Nine
Geochelone elegans
Belgium
|
|
« Gepost op: 20 Oktober 2013, 18:22:50 » |
Ik heb dit notarieel vastgelegd dat Zorba na mijn overlijden naar het reptielenopvangcentrum in Alphen aan de Rijn gaat.
|
|
|
|
Martientje
Stigmochelys pardalis
Netherlands
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 20 Oktober 2013, 18:24:49 » |
Hier gaan ze met mijn dochtertje mee...
|
|
|
|
Joey1973
Stigmochelys pardalis
Netherlands
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 21 Oktober 2013, 08:26:34 » |
Bij mij ook naar mijn dochter, die is nu al helemaal gek van schildpadden.
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 21 Oktober 2013, 09:38:28 » |
Mijn zoon zegt dat hij ze allemaal gaat verkopen. Als kind vond hij het ook allemaal heel leuk, maar als tiener niet meer.
|
|
|
|
Shadosy
Geochelone elegans
Belgium
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 21 Oktober 2013, 11:15:17 » |
Ik ben 20 jaar op moment dus ik zal er nog een heel lange tijd van genieten (hoop ik) En anders denk ik dat mijn vriendin of broer ze wilt of misschien meer toekomst voor mijn kinderen.
|
|
|
|
daf
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 21 Oktober 2013, 12:42:34 » |
Ik heb geen kinderen... Ben er nu 41. Ga er eens goed over nadenken.
|
|
|
|
Norma
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
"Don't be a hare, it's cool to be a tortoise!"
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 21 Oktober 2013, 18:03:05 » |
Goede vraag. Daar moet ik ook eens snel wat voor bedenken. Hoewel 'snel', ik had zelf nog geen plannen maar je weet nooit wat ze daarboven voor je regelen....
|
Houder van land- en waterschildpadden. Redactielid Ned/Belgische Schildpadden Vereniging (NBSV) - Trionyx
|
|
|
Marnix
Stigmochelys pardalis
Netherlands
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 21 Oktober 2013, 18:29:12 » |
Heel goed Nina Iedere houder zou zoiets moeten regelen om anderen niet met een probleem op te zadelen als je overlijdt. En inderdaad, er kan altijd wat gebeuren De NBSV en ESF worden wel eens benaderd door nabestaanden van schildpadhouders die met moeilijk plaatsbare dieren blijven zitten. Bij de NBSV is het idee ontstaan om een database aan te leggen waarin leden kunnen vastleggen wat er met hun dieren gebeurt als ze (de eigenaars) overlijden. Helaas is dit nog niet van de grond gekomen.
|
Er zijn twee soorten dieren: schildpadden en schildpadvoerdieren! - ESF-Stamboekhouder reuzenaardschildpad - www.heosemys.org
|
|
|
Marnix
Stigmochelys pardalis
Netherlands
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 21 Oktober 2013, 19:11:21 » |
Sorry, dat moet Nine zijn.
|
Er zijn twee soorten dieren: schildpadden en schildpadvoerdieren! - ESF-Stamboekhouder reuzenaardschildpad - www.heosemys.org
|
|
|
Norma
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 21 Oktober 2013, 19:24:12 » |
Bij de NBSV is het idee ontstaan om een database aan te leggen waarin leden kunnen vastleggen wat er met hun dieren gebeurt als ze (de eigenaars) overlijden. Helaas is dit nog niet van de grond gekomen.
Goed idee ! Misschien opnieuw als vergaderpunt inzetten. Dat zou niet alleen een database kunnen zijn van aanbieders, maar ook van (evt.tijdelijke) opvangadressen.
|
Houder van land- en waterschildpadden. Redactielid Ned/Belgische Schildpadden Vereniging (NBSV) - Trionyx
|
|
|
Marnix
Stigmochelys pardalis
Netherlands
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 21 Oktober 2013, 19:48:01 » |
Ja, er was ook sprake van het bijhouden van opvangmogelijkheden. Op de volgende landdag zal ik weer een balletje opgooien Het is een kleine moeite om dit te koppelen aan het ledenbestand.
|
|
|
|
Norma
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 21 Oktober 2013, 20:18:34 » |
Ja, er was ook sprake van het bijhouden van opvangmogelijkheden. Op de volgende landdag zal ik weer een balletje opgooien Het is een kleine moeite om dit te koppelen aan het ledenbestand. Hoe moet zoiets geregeld worden ivm de Cites bepalingen?
|
|
|
|
Marnix
Stigmochelys pardalis
Netherlands
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 21 Oktober 2013, 22:53:02 » |
Zoals elke andere overdracht van CITES-dieren. Een registratie in een database is geen rechtsgeldige overdrachtsverklaring.
|
|
|
|
Starscreamer
Stigmochelys pardalis
Netherlands
2 Geelwangen, 1 Griek & een Muskus
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 21 Oktober 2013, 23:14:06 » |
Als goed is ga ik mijn schildpadden overleven ben pas 30
|
Trachemys scripta troostii 2.0.0. "Geelwang" Raphael & Slash, Testudo hermanni hermanni 0.1.0. "Griekje" Vegeta, Sternotherus odoratus 0.0.1. "Muskus" Crixus: COWABUNGA!!!
|
|
|
turtlelinna
Centrochelys sulcata
Netherlands
Big mama
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 22 Oktober 2013, 21:47:57 » |
Als goed is ga ik mijn schildpadden overleven ben pas 30 Maar leeftijd zegt tegenwoordig niets meer... dit is ook een vraag wat mijn bezighoud gezien ik de enigste turtle gek ben hier en mijn zoon ook maar of dat later ook nog zo is als hij gaat puberen
|
***** Groetjes Bianca *****
[1-3-0 Sternotherus odoratus] [1-2-0 Kinosternon baurii] [1-1-0 Geoemdya spengleri] _________________________
0-1-0 F1 labradoodle Khyra!
|
|
|
|