Noor
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 16 Juni 2007, 13:16:08 » |
jeetje, dat is inderdaad een flinke dooier zeg.. ziet er niet erg comfi uit ik ben benieuwd naar meer foto's
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 16 Juni 2007, 18:52:33 » |
zo jeetje Kurt dat is idd een flinke dooier zak , ben benieuwd ho lang hij er over doet om dat klein te krijgen wat hebben ze toch mooie lichte kopjes als ze net uit het ei zijn, voornamelijk die bij Mark
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
Noor
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 16 Juni 2007, 20:44:41 » |
die van mij ook!
|
|
|
|
drika
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 17 Juni 2007, 07:03:59 » |
wel kurt,dit lijkt me schitterend om dat mee te maken, hoe groot en hoe zwaar zijn ze ongeveer als ze net uit het ei zijn,of mag je dat pas na een aantal dagen gaan bekijken?
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 17 Juni 2007, 10:44:10 » |
wel kurt,dit lijkt me schitterend om dat mee te maken, hoe groot en hoe zwaar zijn ze ongeveer als ze net uit het ei zijn,of mag je dat pas na een aantal dagen gaan bekijken? Ik laat het voorlopig met rust de dooierrest is intussen gehalveerd, morgenavond mag het in zijn terrarium De gewichten schommelen tussen 34 en 57 gram, deze schat ik rond de 40 gram.
|
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 17 Juni 2007, 11:01:22 » |
Tjonge ook dit was spannend. Eers staat het diertje het water aan de lippen, vervolgens breekt het uit en heeft het een aangegroeide skippybal (dooierzak). Prachtig om te volgen. Hoe los je dat op, met zo'n dooierzak, het diertje kan zich naturlijk nauwelijks voortbewegen en als het beweegt loopt het diertje dan niet het risico dat de dooierzak beschadigd met alle gevolgen van dien.
Ik heb ooit eens een griekje met een te grote dooierzak gefixeerd op een rol plakband. De dooierzak in het kokertje/ring laten zakken. het diertje fixeren. Het mocht los als de dooierzak was geslonken..
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 17 Juni 2007, 13:22:50 » |
Jarno kijkt zijn ogen uit Wat een leuke foto en die dooierzak....jeetje, die kan de zomer wel door. Maar Gefeliciteerd, want het was best even spannend Kurt. Mark jij ook welkom hier en gefeliciteerd met je zoveelste nakweek....super! Ben benieuwd naar nog meer plaatjes.... Jarno.
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 17 Juni 2007, 16:06:10 » |
Hoe los je dat op, met zo'n dooierzak, het diertje kan zich naturlijk nauwelijks voortbewegen en als het beweegt loopt het diertje dan niet het risico dat de dooierzak beschadigd met alle gevolgen van dien.
Hebben jouw elegansen dan geen grote dooierzak bij uitkomst?
|
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 17 Juni 2007, 17:07:53 » |
Hoe los je dat op, met zo'n dooierzak, het diertje kan zich naturlijk nauwelijks voortbewegen en als het beweegt loopt het diertje dan niet het risico dat de dooierzak beschadigd met alle gevolgen van dien.
Hebben jouw elegansen dan geen grote dooierzak bij uitkomst? Niet zo groot als die van deze elongata. Vele malen kleiner zo'n 1 cm in doorsnede
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 17 Juni 2007, 19:09:37 » |
Tjonge ook dit was spannend. Eers staat het diertje het water aan de lippen, vervolgens breekt het uit en heeft het een aangegroeide skippybal (dooierzak). Prachtig om te volgen. Hoe los je dat op, met zo'n dooierzak, het diertje kan zich naturlijk nauwelijks voortbewegen en als het beweegt loopt het diertje dan niet het risico dat de dooierzak beschadigd met alle gevolgen van die Ik laat ze gewoon op de vermiculiet zitten tot de dooierrest voldoende geresorbeerd is, het jong ligt mooi 'ingebed' en is rustig in het donker van de broedstoof. Voor dat het onderschild volledig dichtgaat worden ze wel op vochtig keukenpapier geplaatst. Merkwaardig is dat maar liefst 4,5 ml vocht in het ei is blijven staan
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 18 Juni 2007, 01:08:08 » |
Is dat iedere keer dat er vocht achterblijft in het eitje, of is dit éénmalig?
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 18 Juni 2007, 07:43:38 » |
Is dat iedere keer dat er vocht achterblijft in het eitje, of is dit éénmalig? Het gebeurde wel vaker, maar nooit zoveel
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: 18 Juni 2007, 12:45:21 » |
Het dier heeft een buikschild die erg ver open is, ik hoop dat het goedkomt : Verder is het zeer levendig, en blaast hevig van zich af. Het gewicht is 39 gram.
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 18 Juni 2007, 13:25:59 » |
Inderdaad erg groot open buikschild, ziet er verder wel goed en rustig uit......dus zolang het op deze manier blijft zal het wel goed dichtgroeien.....
mooi diertje hoor Kurt.......houd je hem/haar?
Jarno.
|
|
|
|
Shadowrider
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: 18 Juni 2007, 21:01:20 » |
das wel een heel grote opening, heb al enige grote dooiers gezien , maar deze is toch wel één op U tegen te zeggen. Gezien de dooier al is afgenomen denk ik wel dat deze mooi gaat dichtgroeien.
|
|
|
|
|