarom trekt mijn deze soort niet zoveel als de andere klein blijvende soorten.
Gelogd

***** Groetjes Bianca *****

[1-3-0 Sternotherus odoratus]
[1-2-0 Kinosternon baurii]
[1-1-0 Geoemdya spengleri]
_________________________

0-1-0 F1 labradoodle Khyra!
Shakudo
Geochelone elegans
*
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 62



« Antwoord #14 Gepost op: 26 Juni 2014, 02:02:31 »

Mooie foto's!


Dankjewel:)
Gelogd

"Swords however, never get tired" - O-Ren Ishii Kill Bill Vol. 1
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print
 
« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 April 2024, 11:11:14

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172831
Totaal aantal topics: 14134
Vandaag Online: 585
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online
Gebruikers: 0
Gasten: 417
Totaal: 417
Artikelen

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Black22 / TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.145 seconden met 28 queries.